Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:00:47 GMT

تنها ۸ ساعت برق پایدار در مشهد داریم

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۷۱۷۰

تنها ۸ ساعت برق پایدار در مشهد داریم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیده معصومه مرادی مدیر دفتر مدیریت مصرف و کنترل پیک بار شرکت توزیع برق مشهد در نشست مشترک کمیسیون انرژی و صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: برق مشهد جدا از خراسان رضوی است و سهم برق مصرفی مشهد بیشتر از استان است، یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک خانگی در این کلانشهر داریم و سهم مصرف مشترکان صنعتی ما از ۱۶۰۰ مگاوات، ۴۰۰ تا ۴۵۰ مگاوات است و ۴۰ مگاوات هم سهم بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در استان ۶۰ درصد مصرف برق مربوط به بخش کشاورزی است.

او افزود: بنابراین مقایسه برق استان‌ها و شهرستان‌های دیگر با مشهد منطقی نیست. استان فارس به راحتی می‌تواند مدیریت پیک بار را انجام دهد؛ این در حالی است که ما در مشهد فقط ۸ ساعت برق پایدار داریم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کنترل پیک بار شرکت توزیع برق مشهد ادامه داد: بخش اعظمی از اتفاقاتی که در حوزه برق امروز رخ می‌دهد، به تصمیمات کلان کشوری مربوط است و ما در این زمینه نمی‌توانیم در استان تصمیمی مجزا اتخاذ کنیم. مصوبه‌ای لازم الاجرا به دست ما رسیده است و ما به عنوان صنعت برق بابت تمام مگاوات ساعت‌هایی که کم می‌شود، ضرر می‌کنیم، اما حجم برق موجود را باید عادلانه تقسیم نماییم.

مرادی بیان کرد: سعی مان بر این بود که برخی مراکز حساس را جدا کنیم؛ ۲۰۰ مرکز حساس داشته ایم که ۱۲۰ مرکز از این تعداد، بیمارستان‌ها بوده اند؛ اما درباره سایر نقاط، وقتی از مرکز درباره قطعی‌ها به ما دستور می‌دهند، نمی‌توانیم از اجرای آن امتناع کنیم.

ضرورت تشکیل کمیته بحران

محمد خوشحال، مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر مشهد نیز گفت: درخواست ما این بود که شرکت توزیع برق استان بخشی از بار برق مشهد را کاهش دهد. مشهد هم اکنون به تافته‌ای جدا بافته تبدیل شده و امروز بیشترین بار قطعی برق بر بخش صنعت و شهرک‌های صنعتی این کلانشهر وارد می‌شود.

او با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته بحران در خراسان رضوی افزود: وضعیت آب هم بحرانی است و در شهرک‌ها تا مدتی دیگر با کمبود آب چاه‌ها مواجه خواهیم شد. لازم است در این وضعیت یک دست باشیم و در کمیته بحران، به طور یک صدا درباره این موضوع بحث شود. برخی‌ها نیروگاه برای برق ایجاد کرده اند، اما انرژی گاز برای فعالیت نیروگاه چگونه تامین خواهد شد؟

 

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق مشهد قطعی برق برق واحدهای تولیدی برق مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام ۲ پرواز فوق العاده مشهد برای ۱۵ اردیبهشت ماه
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۲ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳