Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاومت جوانان فلسطینی در «جبل صبیح» شهرک‌نشین‌های صهیونیست‌ را فراری داد و رسانه‌های فلسطینی نوشتند که برای اولین بار طی سال‌های اخیر جوانان در رویارویی با دشمن صهیونیست دست به سلاح شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرزمین‌های اشغالی فلسطین شب گذشته ناآرامی را پشت سر گذاشت و به رغم خشونت و حملات نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان، در نهایت به نفع فلسطینیان تمام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره هلال احمر در کرانه باختری امروز شنبه گفت که در درگیری‌ها بین فلسطینیان معترض و نظامیان صهیونیست، در «بیتا» و «اوصرین» واقع در جنوب شهر نابلس، 293 نفر زخمی شده‌‌اند که سه تن از آنها با گلوله جنگی و 84 تن نیز با گلوله مشقی زخمی شده‌اند.

یکی از مناطق درگیر طی دو ماه اخیر کانون شهرک‌نشین «ایویتار» واقع در «جبل صبیح» بود که رژیم صهیونیستی بعد از مقاومت سرسختانه فلسطینیان در این منطقه مجبور شد این منطقه را تخلیه کند. بر اساس بیانیه‌ای که این رژیم منتشر کرده، از شهرک‌‌نشین‌های صهیونیست خواسته شده که خانه‌های خود را که در اطراف شهرک‌ بیتا ساخته شده، ترک کنند.

منابع فلسطینی نوشتند که صهیونیست‌ها غروب جمعه این منطقه را بدون تخریب خانه‌هایشان ترک کرده‌اند.

با این حال، این دستاورد مجانی به دست نیامد و فلسطینیان مقاوم طی دو ماه درگیر با ارتش صهیونیستی 4 شهید  و صدها زخمی دادند و با توجه به عقب‌نشینی صهیونیست‌‌ها از تخلیه محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی که جنگ یازده روزه را رقم زد، این عقب‌نشینی سومین دستاورد مقاومت و حامیان آن‌ها در کرانه باختری  است.

اولین درگیری مسلحانه بعد از سال‌ها فراموشی

 

خبرگزاری صفا فلسطینی به نقل از منابع محلی خود نوشت که برای اولین بار طی سال‌‌های گذشته بین فلسطینی‌‌‌ها و نظامیان صهیونیست در «طوباس» واقع در شمال کرانه باختری درگیری مسلحانه رخ می‌دهد.

این رسانه فلسطینی نوشت که این حادثه نشان می‌دهد که پدیده درگیری مسلحانه با نیروهای اشغالگر توسط جوانان اهل مقاومت رو به افزایش است.

جوان فلسطینی: دشمن زبان زور می‌فهمد

یکی از این جوانان به این رسانه گفته است که جوانان فلسطینی به این نتیجه رسیده‌اند که فعال‌سازی مقاومت مسلحانه علیه رژیم اشغالگر تنها راه برای خروج از وضعیت سخت کنونی است.

وی افزود: «نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان باید حس کنند که در هر زمانی تحت تهدید هستند اشغالگر تنها زبان زور می‌فهمد. جوانان به شهادت و بازگرداندن تاریخ جنین مقاوم که بخشی از هویت تاریخی آن است، چشم دوخته‌اند».

یکی از افسران سابق در سرویس جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی هفته گذشته درباره سرایت «خشم شبانه» فلسطینیان از نوار غزه به نابلس در کرانه باختری هشدار داده و گفته است: «فلسطینیان ساکن کرانه باختری یک نظام "آزار و مزاحمت شبانه‌" را که در نوار غزه استفاده می‌شود، شروع کرده‌اند تا کانون شهرک‌نشین "ایویتار" را در منطقه نابلس از شهرک‌نشینان تخلیه کننند؛ چرا که معتقدند این روش فعالی است و فلسطینیان قصد دارند از این روش علیه شهرک‌‌نشینیان دیگر در کرانه باختری استفاده کنند».

این افسر سابق صهیونیست ادامه داد: «فلسطینی‌ها در سه روستای فلسطینی‌نشین نابلس طی روز‌های اخیر اعلام کرده‌‌اند که یکی از روش‌های به‌‌کار گرفته شده در نوار مرزی غزه برای در تنگنا قرار دادن شهرک‌نشینان [صهیونیست] اطراف غزه و سربازان ارتش اسرائیل استفاده خواهند کرد که صدها تن از ساکنان این سه روستای نابلس برای اجرای اقدامات مربوط به مزاحمت‌های شبانه اعلام آمادگی کرده‌‌اند همانند آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد که این مسئله با هدف تسریع در تخلیه کانون شهرک‌نشینان [صهیونیست] ایویتار صورت می‌گیرد که طی هفته‌‌های اخیر در اراضی فلسطینیان ساخته شده است».

او چرایی ظهور این روش در کرانه باختری را به جنگ اخیر بین گروه‌های مقاومت و ارتش رژیم اسرائیل مرتبط دانست و گفت: «این اقدامات فلسطینیان بلافاصله بعد از پایان جنگ غزه (11 روزه) آغاز شد و به صورت تدریجی به یک حادثه بزرگی تبدیل شده که هر روز تکرار می‌شود و به عامل خطرناکی برای درگیری بین ارتش اسرائیل و شهرک‌نشینان‌‌ها و فلسطنیان ساکن روستاهای مذکور تبدیل شده است که بر اثر آن تعدادی از فلسطینیان کشته شد و ده‌‌ها تن دیگر بر اثر شلیک زخمی شدند».

گسترش دامنه مناطق معترض در کرانه باختری

دایره درگیری‌های مستقیم به یکی دو نقطه یا منطقه ختم نمی‌شود و جوانان فلسطینی بعد از تقابل اخیر بین مقاومت و رژیم غاصب که روحیه و جسارت را به این جوانان برگردانده و نقشه راه را برای بازگرداندن وطن ترسیم کرده، در اردوگاه آوارگان «شعفاط» شهر قدس نیز با نظامیان این رژیم به مقابله برخاستند و این نظامیان مجبور به استفاده از گلوله‌‌ و گاز اشک‌آور شدند.

در روستای «العیساویه» قدس نیز، جوانان با شیشه‌ بطری‌های آتش‌زا و طرقه با شهرک‌نشینان نزدیک روستای خود به مقابله پرداختند.

تبریک حماس و جهاد اسلامی به جوانان فلسطینی
 
جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در بیانیه‌های مشترکی پیروزی جوانان فلسطینی در شهرک "بیتا" را به مردم فلسطین و عاملان آن تبریک گفتند.

«طارق سلمی»، سخنگوی جهاد اسلامی گفت: «پیروزی جوانان انقلابی در شهرک "بیتا" امتداد پیروزی [عملیات] شمشیر قدس است و مردم فلسطین با مقاومت به پیش می‌روند و در مسیری که مقصد آن جز بازپس‌گیری خانه‌ها و آزادسازی وجب به وجب فلسطین نیست، پیروزی‌ها منتظر شما است».

صهیونیست‌های ساکن شهرک "اویتار" در اراضی شهرک بیتا در جنوب نابلس بالاخره پس از مقاومت قهرمانانه ساکنان این منطقه مجبور به تخلیه این شهرک و ترک این منطقه شدند.

عملیات شمشیر قدس ماه گذشته در اعتراض به اخراج فلسطینی‌ها از محله الشیخ جراح با ایجاد اتاق عملیات مشترک حماس و جهاد اسلامی آغاز شد و طی یازده روز هزاران موشک تا شعاع تل‌آویو شلیک شد و رژیم صهیونیستی را شوکه کرد.

سخنگوی جهاد اسلامی در چرایی ایجاد شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری تلویحا تشکیلات خودگردان و جنبش فتح به ریاست محمود عباس را مسئول این شهرک‌ها و اشغالگری‌ها دانست و گفت: «گسترش طرح شهرک‌سازی‌‌ها استعماری تحت پوشش گفت‌وگوها و هماهنگی امنیتی صورت گرفته و اینک در برابر اصرار و مقاومت جوانان انقلابی و روش‌های مقاومت که انقلابیون در میادین جهاد و مقاومت ابداعشان کرده، عقب نشینی می‌کند».

تشکیلات خودگردان طی ماه‌های اخیر به رغم وعده‌هایش، هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را از سرگرفته است، اقدامی که حماس و جهاد اسلامی آن را خیانت به آرمان و زیر پاگذاشت قول و قرارها دانسته‌‌اند.

حماس:  پیش به سوی مقاومت تا آزادی وجب به وجب سرزمین‌مان

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز از زبان سخنگوی خود این پیروزی را تبریک گفت و تأکید کرد: «ملت به پاخواسته ما دستاورد جدید و مهمی بعد از عقب‌نشینی شهرک‌نشین‌ها از جبل صبیح به دست آوردند».

شبکه قدس فلسطین به نقل از «حازم قاسم» گزارش داد که حماس بار دیگر بر قدرت مقاومت با همه انواع آن تأکید دارد و خواستار مبارزه تا پایان آخرین آثار حضور «اسرائیلی»‌ها در جبل صبیح و ممانعت از بازگشت آن‌هاست.

قتل «نزار» خون‌ها را بعد از یک هفته به جوش می‌آورد

اما درگیری و اعتراض فلسطینیان این روزها صرفا به تقابل با صهیونیست‌‌‌ها محدود نیست و پیامدها و موج خشم آن‌ها از تشکیلات خودگردان نه تنها پایان نرسیده، بلکه در حال افزایش است.

جبهه دموکراسی فلسطین طی فراخوانی در اعتراض به قتل «نزار بنات»، فعال سیاسی منتقد تشکیلات خودگردان و جنبش فتح از مردم خواست امروز شنبه ساعت 17 در میدان «المناره» واقع در مرکز شهر رام الله تظاهرات گسترده برپا کنند.

این جنبش گفته که فراخوان امروز در اعتراض به قتل نزار توسط نیروهای تشکیلات خودگردان و سرکوب معترضان توسط این نیروها بوده است.

توجیه قتل برای فرار از خشم مردم

در طرف مقابل اما معاون محمود عباس در جنبش فتح اعتراضات اخیر را تلاشی برای تخریب این جنبش دانست و گفت:‌ «ما در نبرد قدس (منظور درگیری در محله الشیخ جراح) پیروزی بسیار بزرگی را رقم زدیم و مردم متحد شدند؛ لذا برخی تلاش می‌کند که توجه‌ها را با تظاهرات و تحرکات به جای دیگری منحرف کنند».

حالت فوق‌العاده کرونایی در رام الله

ساعتی بعد از فراخوان جبهه دموکراسی، محمود عباس به بهانه مقابله با شیوع کرونا گفت که به مدت یک ماه از امروز شنبه حالت فوق العاده اعلام می‌شود و محدودیت‌های کرونایی اعمال خواهد شد.

تعرض ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز شنبه تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تعرض کردند.

شاهدان عینی اعلام کردند که شهرک‌نشینان پس از تعرض به مسجد الاقصی، در محوطه‌های این مسجد به ادای نیایش تلمودی پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان نظامیان صهیونیست کرانه باختری جوانان فلسطینی رژیم صهیونیستی شهرک نشینان جهاد اسلامی امروز شنبه عقب نشینی شهرک نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیست میسره عفانه اسیر آزاده فلسطینی را بعد از یورش به خانه وی در شهر قلقیلیه مجدداً بازداشت کردند.

همچنین در جریان یورش عناصر متجاوز به اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل درگیری هایی میان جوانان فلسطینی و این عناصر به وقوع پیوست.

نظامیان صهیونیست به اردوگاه عین السلطان در اریحا نیز حمله کردند. محله ام الشرایط در شهر البیره نیز شاهد یورش عناصر صهیونیست بود.

این عناصر تعدادی از جوانان فلسطینی را در محله ام الشرایط و اردوگاه الدهیشه در بیت لحم بازداشت کردند. رزمندگان فلسطینی نیز ساکت نمانده و به سمت ایست بازرسی نظامی در جبل جرزیم در نابلس تیراندازی کردند.

محمود عبدالقادر ابوسلیم، محمد احمد ابوسلیم، صائب فهمی ابوسلیم و معتز سمیح وهدان چند اسیر فلسطینی بودند که تنها چند روز بعد از آزادیشان در منطقه رنتیس واقع در شمال غرب رام الله مجدداً روز گذشته توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته هشت هزار و ۴۸۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

در میان این اسرای فلسطینی تعداد قابل توجهی زن و کودک نیز حضور دارند که در شرایط نامطلوبی در زندان های رژیم صهیونیستی بدون تفهیم اتهام و یا محاکمه به سر می برند.

کد خبر 6093754

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری