Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از بورس کالا می‌خواهم علاوه بر توسعه بازار مشتقه و ورود دارایی‌های جدید، با جدیت راه اندازی مجدد قرارداد آتی سکه را پیگیری کند.
به گزارش آریا، آقای محمدعلی دهقان دهنوی در مراسم افتتاح معاملات آتی واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری طلا و معاملات سیمان در بورس کالا افزود: مدیران هلدینگ‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه‌ها، فرماندهان نبرد توسعه بازار سرمایه هستند، نقش آن‌ها فقط مدیریت هلدینگ یا شرکت خود نیست بلکه انتظار ما این است تا گام‌هایی برای توسعه بازار سرمایه برداشته شود و تلاش‌های زیادی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد کشور سم است و برای جامعه مضر خواهد بود، گفت: قیمت‌گذاری دستوری چیزی جز توسعه رانت و تولید فساد در کشور ندارد.
دهقان دهنوی افزود: برخی گمان می‌کنند که می‌توان با قیمت‌گذاری دستوری زمینه ایجاد رفاه را در کشور و برای مردم فراهم کرد در حالی که این موضوع اشتباه است و تجربه نشان داده که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: با توجه به مسیری که اکنون برای معاملات طی می‌شود، تلاش ما این است تا کل معاملات سیمان وارد بورس کالا شود، اما این اقدام جزو هدف اصلی ما در بورس نیست چراکه سایر کالا‌های مهم کشور و مسکن نیز به زودی در بورس کالای ایران عرضه خواهد شد.
وی با بیان اینکه هدف ما راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی سیمان است، افزود: یکی از مسایلی که در بازار سیمان وجود دارد رقابت نامطلوب صنعت سیمان برای صادرات در بازار‌های صادراتی است، اگر بتوان فعالیت صادرات صنعت سیمان در قالب کنسرسیوم سیمان با هماهنگی صنعت سیمان راه‌اندازی کنیم ارزش افزوده‌ای که از محل صادرات سیمان به دست می‌آید، منابع ارزشمندی را برای صنعت سیمان ایجاد می‌کند.
دهقان دهنوی گفت: تجربه‌های موفقی در این زمینه در دنیا وجود دارد که امیدواریم با استفاده از آن‌ها بتوانیم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: رفع قیمت‌گذاری دستوری یکی از اهداف ما است، با ورود سیمان به بورس کالا و خارج شدن از قیمت‌گذاری دستوری منافع سهامداران که در پیشگاه رانت و فساد قربانی می‌شد به پایان خواهد رسید.
رئیس سازمان بورس در ادامه به راه اندازی معاملات آتی واحد‌های صندوق طلا اشاره کرد و گفت: ابزار مشتقه قرارداد آتی روی صندوق‌های طلا نیز امروز راه اندازی می‌شود و گامی رو به جلو در بازار سرمایه محسوب می‌شود.
وی افزود: صندوق‌های سرمایه گذاری طلا زمینه سرمایه گذاری امن، راحت و شفاف در زمینه طلا را برای مردم فراهم می‌کنند که در حوزه بازار ارز، مسکن و طلا حداقل دو بازار لازم است معاملاتشان به صورت نظام‌مند در بورس کالا انجام شود و در طلا این اتفاق افتاده و مسکن نیز در راه این بورس است.
دهقان دهنوی ادامه داد: از مدیرعامل بورس کالای ایران می‌خواهم که در حوزه بازار مشتقه بار دیگر در قرارداد آتی سکه طلا ورود کند تا ابزار‌های کاملی را در اختیار فعالان حوزه طلا قرار دهیم تا ریسک‌های خود را مدیریت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قرارداد آتی سکه قیمت گذاری دستوری رئیس سازمان بورس سرمایه گذاری دهقان دهنوی صنعت سیمان راه اندازی بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد