Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در راستای تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان بوشهر پروژه‌های آب‌شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است که تولید آب از این پروژه‌ها ۵۰ هزار مترمکعب امسال افزایش می‌یابد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، خشکسالی‌ها و کاهش بارش باران بر مشکلات تأمین آب آشامیدنی افزوده است به‌گونه‌ای که کاهش 50 درصدی بارش باران سبب افت شدید آب از آبخوان‌ها، رودخانه‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط کرونایی، گرمای شدید هوا سبب افزایش مصرف آب آشامیدنی به‌ویژه در استان‌های جنوبی از جمله بوشهر شده که تنها گذر از بحران کم‌آب مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی در این ماده حیاتی است.

85 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود

اصلی‌ترین منابع تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد به‌گونه‌ای که 85 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و کازرون در استان فارس تأمین و با خطوط انتقال طولانی به شبکه آبرسانی استان بوشهر متصل می‌شود.

 در راستای افزایش منابع تأمین آب، پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر قرار گرفته که تاکنون از صدور مجوز به ظرفیت تولید 150 هزار مترمکعب 30 درصد آن وارد مدار تولید شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به افزایش دمای هوا در استان و مصرف آب در شهرها و روستاها اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد مصرف آب آشامیدنی در استان بوشهر بیش از 28 درصد نسبت به میانگین کشوری افزایش دارد.

عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه امسال سال سختی در تأمین آب آشامیدنی در قیاس با سال‌های قبل است افزود: تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان بوشهر ستودنی است که در هر زمان پاسخگوی نیازهای مشکلات مشترکان هستند.

وی انسجام و همدلی کارکنان و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با مردم و مسئولان را عامل موفقیت در گذر از بحران تأمین آب آشامیدنی دانست و تأکید کرد: آرامش و رضایت‌مندی مردم مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

ضرورت رعایت صرفه جویی و مدیریت مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر همکاری شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها در اجرا پروژه‌های آبرسانی را مورد ستایش قرار داد و بیان کرد: برای مدیریت مصرف آب باید از همه بخش‌ها کمک گرفته شود که در این بخش ائمه جمعه و جماعات در شهرها نقش مهم و ویژه‌ای در تبیین اهمیت صرفه‌جویی آب دارند.

حمزه‌پور با بیان اینکه خشکسالی بسیاری از منابع تأمین آب تحت تأثیر قرار داده است گفت: تنها راه گذر از تابستان گرم در شرایط کرونایی همکاری مردم و دستگاه‌های اداری و اجرایی در مدیریت مصرف آب است.

پروژه‌های آب‌شیرین‌کن با حجم 102 هزار مترمکعب در استان بوشهر وارد مدار تولید می‌شودفاز نخست آب‌شیرین‌کن بوشهر به ظرفیت 12 هزار متر مکعب وارد مدار تولید می‌شودپروژه‌های سدسازی و آب‌شیرین‌کن استان بوشهر امسال وارد مدار تولید می‌شود

وی با اشاره به اجرا طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا به‌عنوان منابع جدید تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرهای بوشهر، کنگان و روستای نوار ساحلی شهرستان دشتی وارد مدار تولید است که 8 درصد از آب مصرفی استان بوشهر را تأمین می‌کنند.

تاکنون بیش از 50 هزار مترمکعب آن وارد مدار تولید و بهره‌برداری شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به صدور مجوز به ظرفیت 150 هزار مترمکعب برای اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر افزود: تاکنون بیش از 50 هزار مترمکعب آن وارد مدار تولید و بهره‌برداری شده است.

حمزه‌پور با بیان اینکه پروژه‌های آب‌شیرین‌کن توسط بخش خصوصی اجرا و آب تولیدی به‌صورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد افزود: هر مترمکعب آب تولیدی از این پروژه‌ها بین 15 هزار تا 16 هزار تومان هزینه دارد که با قیمت بسیار اندکی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و مابقی هزینه آب به‌صورت یارانه دولت پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: سالانه افزون بر 150 تا 160 میلیارد تومان یارانه خرید آب پرداخت می‌شود که با وارد مدار شدن پروژه‌های دیگر آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر این رقم افزایش چشمگیری می‌یابد.

امسال پروژه‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 50 هزار مترمکعب وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از وارد مدار شدن پروژه‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 50 هزار مترمکعب در بوشهر خبر داد و تصریح کرد: فاز نخست پروژه‌های آب‌شیرین‌کن 35 هزار و 17 هزار مترمکعب بوشهر تا 2 ماه دیگر وارد مدار تولید می‌شود که جوابگوی بخشی از مشکلات است.

حمزه‌پور با بیان اینکه هزینه تمام شده تولید آب از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن قابل قیاس با تأمین آب از چاه، چشمه و سد نیست گفت: با توجه به تولید و تأمین آب با هزینه‌های بالا باید فرهنگ مدیریت مصرف در برنامه و سبد خانوارها در شهرها و روستاها قرار بگیرد که در این راستا نقش اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها قابل توجه است.

وی سامانه 122 را درگاه اصلی ارتباط مسئولان آب و فاضلاب استان بوشهر با مردم دانست و تأکید کرد: مرکز اطلاع‌رسانی و سامانه 122 در شبانه‌روز در اختیار مردم برای انعکاس خواسته‌ها و مطالبات است و باید مسئولان آب و فاضلاب در شهرستان‌‌های مختلف استان بوشهر در همه شبانه‌روزی پاسخگوی مشکلات و مطالبات مردم باشند.

انتهای پیام/190/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر آب و فاضلاب استان بوشهر آب آشامیدنی استان بوشهر وارد مدار تولید می شود حمزه پور پروژه های آب شیرین کن تأمین آب آشامیدنی آب آشامیدنی مدیریت مصرف آب استان بوشهر 50 هزار مترمکعب استان ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: تولید آب شرب در این جزیره توسط دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن است که هزینه‌های میلیاردی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

شهرام داوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: در حال حاضر برای تولید هر مترمکعب آب در جزیره قشم باید 25 هزار تومان پرداخت کرد که 17 هزار تومان آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط تولید آب بسیار گران است و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد، تصریح کرد: برای تامین آب شرب جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم رقمی در حدود 224 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرحهای آبرسانی اجرا شده در جهت افزایش تولید آب در قشم، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال میزان تولید آب در این منطقه از 23 به 27 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

داوری قدیمی بودن لوله‌های انتقال آب در برخی از مناطق قشم به ویژه در بافت قدیم را از جمله مشکلات حال حاضر آبرسانی در این جزیره عنوان کرد و گفت: نوسازی این خطوط انتقال از برنامه‌های مهم این شرکت است که امیدواریم بتوانیم در سالجاری بخش قابل توجهی از آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد