Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه «پویش ارتقای آگاهی‌های حقوق جامعه» رویکردی است مبتنی بر آگاهی بخشی کاربران فضای مجازی به‌جای مسدودسازی و درگیر شدن با فضای مجازی تأکید کرد: انتظار می‌رود با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه در آینده مردم با اطمینان بیشتری از فضای مجازی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در امضای آیین تفاهم‌نامه «پویش ارتقای آگاهی‌های حقوق جامعه» با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیران اپراتور‌های تلفن همراه گفت: حدود دو سال پیش گزارشی از قوه قضاییه دریافت کردیم که از وجود هزاران پرونده ثبت‌شده در دستگاه قضایی به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و در دادسرای جرائم رایانه‌ای حکایت می‌کرد.

وی افزود: در این گزارش بررسی‌شده بود علل و عوامل رخداد‌های جرائم ثبت شکایت شده در دادسرا چیست و چه اتفاقاتی باعث شده که کلاه‌برداری‌ها و دزدی‌هایی از طریق بستر فضای مجازی از جیب مردم انجام شود. در پایان درخواست شده بود که راهکاری‌هایی در نظر گرفته شود تا بتوانیم از وقوع این جرائم پیشگیری کنیم.

آذری جهرمی ادامه داد: همان موقع کارگروهی را تعیین کردیم که به‌صورت خاص روی این مسئله کار کند. پژوهشگاه فناوری اطلاعات نزدیک به شش ماه روی موضوع کار کرد تا بستر‌های فساد خیز و ایجادکننده مسئله برای مردم و ایجادکننده پرونده در دستگاه قضایی را استخراج کند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: بخشی از این مسائل برمی‌گشت به سیستم‌های فنی که در عرصه بین‌المللی وجود دارد مثل تبلیغات فریبنده‌ای که پایه و اساسی ندارند؛ بنابراین با توجه دستورات اجرایی رژیم آمریکا که همکاری شرکت‌های فناوری اطلاعات با دولت ایران را محدود کرده بود طبیعتاً برخورد با این تبلیغات در پلتفرم‌های خارجی چندان در دسترس نبود.

وی افزود:، اما راهکار‌هایی برای آن مسئله ایجاد شد تا اساس تبلیغات به‌جای پلتفرم‌هایی که قوانین و مقررات ایران را رعایت نمی‌کنند به‌صورت حداکثری به پلتفرم‌های داخلی منتقل شود.

آذری جهرمی ادامه داد: بنابراین تبلیغات هوشمند و ایجاد امکانات برای آژانس‌های تبلیغاتی داخلی که بتوانند از بستر فضای مجازی استفاده کنند تا از یک‌سو ذائقه کاربران ایرانی را به سمت خودشان هدایت کنند و از سوی دیگر تسهیل کننده کسب‌وکار‌های داخلی شوند را فراهم کردیم.

وی تأکید کرد: امروز دولت امکانات خوبی را در اختیار آژانس‌های تبلیغاتی قرار داده است تا بتوانند از ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای پیدا کردن دقیق مخاطبین خودشان استفاده کنند و فضای تبلیغاتی که در آن فریب و دروغ وجود دارد را کم اثر کنند.

وزیر ارتباطات بابیان اینکه موضوع دوم بر این بود که ما مسئولیت مهم آگاهی بخشی عمومی را بر عهده داشتیم گفت: فضای مجازی، فضایی است که مخاطبین در برابر انبوهی از اطلاعات قرار دارند و یکی از وظایف ما این است که امکان تشخیص سر از ناسره را برای مخاطبین فراهم کنیم.

وی افزود: مثلاً در دوران شیوع کرونا هر روز خبری بدون سند در ارتباط با روش‌های مقابله با این ویروس ارائه می‌شد و مشکلاتی را ایجاد می‌کرد؛ بنابراین تعیین مرجع درست به‌منظور دستیابی به اخبار و اطلاعات صحیح و اساساً راهکار آگاه‌سازی مخاطبان به‌جای مسدودسازی و درگیر شدن با فضای مجازی مدنظر قرار گرفت.

آذری جهرمی ادامه داد: مجموعه این مسائل را به دستگاه قضایی ارجاع دادیم و به‌سرعت جلساتی برگزار شد که منجر به تهیه بسته و تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان نماینده دولت، معاونت پیشگیری از وقوع جرم به نمایندگی از قوه قضاییه و اپراتور‌ها به‌عنوان مجریان این تفاهم‌نامه شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: با امضای این تفاهم‌نامه با همکاری و همدلی مشترک بین دستگاه قضایی، دولت و توسعه‌دهندگان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیدواریم بستر‌هایی که می‌توانند باعث بروز و ترویج جرم شود به‌ویژه از طریق کلاه‌برداری در بستر فضای مجازی، با ابزار‌هایی همچون افزایش آگاهی بخشی کاربران مسدود شود.

وی در خاتمه گفت: نتیجه این تفاهم‌نامه در یک بازه زمانی سنجیده می‌شود و انتظار می‌رود همان‌طور که در سند توسعه شبکه ملی اطلاعات مورد تأکید قرارگرفته است سالانه ۳۰ درصد از جرائم مرتبط با فضای مجازی کاهش پیدا کند و مردم با اطمینان بیشتری از فضای مجازی استفاده کنند.   بیشتر بخوانید: پوشش روستایی اینترنت پرسرعت استان فارس به ۹۷ درصد رسید

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت ارتباطات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات تفاهم نامه وزیر ارتباطات دستگاه قضایی استفاده کنند آذری جهرمی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

 رئیس دانشگاه مراغه گفت: به منظور ایجاد و گسترش همکاری‏‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش‏ بنیان تفاهم نامه مشترک همکاری دانشگاه مراغه با شرکت صنعتی فولاد ماهان تبریز منعقد شد.

 زادشکوریان افزود: استانداردسازی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش بنیان با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص از دیگر اهداف این تفاهم نامه صنعتی و آموزشی است.

وی اضافه کرد: بهره‏ مندی از توانمندی‏‌های نیروی انسانی، دانش فنی، تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی به منظور حل معضلات و چالش‌های صنعت فولاد در اولویت برنامه‌های دانشگاه مراغه و این شرکت خواهد بود.

رئیس دانشگاه مراغه گفت: ایجاد زمینه برای کارآموزی دانشجویان و فرصت مطالعاتی اساتید در این تفاهم نامه آمده است.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز