Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: تاکنون 55 حلقه چاه تلفیقی در استان حفر شده و در صورت تامین اعتبار و حفر 45 حلقه چاه دیگر می توانیم به صورت موقت نیازهای ابی استان را تامین کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با موضوع مدیریت مصرف آب و برق استان عصر شنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید منصوری در این جلسه گفت: در سال جاری به دلیل کاهش بارشها، خشکسالی و مصرف بی رویه با چالش جدی مواجهیم به طوری که در سال گذشته ورودی آب به سد طالقان 16 مترمکعب بود که امسال به 5 مترمکعب کاهش یافته است.

وی افزود: حجم آب سد طالقان از 318 میلیون مترمکعب در سال قبل به 180 میلیون مترمکعب رسیده و بیش از 200 میلیون مترمکعب کمبود داریم و باید با صرفه جویی آن را جبران کنیم.

منصوری تصریح کرد: سال قبل 12 متر بر ثانیه آب داشتیم و امروز به 6 متر بر ثانیه رسیده و با افزایش دما شاهد افزایش مصرف و پایین رفتن سطح آب زیرزمینی هستیم که تداوم آن نگران کننده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: در سالهای گذشته توانستیم افت آبخوان را به صفر برسانیم اما امسال مجددا شاهد کاهش سطح آبهای زیرزمینی هستیم زیرا دو ماه زودتر چاههای آب کشاورزی روشن شده و وارد مدار شده است.

فعال شدن 55 حلقه چاه تلفیقی

منصوری گفت: یکی از ویزگی های دشت قزوین وجود چاههای تلفیقی است که در بحران می تواند کمک ما باشد که در این راستا بیش از 102 حلقه چاه تلفیقی در مناطق مختلف استان داریم که تاکنون 55 حلقه آن وارد مدار شده است.

وی اضافه کرد: لازم است 49 حلقه چاه تلفیقی دیگر وارد مدار شود که این کار به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که درصورت تامین 5 میلیارد تومان آمادگی داریم بسرعت این چاهها را وارد مدار کنیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهارداشت: وجود چاههای تلفیقی یک ظرفیت بی نظیر در دشت قزوین است که در سایر نقاط کشور مانند آن نیست و باید در بحران از این ظرفیت برای رفع کمبوها بهره گیریم.

منصوری اظهارداشت: در صورت وارد مدار شدن چاههای تلفیقی می توانیم آب مورد نیاز باغستانها را نیز تامین کنیم.

وی بیان کرد: پیشنهاد می شود از اعتبارات بحران برای حفر چاههای تلفیقی استفاده شود تا بسرعت بتوانیم وضعیت کم آبی را مهار کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمید منصوری آب منطقه ای قزوین وارد مدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی ورود ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر خبر داد.

آرش مصلح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان افزود: پیش بینی میزان بارش‌ها طی سامانه بارشی پیش رو ۸۰ تا ۱۲۰ میلی متر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه  سه سد در حال بهره‌برداری در استان داریم، اظهار کرد: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خروجی سد کوثر را از ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۶۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش داده ایم.

مصلح تصریح کرد: سد کوثر ۱۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارد که پیش‌بینی می‌شود که طی بارش های اخیر ۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شود.

وی ادامه داد: سد چم شیر گچساران ۷۰۵ میلیون مترمکعب هم اکنون ذخیره دارد که ۱۶۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد و ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب در سد شاه قاسم ذخیره شده که هم اکنون یک میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در دولت سیزدهم در راستای ساماندهی ۱۸ طرح اجرا کرده‌ایم که پس از اجرای این طرح‌ها تاکنون هیچ خسارتی ناشی از رودخانه‌ها نداشته‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • سود تلفیقی وبشهر به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران