Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:48:00 GMT

۱۲ جواز تاسیس واحد فنی و مهندسی در تهران صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۳۳۰۱

۱۲ جواز تاسیس واحد فنی و مهندسی در تهران صادر شد

نوشین حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ازابتدای سال ۱۳ مجوز و پروانه تحقیق و توسعه و ۱۲ پروانه فنی و مهندسی درسطوح استان صادر شده است.

رئیس اداره پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران  ادامه داد: این امر نشانگر رشد ۷۱ درصدی در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رشد ۲۲۵ درصدی در صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه گفت: این امر نشان از عزم جدی واحدهای صنعتی و دانشگاهی در پیشرفت و توسعه دارد.

حسینی به ویژگی های طرح تاپ اشاره کردو گفت: تاپ مخفف عبارت “توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار” است.

وی ابراز داشت:هدف این طرح، توسعه دانش بنیان بنگاه ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقاء سطح مهارت فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه با هدف کاربردی شدن دانش و یافته های جدید علمی و فناوری اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، ارتقاء توان فنی و مهندسی بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری و ظرفیت سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و تأمین اشتغال زایشی و پایدار است.

این مقام مسئول گفت: این طرح در سه بخش برای دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را در بنگاه های اقتصادی بگذارانند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان نامه های خود را به صورت مسأله محور انجام دهند و اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی که مایلند در قالب طرح پسادکترای صنعتی و فرصت مطالعات، انجام پروژه های مستقل یا مشترک در بنگاه های صنعتی و معدنی فعالیت کنند، اجرا می شود.

وی افزود: تاکنون ۶۵۰بنگاه دراین طرح ثبت نام کرده اند که ۵۷۱ بنگاه تایید نهایی شده و تعداد ۱۷۴پروژه نیز به ثبت رسیده است.

رئیس اداره پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران  از راه اندازی بانک اطلاعاتی جامعی از توانمندی ها و محصولات فناورانه دارندگان پروانه های پژوهشی، فنی و مهندسی و دانش بنیان خبر داد و گفت: اداره پژوهش و فناوری سازمان صمت با هدف بهره برداری کارآمد از دستاورد های مراکز فناور استان، اقدام به راه اندازی این بانک کرده است. 

وی بیان داشت: نرم افزاری و تحقیق و توسعه استان تحت عنوان سامانه ( فراصمت ) به نشانی farasamt است که امیدواریم سایر واحدهای صنعتی و پژوهشی پیشرو نیز دراین طرح مشارکت کنند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت شهر تهران سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت شهر تهران سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران وزارت صنعت معدن و تجارت شهر تهران سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران فنی و مهندسی معدن و تجارت بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران