Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@19:07:21 GMT

حقوق بشر دستاویز آمریکا برای تحقق منافع سیاسی است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۹۹۰۸

حقوق بشر دستاویز آمریکا برای تحقق منافع سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری در سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که در سالن همایش شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد با اشاره ای به تاریخچه اعلامیه حقوق بشر بیان کرد: پایه تفکر حکمرانان غربی بر مبنای عقاید افرادی مانند  ماکیاولی و نیچه بنا نهاده شده، آن جا که تلقی این افراد از قدرت و زورمداری، درک آن به عنوان یک ارزش اصلی است و سایر موارد در ذیل این مطلوب ذاتی قرار می گیرند و فرع محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این تفکر، تنها انسان های غیرضعیف شایسته زندگی در جهان هستند و سایر افراد باید به شیوه های مختلف از میان بروند، همچنان که اصل جنگ و تنازع بقا به همین شکل از سوی نیچه مطرح شده است و همچنان توسط حکمرانان فعلی جهان غرب دنبال می شود.

رئیس کل دادگستری استان قم سپس حقوق بشر را صرفا دستاویزی برای رسیدن حاکمان غربی به منافع سیاسی و مادی معرفی کرد و گفت: بنابراین حقوق بشر در غرب و در نظر حکمرانان، وسیله ای است که می توان در سایه شعار قرار دادن آن به اهداف شوم خود دست یافت.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری یادآور شد: حتی در پایه تفکرات غربی می توان این نکته را یافت که کشتار و قتل هم اگر در جهت مقاصد و اهداف حُکمرانی تعریف شود، مشروع خواهد بود و غیراخلاقی نیست.

رئیس کل دادگستری در عین حال ادامه داد: بر این اساس می توان چنین نتیجه گرفت که وقتی حاکمیتی مانند آمریکا می خواهد به اهداف ریز و درشت خود دست یابد، از انگ نقض حقوق بشر نیز استفاده می کند تا بتواند با موجّه نشان دادن خود، اهداف هرچند ظالمانه اش را محقق سازد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: از این رو تردیدی نیست که تفکر امروز حاکمیت آمریکا بر اساس رفتارهایی که از حاکمان آن دیده می شود، همچنان ریشه در همان تفکرات افرادی مانند ماکیاولی و نیچه دارد و تلاش می کند تا با میدان دادن به زور و فریبکاری و البته در سایه شعارهایی مانند رعایت حقوق بشر، اهداف خود را در سطوح مختلف و با تمسک به هر وسیله مشروع و یا حتی غیرمشروعی دنبال کرده و محقق کند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر آمریکا قم منافع سیاسی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد

علی قاسم پور در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک روز ملی شوراها با اشاره به اینکه شورای شهر بر آمده از خواست و اراده مردم است، گفت: آبادانی و پیشرفت شهر در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، گردشگری و … و نیز تحقق رسالت شهرداری به واسطه برنامه ریزی و تدابیر شورای شهر حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش شوراها در تحقق برنامه‌های حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: روز شوراها یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر است تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج عنوان کرد: این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی جایگاه ویژه ای را در تحولات ساختاری و مدیریت شهری و خدمت رسانی به جامعه به دست آورده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان یکی از نهادهای تصمیم گیرنده و نظارت‌کننده بر امور شهری می‌تواند تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی داشته باشد، مطرح کرد: امید است با کمک همه دستگاه‌های اجرایی، مشورتی، سیاستگذار و تصمیم ساز بتوانیم خدمات بهتری را به مردم شریف این کلانشهر ارائه دهیم.

کد خبر 6090333

دیگر خبرها

  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد