Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:39:44 GMT

دولت به مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی بی‌توجه است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۸۴۸۹

دولت به مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی بی‌توجه است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پاکمهر عصر شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری شهرستان‌های جاجرم و گرمه، اظهار کرد: از دولت انتظار داشتیم که سریع‌تر به وضع زلزله زدگان رسیدگی کند اما به نظر چون شاهد فوت انسان‌ها نبودیم، دولت بی توجهی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ادامه داد: در این زلزله خانه‌های خشتی و گلی ترک خورده و قابلیت استفاده ندارند لذا باید از این فرصت استفاده کرده و آن‌ها را مقام کرد.

وی با اشاره به محرومیت مردم منطقه، افزود: پس از پیگیری‌هایی که انجام دادیم، بناست فردا در هیئت دولت در این خصوص بحث شود تا اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت تأمین شود.

پاکمهر با تاکید بر اینکه زندگی در چادر در گرمای تابستان بسیار دشوار است، گفت: ماه‌های آینده فصل سرد سال فرا می‌رسد و آسیب دیدگی خانواده‌های زلزله زده بیشتر نیز خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به رایزنی‌های نمایندگان استان، گفت: بناست بنیاد مستضعفان برای هر واحد مسکونی ۱۶۳ پاکت سیمان رایگان اهدا کند؛ همچنین ۲ میلیارد تومان قرض‌الحسنه به آسیب دیدگان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به تلف شدن دام‌ها در سیل، زلزله و استفاده از آب شرب آلوده، افزود: این اتفاقات سرمایه و شغل دامدار را نابود کرد لذا دولت باید هر چه سریع‌تر به این مسائل رسیدگی کند.

پاکمهر در انتها با اشاره به مصوبه بیمه شدن منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط دولت، گفت: اکنون خانه این قشر علاوه بر بیمه بنیاد برکت، بیمه دیگری نیز دارند.

کد خبر 5249849

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع نمایندگان خراسان شمالی زلزله جلسات هیات دولت ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا گرگان بوشهر ایلام خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 عکس استانها اراک کنکور سراسری واکسن کرونا اردبیل خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در ۴۸ ساعت گذشته به راه‌های مناطق شهرستان زیرکوه و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساخت‌های آب، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده‌ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می‌شود در صورت عبور در جاده‌های این مناطق بویژه راه‌های سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه حدود ۳۰۰ دام هم دراین مدت تلف شده اند، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم، عشایر و روستائیان از حجم خسارت‌ها تا حدودی کاسته شده، اما ضروری است همچنان مردم به هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاه‌ها و ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیرساختی استان برآورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است