Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مسعود اصغری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سرمایه‌های دامی بخشی مهمی از سرمایه‌های اقتصادی هستند که به خطر افتادن سلامت این جمعیت‌های دامی ضرر اقتصادی را بدنبال خواهد داشت که در بسیاری از موارد سنگین و غیرقابل جبران خواهد بود و علاوه‌بر این موجب تهدید سلامت و امنیت غذایی جامعه نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و همچنین تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه از اصلی‌ترین وظایف سازمان دامپزشکی کشور بوده که با برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون‌های دوره‌ای و موثر و همچنین رصد و پایش بیماری‌ها قابل کنترل و پیشگیری است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا و با وجود شرایط سخت کاری به دلیل ویروس کرونا همکاران و کارشناسان بهداشتی اداره‌کل دامپزشکی استان در سه ماهه اول سالجاری بیش‌از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین از جمعیت دامی استان را علیه بیماری‌های خطرناک و واگیر دامی واکسینه کردند.

وی از دامداران و روستاییان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری، از توجه و اهمیت به موضوع غافل نشده و موارد را جهت بررسی بیشتر و انجام اقدامات موثر و به موقع به کارشناسان و ادارات دامپزشکی از طریق سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان دام و طيور زاهدان سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دام و طيور زاهدان سیستان و بلوچستان دام و طيور زاهدان سازمان دامپزشکی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی تنگستانی مکان از آغاز فصل پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در نقاط مختلف استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به واردات ۲۶ هزار مولد میگوی خارجی SPF به کشور برای تولید بچه میگو، افزود: در کنار مولد خارجی، ۲۵ هزار مولد داخلی هم در تولید لارو و بچه میگو فعال شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار کرد: در بازدید‌های انجام شده این مولد‌ها پست لارو‌های قوی میگو تولید کرده‌اند که می‌تواند در تولید میگوی پرورشی مطلوب کمک قابل توجهی کند.

وی با تاکید بر این‌که مقابله با بیماری میگو با مشارکت پرورش‌دهندگان امکان‌پذیر است، گفت: بیماری میگوی پرورشی امسال هم مانند سال‌های گذشته وجود دارد و باید با همکاری تولیدکنندگان، این بیماری مهار و کنترل شود.

تنگستانی مکان یادآور شد: در این راستا بخش دولتی تمهیدات و آموزش‌های لازم و شرایط قرنطینه‌ای، زیستی و بهداشتی که نقش مهمی در مهار و کاهش مخاطرات بیماری میگوی پرورشی دارد را به تولیدکنندگان میگو ارائه کرده است.

وی ردیابی بیماری میگوی پرورشی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و اظهار کرد: مولد‌ها و پست لارو‌های میگو تا کنون سالم هستند ولی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری، مدیریت آب استخر، تولید و توزیع غذای بچه میگو و استفاده از تجهیزات از سوی پرورش‌دهنده این آبزی ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان این‌که کارشناسان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان میگو در مراکز پرورشی هستند، اضافه کرد: همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهنده میگو در همه سطوح وجود دارد تا ان‌شاءالله تولید مورد نظر در سال جاری محقق شود.

وی جابه‌جایی و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی را بر اساس مجوز دانست و تاکید کرد: لاروریزی و ذخیره‌سازی در استخر پرورشی نباید بیش از مجوز تعیین شده از سوی دامپزشکی و کد اتحادیه پرورش‌دهنده میگو و شیلات برای هر مزرعه باشد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد