Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: در روزهای پایانی سال ۹۹، تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشتند که در حالی که کارت بانکی در اختیار خودشان بوده اما مبالغ قابل توجهی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است.

وی با بیان این که بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی نبوده و متهمان به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز اقدام به خرید طلا در شهرهای کرج و آبادان کرده اند که شک ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مال باختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلیان خاطرنشان کرد :کارشناسان  در ادامه تحقیقات دریافتند  همه مال باختگان در یک بازه زمانی ۱۰ روزه اقدام به خرید پرتقال از یک فروشنده دوره گرد در ابتدای جاده کردان شهرستان ساوجبلاغ کرده اند که با شناسایی هویت صاحب دستگاه پوز کاشف به عمل آمد که متهمان پرونده با جعل مدارک هویتی نامبرده اقدام به تهیه دستگاه پوز سیار برای انجام اعمال مجرمانه کرده اند.

 وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی پیچیده درنهایت هویت یکی از متهمان را که اقدام به خرید طلا با کارت های کپی برداری شده کرده بود را شناسایی و سپس با زیرنظر قرار دادن اقدامات او مخفیگاه اش را در شهرستان آبادان استان خوزستان شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را در عملیاتی کاملا غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا البرز منتقل کردند.

جلیلیان اظهار داشت: متهم پس از مشاهده مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت در پیش روی خودش ندید و اعلام کرد که سردسته باند فردی ساکن شهر کرج است که پس از کپی برداری از کارت بانکی شهروندان، آن ها را برای خرید طلاجات تحویل نامبرده داده است.

وی با اشاره به کشف تعداد زیادی کارت کپی برداری شده از مخفیگاه متهم گفت : در ادامه با انجام اقدامات پلیسی هویت سردسته باند که از افراد با سابقه در حوزه اسکیمر است شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در منطقه کمالشهر کرج دستگیر شد.

وی افزود : کارشناسان میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط اعضای این باند را حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می کنند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی مال باختگان این پرونده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان حتما در هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد رمز کارت بانکی شان را خودشان وارد کنند و از ارائه رمز کارت بانکی به افراد ناشناس خودداری کنند.

برچسب‌ها البرز فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس فتا البرز فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس فتا کارت بانکی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند

محمدرضا دشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در محدوده منازل سازمانی پایانه‌های نفتی در خارگ، بررسی موضوع به منظور شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران فراجا بخش ویژه خارگ قرار گرفت.

وی افزود: مأموران تجسس فراجا و پلیس آگاهی این جزیره با انجام اقدامات هوشمندانه و پلیسی سه سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

بخشدار ویژه خارگ با بیان اینکه پلیس تمام توان خود را برای پیشگیری از سرقت‌ها به کار می‌گیرد، تصریح کرد: از تمام شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن حفظ هوشیاری با عمل به هشدارها و توصیه‌های انتظامی، هرگونه مورد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کد خبر 6089104

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟