Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : سرقت یک پدیده بسیار شوم، ناپسند و زشت است که در صورت افزایش موارد، موجب ایجاد نگرانی در جامعه می‌شود.

او گفت : نیروی انتظامی پرسنل محدودی دارد و برای کنترل سرقت‌ها نیازمند مشارکت و همکاری مردم و مجموعه‌های اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه افزود: در تهران و دیگر شهر‌های بزرگ کشور، بسیاری از محلات با هماهنگی نیروی انتظامی، دارای نگهبان اختصاصی هستند و به این شیوه از اموال مردم حفاظت می‌شود.

او قرار دادن طلا‌های شخصی در بانک‌ها را یکی از راه حل‌های کاهش سرقت دانست و افزود: اگر فرهنگ نگهداری طلا‌ها در بانک، در جامعه گسترش یابد اینکار هم باعث تقویت اقتصاد خانواده می‌شود و هم موجب کاهش سرقت‌های این حوزه می‌گردد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه سرقت‌ها را مختص حوزه اموال عمومی دانست و گفت: افزایش قیمت آهن، مس و سایر اقلام در کشور باعث شده افراد بزهکار به سمت سرقت کابل‌های برق و حفاظ‌های آهنی پل‌ها گرایش پیدا کنند.

بازوند ادامه داد: ادارات و دستگاه‌های دولتی باید با همکاری نیروی انتظامی و با انجام برنامه‌ریزی و به کارگیری تمهیدات مناسب، فرصت دزدی و سرقت را به سارقان ندهند و انجام این کار را دشوار کنند.

لزوم ساماندهی ضایعاتی‌ها

استاندار کرمانشاه بر لزوم ساماندهی جمع آوری زباله تاکید و گفت: در بسیاری از شهر‌های توسعه یافته، شهرداری‌ها زباله‌ها را تفکیک شده از شهروندان تحویل می‌گیرند و در کرمانشاه نیز باید اجرای این طرح به شکل پایلوت در محلات آغاز شود و سپس به کل شهر تعمیم داده شود.

بازوند افزود: با این کار بسیاری از معضلانی که توسط زباله گرد‌ها و خریداران ضایعات و باند‌های تشکیل شده حول محور آن‌ها قابل حل است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه پلیس آگاهی سرقت مسلحانه سارق حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

حمید خسروی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : در طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی قرار است، از طرفیت عظیم اجتماعی گروه‌های همچون هیأت مذهبی، گروه‌های جهادی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استفاده شود.

وی هدف از این طرح را ارتقاء نشاط سرمایه اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در شناسایی و حل مسائل، مشکلات شهر و محله اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: در این طرح هیچ الزامی برای داشتن مجوز سازمان‌ها و گروه‌های مردمی ثبت‌نام‌کننده، نیست، همین نیرو‌های فعال در محلات هم می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی در توضیح مراحل ثبت‌نام در طرح ملی مشارکت اجتماعی، اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام اولیه، طی یک فرآیند ارزیابی‌هایی از سوی ارزیابانی که از سازمان‌های مردم نهاد استان هستند انجام و بعد از گزینش و پالایش، به کشور معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان تاکنون بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: ۲۲ مردادماه در سالروز تشکیل روز سازمان‌های مردم نهاد، با حضور رئیس جمهور در وزارت کشور استارت این طرح با هدف نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در حل مسائل و مشکلات شهر و محله زده خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود
  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان