Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ استقبال از عرضه‌های اولیه به طور معمول، مناسب است. اما از تابستان سال گذشته و با شروع ریزش بازار سرمایه، استقبال از عرضه‌های اولیه کاهش یافت و تعداد کمتری از سهامداران در این عرضه‌های اولیه مشارکت داشتند. از ابتدای سال جاری تاکنون، سهام شرکت‌های گسترش صنایع روی ایرانیان، تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، صنعت غذایی کوروش، لیزینگ کارآفرین، مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی و محصولات کاغذی لطیف در بورس عرضه شده است که در این گزارش، اطلاعات آنها ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان

شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (سهامی عام) در سال ۱۳۸۴به منظور تولید ۲۰۰۰ تن ورق روی، در سال ۱۳۸۶ آغاز به کار نمود.

۱۵درصد از کل ۵۰۰ میلیون سهام شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان، معادل ۷۵ میلیون سهم این شرکت برای ‌عرضه اولیه در نظر گرفته شد که ۲۲ اردیبهشت‌ ماه، تعداد ۶۵ میلیون سهم آن به روش ثبت سفارش به عموم عرضه شد.‌

در عرضه اولیه «فگستر» که اولین عرضه اولیه سال جاری بود، تعداد ۲ میلیون و ۴۳۴هزار و ۳۰۲ کد معاملاتی مشارکت کردند که به هر یک از ۲ میلیون و ۲۷۸هزار و ۹۲۵ ‌کد، حداکثر ۲۹ سهم «فگستر» اختصاص یافت. قیمت کشف‌شده به ازای هر سهم گسترش صنایع روی ایرانیان، ۶۱۷۹ ریال بوده است.

«فگستر» از زمان بازگشایی با قیمت ۶۱۷۹ ریال تا زمان عرضه صف در تاریخ ۲۲ خردادماه، ۱۱۰درصد بازدهی را به ثبت رسانده است. «فگستر» با منفی ۱۲درصد در روز جاری بازگشایی شد.

شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان

شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان در زمینه تولید کنسانتره روی و کنسانتره سرب در حال فعالیت است.

آخرین روز کاری اردیبهشت ماه سال جاری در فرابورس ایران با عرضه اولیه ۶۵ میلیون سهم از سهام شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان‎ ‎به ‌عموم سهامداران به پایان رسید که با کشف قیمت ۷۸۴۲ ریالی هر سهم «فتوسا»، به هر یک از ۲ میلیون و ۴۱۰هزار و ۱۶۳ کد معاملاتی که در ‌سقف قیمتی اقدام به ثبت سفارش کرده بودند، حداکثر ۲۸ سهم تخصیص یافت.‌

تعداد ۷۵ میلیون سهم شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، معادل ۱۵ درصد سهام این شرکت، ۲۹ اردیبهشت ماه به‌ عنوان دومین عرضه اولیه سال جاری بازار سرمایه با نماد معاملاتی «فتوسا» در بازار دوم فرابورس ایران عرضه شد.

«فتوسا» از زمان بازگشایی با قیمت ۷۸۴۲ ریال تا زمان عرضه صف در تاریخ ۹ تیرماه، ۱۱۶درصد بازدهی را به ثبت رسانده است.

شرکت صنعت غذایی کوروش

صنعت غذایی کورش از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ است که در سال ۱۳۸۰ با نام کشت و صنعت گلبرگ بهاران با هدف توسعه کسب و کار و ورود به حوزه صنایع غذایی آغاز به کار کرد. تولید محصولاتی مانند انواع روغن‌های خوراکی، دانه زیتون، روغن زیتون، رب گوجه‌فرنگی، تن‌ماهی، کنسروجات، انواع مربا، ترشی و... با برندهای اویلا، فامیلا و کیمبال در برنامه کار این شرکت قرار دارد.

براساس آگهی عرضه اولیه سهام شرکت صنعت غذایی کوروش با نماد «غکورش»، پنجم خردادماه تعداد ۲۴۰ میلیون سهم معادل هشت درصد از سهام این شرکت به عنوان پانصد و چهل و ششمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۵۰۰ سهم در دامنه قیمتی ۲۸هزار و ۵۰۰ ریال تا ۲۹هزار و ۹۵۰ ریال تعلق گرفت. «غکوروش»، به عنوان سومین عرضه اولیه سال ۱۴۰۰ شناخته می‌شود.

همزمان با تخصیص سهام شرکت صنعت غذایی کوروش، معادل دارایی هر یک از خریداران سهام (تعداد سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه)، اوراق اختیار فروش تبعی با نماد «هکوروش۱۰۳» نیز تخصیص یافت.

«غکورش» از زمان بازگشایی با قیمت ۲۹۹۵۰ ریال تا زمان عرضه صف در تاریخ ۲۲ خردادماه، ۳۲درصد بازدهی را به ثبت رسانده است.

شرکت لیزینگ کارآفرین

موضوع فعالیت شرکت لیزینگ کارآفرین، تامین منابع مالی مشتریان جهت خرید کالاهای منقول و غیرمنقول در قالب قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی در چارچوب قانون عملیات بانکی، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی است.

۱۹ خردادماه، ۱۵درصد از سهام شرکت لیزینگ کارآفرین معادل ۲۲۵ میلیون سهم در بورس اوراق بهادار عرضه شد. این شرکت با نماد «ولکار»، به عنوان چهارمین شرکت جدید سال ۱۴۰۰ به بازار سرمایه ورود پیدا کرد.

 قیمت هر سهم «ولکار» در اطلاعیه عرضه اولیه از ۲۰۹۰ ریال الی ۲۲۰۰ ریال و حداکثر سهام برای هر کد حقیقی و حقوقی، ۱۵۰ سهم درنظر گرفته شده بود. سهام شرکت لیزینگ کارآفرین در روز عرضه اولیه در قیمت ۲۲۰۰ ریال، کشف شد و ۲میلیون و ۹۱۰هزار و  ۳۸۸کد در این عرضه اولیه شرکت کردند.

«ولکار» از زمان بازگشایی با قیمت ۲۲۰۰ ریال تا زمان توقف معاملات در تاریخ ۵ تیرماه به علت تغییرات بیش از ۵۰درصدی قیمت و پس از آن برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه، ۵۰درصد بازدهی را به ثبت رسانده است. ولکار امروز پس از بازگشایی رشد ۲۳.۳۵درصدی را ثبت کرد.

شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی

شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری محسوب می‌شود، با هدف توسعه هم‌افزایی و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه مالی و گسترش خدمت‌رسانی به بازنشستگان تشکیل شده است.

عرضه اولیه سهام شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری با نماد «ومدیر»، ۲۶ خردادماه صورت گرفت که طی آن، تعداد یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم معادل یک درصد از سهام شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان پانصد و هشتاد و چهارمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

بنابر اطلاعیه عرضه اولیه، به هر کد معاملاتی حداکثر یک هزار سهم در دامنه قیمتی ۲هزار و ۸۰۰ ریال تا ۲هزار و ۹۹۰ ریال تعلق خواهد گرفت و حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در این عرضه اولیه نیز، ۲۹۹هزار تومان است. «ومدیر» در سقف، کشف قیمت شد و ۲میلیون و ۵۳۲هزار و ۸۲ کد در عرضه اولیه آن شرکت کردند. قیمت تخصیص سهام شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری، ۲۹۹۰ ریال و تعداد سهام تخصیص یافته به هر کد، ۳۶۸سهم معادل یک میلیون و ۱۰۰هزار ریال بود.

«ومدیر» از زمان بازگشایی با قیمت ۲۹۹۰ ریال تا زمان عرضه صف در تاریخ ۷ تیرماه، ۴۶درصد بازدهی را به ثبت رسانده است.

شرکت محصولات کاغذی لطیف

شرکت محصولات کاغذی لطیف در زمینه تولید و تامین انواع کاغذهای بهداشتی مورد نیاز صنایع بسته‌بندی فعالیت می‌کند.

تعداد ۳۰ میلیون سهم شرکت محصولات کاغذی لطیف، دوم تیرماه در فرابورس ایران عرضه شد. این عرضه، ششمین عرضه اولیه سال جاری بود که طی آن، ۱۵درصد از سهام این شرکت با نماد «لطیف» عرضه شد.

سهام این شرکت در محدوده قیمتی ۳۰هزار تا ۳۲هزار و ۵۰۰ ریال برای هر سهم و با سهمیه ۵۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شد و حداکثر نقدینگی مورد نیاز ۱۶۲هزار تومان بود.

«لطیف» نیز مانند «ومدیر» در سقف، کشف قیمت شد و ۲میلیون و ۷۴۹هزار و ۹۰۸ کد در عرضه اولیه آن مشارکت داشتند. تعداد سهام تخصیص یافته به هر کد، ۱۰سهم معادل ۳۲۵هزار ریال بود که در قیمت ۳۲۵۰۰ریال اختصاص یافت.

«لطیف» از زمان بازگشایی با قیمت ۳۲۵۰۰ ریال تا به امروز، ۳۴درصد بازدهی را به ثبت رسانده و هنوز صف این نماد عرضه نشده است.

«لطیف» در حال حاضر، صف خرید ۴۰ میلیون سهمی در قیمت  ۴۳۵۵۱ ریال دارد که هنوز عرضه نشده است.

پربیننده ترین مقصران ریزش بورس؛ اقرارهایی که دردی را دوا نمی‌کنند! سنگین ترین صف های خرید و فروش در بورس امروز / آغاز هفته با پابرجا ماندن صفوف فروش نقشه بورس امروز (۱۲ تیر ۱۴۰۰) / رشد بیش از هزار واحدی شاخص کل بورس نمای پایانی بورس (۱۲تیر۱۴۰۰) / شاخص کل با افت ۱۰هزار واحدی همراه شد روند صعودی بازارهای دارایی در هفته دوم تیرماه / ثبت بالاترین بازدهی برای سکه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عرضه اولیه زمان بازگشایی با قیمت صندوق بازنشستگی کشوری شرکت لیزینگ کارآفرین محصولات کاغذی لطیف عرضه های اولیه عرضه اولیه سال اولیه سال جاری سهام این شرکت کد معاملاتی میلیون سهم تخصیص یافت سهام شرکت سهم معادل عرضه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز ۱۷ اردیبهشت شاخص کل بورس با ریزش ۲۰ هزار و ۶۴۶ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۲۳۹ واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی در تراز ۷۴۴ هزار و ۱۰۱ واحدی قرار گرفت. سه نماد فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشتند همچنین ذوب، وبملت و کترام سه نماد پرتراکنش بورس بودند. 

شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۲۰۲ واحد در سطح ۲۴ هزار و ۹۹۸ واحدی قرار گرفت آریا، خاور و هرگز سه نماد با بیشترین تاثیر بر شاخص کل فرابورس بودند.

امروز فلزات اساسی با ۲۴۹ میلیارد تومان برترین گروه صنایع بود و صنعت خودرو و انبوه سازی هم در جایگاه بعدی قرار گرفت. افران، سپهر و فردا هم سه نماد با بیشترین تقاضا در بورس بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • آینده بورس در چند پرده
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند