Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار وزیر امور خارجه در رشته توئیتی به اقدامات انجام شده توسط وزارت خارجه پس از شیوع ویروس کرونا پرداخت و به رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در راستای خرید و واردات واکسن کرونا اشاره کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رضا زبیب، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رشته توئیتی به اقدامات انجام شده توسط وزارت خارجه پس از شیوع ویروس کرونا پرداخت و به رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در راستای خرید و واردات واکسن کرونا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این توییت با عنوان از کرونا تا واکسن: چکیده:راهی دراز وپر اضطراب، اما شیرین طی شده. در کنار تولید پرافتخار داخلی، وارادت ثبات یافته وادامه می‌یابد. همراهی‌ها دلگرمی بود، اما مصاحبه‌ها آزار دهنده و مانع تامین واکسن! چه وقتی که خبردادند تا به نامشان ثبت شود و چه آنگاه که کمک کشور دوستی را قدرنادانی کردند! نوشت:

از روز اول انتشار کرونا، در وزارتخارجه با اهدای محدود ماسک به چین و سپس کار پر استرس انتقال دانشجویان ایرانی از ووهان به تهران درگیر شدیم. کرونا که وارد ایران شد، با اضطرابی چندماهه پیگیر تامین امکاناتی شدیم که "نایاب" بود: کیت تشخیص، ماسک، ونتیلاتور، گان، دارو/مواداولیه و...

اینکار تا تابستان ۹۹ در حد نوعی پل هوایی برای کمک‌ها ادامه داشت تا با همت پژوهشگران، در این موارد خودکفا شدیم. گام دوم:تلاش برای خرید واکسن و تمهید تولید ملی/مشترک بود که از همان تابستان ۹۹ وبصورت موازی پیشرفت. تامین تجهیزات و مواداولیه برای تولید ملی، تا اردیبهشت امسال ادامه داشت.

سیاست عدم شرکت در آزمایش بالینی، پیش خرید را مشکل کرد، اما اولین خرید در حد کم از روسیه و بسته اهدایی چین، بهمن ۹۹ رسید. خرید از کوواکس نهایی شد، اما قابل اتکا نبود، چون متکی به تولید دیگران بود. تحریم هم انتقال پول را ۳ماه عقب انداخت. واردات اندکی از هند انجام شد، اما ابتر ماند!

قرارداد تولید مشترک با کوبا و روسیه امضا شد، اما دستیابی به محصول زمانبر بود لذا واردات بیشتر و سریعتر حتی در بالاترین سطوح مانند سفر فروردین وزیرخارجه چین پیگیری شد. دریافت بسته‌های اهدایی دیگر از چین و واردات تدریجی اسپوتنیک و استرازنکا کمک کرد، اما نیاز کشور خیلی بیشتر بود...

رایزنی سیاسی موجب جهش واردات در اردیبهشت شد و آرامشی در جامعه ایجاد کرد، اما از ابتدای خرداد بصورت غیرمترقبه با مشکل روبرو شدیم. دوباره اضطراب و کوشش و... بیست روز تلاش نتیجه داد و از هفته آخر خرداد ۲محموله بزرگ وارد شد. اکنون مسیر هموارشده و واکسن بیشتری وارد میشود، انشاءالله.

در کنار تولید پرافتخار داخلی، تا اعلام کفایت وزارت بهداشت، واردات بیشتر/سریعتر دردست پیگیری است. تلاش همکاران در وزارتخارجه وسفارتخانه‌ها که با سکوت کار کردند و همراهی وزارت بهداشت و بانک مرکزی ستودنی بود. می‌توان انتظار بهترداشت، اما موانع، به ویژه جنایت تحریم را باید در ارزیابی لحاظ کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت امور خارجه واردات واکسن کرونا بیماری کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور