Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:15:52 GMT

روایت یک ترور

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۷۴۴۰

روایت یک ترور

آیت‌الله محمد صدوقی، نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان قانون اساسی و امام‌جمعه این شهر در روز یازدهم تیرماه سال ۱۳۶۱ همزمان با دهم ماه مبارک رمضان توسط یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بعد از اقامه نماز جمعه ترور و به فیض شهادت نائل آمد.

به گزارش ایسنا، در روایت آیت‌الله صدوقی از دیدار با خانواده‌های شهدا به نقل از کتاب شهدای محراب و دفاع مقدس به نویسندگی مهدی بهرامی که در سال ۱۳۹۷ توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است،آمده است:

«در میبد ملاقاتی با مادر شهیدی داشتم به‌قدری خندان و متبسم بود که تنها چیزی که در خاطره‌اش مخدر نبود، رنج شهادت فرزندش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنان اظهار خوشحالی می‌کرد که هر کس در آنجا بود اظهار شگفتی می‌کرد. یک خانواده دیگری بعدازاینکه پای فرزندشان را برایشان آوردند، هیچ آه و ناله نمی‌کرد. مادر شهید می‌گفت این‌ یک فرزندم است. من ۴ فرزند دیگر دارم و می‌خواهم هر ۴ فرزند را در راه خدا تقدیم کنم و پس از دادن فرزندانم خودم و شوهرم به جبهه‌ها برویم و به شهادت برسیم.

رفتم رحمت‌آباد، وقتی وارد منزل شدم، اولین کسی که پیش آمد با روی خندان مادر شهید بود. عکس‌های فرزندش را نشان می‌داد و آن عکسی که نشان می‌داد فرزندش گلوله خورده بود، آن عکسی که فرزندش در کفن بود. این چه توفیقی است که خداوند به این خانواده‌ها داده است.

ایشان بیان کردند دیدار با خانواده‌های شهدا آن‌چنان در من اثر گذاشت که از خدا خواستم ای‌کاش من هم به فیض شهادت نائل می‌شدم و آنچه این خانواده‌ها بر اثر دادن شهید که برای اسلام داده‌اند ما هم به آن بهره‌های عظیم نائل می‌شدیم.

شهید صدوقی با وجود کهولت سن بارها در سنگر حاضر می‌شدند. حتی در دوران کسالت شخصاً به خط مقدم و دیدار رزمندگان اسلام می‌رفتند و روزهایی چند با رزمندگان هم‌نشین بودند و به آنان روحیه می‌دادند.

حضور پررنگ و حساس وی در طول تاریخ انقلاب باعث شد که منافقان بارها دست به ترور شهید بزنند که در بسیاری از موارد نافرجام بود اما بالاخره توانستند ایشان را به درجه رفیع شهادت برسانند. وقتی ایشان به شهادت رسید، برخی از رادیوهای بیگانه اعلام کردند که مرد شماره دو انقلاب ترور شد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس سازمان مجاهدین خلق ترور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حاجیه خانم ماه بیگم کریمی مادر شهیدان والامقام علی مراد و علی محمدرضایی شب گذشته به دلیل کهولت سن و بیماری دارفانی را وداع گفت.
پیکر حاجیه خانم ماه بیگم کریمی امروز ساعت ۱۶:۳۰ تشییع و در گلزار شهدای بیستجان شهر زاینده رود به خاک سپرده می‌شود.
شهید علی محمد رضائی سی ام آذر سال ۱۳۶۱ در عملیات محرم و شهید علی مراد محمد رضایی ۲۱ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی + فیلم
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • غیرتی که در خون غلتید