Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:42:29 GMT

بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس یادگاری از دولت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۰۰۰۲

بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس یادگاری از دولت

بیمارستان ۵۳۱ تختخوبی بندرعباس یکی از بزرگ‌ترین گام‌ها در راستای رفع دغدغه مردم استان هرمزگان در حوزه سلامت و درمان است که برای هرچه سریع‌تر به نتیجه رسیدن این طرح و رفع مسائل ومشکلات آن ، مسوولان کشوری از شخص رییس جمهور تا استاندار پیگیر آن هستند.

این پروژه مهم از جمله طرح‌های مهم و اثر گذار در سفر دوم هیات دولت به استان هرمزگان در سال ۹۶ بوده و بر اساس پیش بینی‌ها قرار بود این طرح در ۲ سال آینده به بهره برداری برسد که با دستور رییس جمهوری و اهتمام وزارت بهداشت، این مهم تا پیش از پایان کار دولت دوازدهم محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بین مجموعه پروژه‌های بزرگ و مهمی که در استان در حال اجراست، پروژه بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس به عنوان مهم‌ترین طرح‌ و مطالبه مردم و همچنین به عنوان بزرگترین طرح بیمارستانی جنوب کشور، جهت تامین اعتبار و تکمیل تا پایان دولت معرفی شده است.

افزایش تعدادتخت های بیمارستانی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، بندرلنگه،حاجی آباد، میناب، رودان، قشم و پارسیان نیز از دیگر تلاش های دولت برای تکمیل حلقه کمبودهای بهداشت و درمان هرمزگان بود که درسال ۹۹ به نتیجه رسید.

بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس شهریورآماده بهره برداری می شود

پروژه بیمارستان ۵۳۱ تخت بیمارستانی با جدیت و اهتمام ویژه در دست اجرا است و طبق گفته فریدون همتی استاندار هرمزگان ،رییس جمهوری برای تکمیل و بهره برداری این طرح درمانی به سازمان برنامه وبودجه کشور دستور دادند که تامین مالی مورد نیاز و حمایت‌های ویژه صورت گیرد.

پارسال اعتبارهای بسیار خوبی برای اجرای این پروژه تخصیص یافت و ردیف های بودجه ای ویژه نیز برای آن تعریف شد که مجموع رقم های تخصیص یافته بیش از سه هزار میلیارد ریال است.

همانگونه که در ابتدای این گزارش عنوان شد، بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس یکی از مهمترین اقدامات دولت دوازدهم است که تلاش بسیاری برای بهره برداری از آن تا شهریورماه امسال در حال انجام است.

استاندار هرمزگان گفت: مرحله نخست بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس شامل ۲۲۰ تختخواب تا شهریورماه و در نهایت این بیمارستان در همه بخش‌ها تا پایان سالجاری تکمیل و بهره برداری می‌شود.

فریدون همتی با اشاره به بازدید از روند احداث بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس عنوان کرد: در این طرح بزرگ و بسیار مهم، همه کارها به گونه ای جهادی و فوق‌العاده انجام شده و طرح بدون توقف پیشرفت داشته است.

 وی در دیدار اخیرش با حمید پور اصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز گفت: برای تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس، به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های درمانی در کشور پیگیر تامین ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

همتی در این دیدار که به همراه احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در تهران صورت گرفت؛ بر تخصیص کامل اعتبار توازن منطقه‌ای استان هرمزگان به میزان یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و همچنین تخصیص تسهیلات ماده ۵۶ به میزان ۲ هزار میلیارد در راستای تکمیل این پروژه بزرگ درمانی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که از همه طبقات این بیمارستان صورت گرفت و بر اساس پیش بینی پیمانکار پروژه، مجموعه اصلی این بیمارستان با ظرفیت ۲۲۰ تخت اورژانس و متعلقات آن تا پایان تیرماه تحویل مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می شود و حداکثر تا پایان شهریورماه به عنوان بزرگترین بیمارستان جنوب ایران و یکی از کارهای بزرگ دولت در شرایط سخت مالی و کرونا به بهره برداری برسد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: علاوه بر این، طرح های درمانی بزرگ دیگری نیز همچون بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس، بیمارستان جدید کودکان، بیمارستان نیروی دریایی، بیمارستان رازی و بیمارستان جدید شهرستان میناب در این استان در حال احداث و تکمیل است.

همتی ابراز داشت: تاکنون در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، حدود ۹۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی با هزینه ای افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: اقداماتی که دولت در بخش بهداشت و درمان علی رغم شرایط تحریم و کرونا در چهار سال اخیر در هرمزگان انجام داده است در طول چهل سال بعد از انقلاب، بی سابقه بوده است.

ارتقای شاخصهای بهداشت و درمان هرمزگان با بهره برداری از بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس

در سالیان گذشته فرسودگی زیرساخت های بیمارستانی و کمبود تخت از مشکلات مهم استان هرمزگان بود که اگر این کمبود مورد بررسی و توجه در دولت تدبیر و امید قرار نمی گرفت، امروز به فاجعه و بحرانی بزرگ در روزهایی کرونایی تبدیل می شد و خسارت جبران ناپذیری بر پیکره سلامت این استان وارد می کرد و به طور یقین زیرساخت‌های فرسوده بیمارستانی هرمزگان و کمبود تجهیزات نمی توانست پاسخگوی نیاز مردم این منطقه در شرایط همه گیری کووید ۱۹ باشد.

استان هرمزگان در حال حاضر با جمعیت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای ۲۲ بیمارستان اعم از دولتی ، نظامی و بخش خصوصی با بیش از ۲ هزار ۵۷۳ تخت فعال است که نیمی از این تخت ها در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم وارد چرخه درمان این استان شده است.

از مجموع بیمارستانها در استان هرمزگان، ۱۵ بیمارستان با یک هزار و ۸۱۵ تخت دانشگاهی ( دولتی ) و هفت بیمارستان با ۷۵۸ تخت غیردانشگاهی و متعلق به دیگر بخش ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ساخت بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس به صورت جهادی در حال انجام است، گفت: با وارد مدار شدن این بیمارستان، بخش قابل توجهی از کمبود تخت بیمارستانی در استان برطرف می شود و شاخص های بهداشت و درمان در هرمزگان ارتقای بیشتری خواهد یافت.

دکتر حسین فرشیدی با اشاره به بخش‌های قابل افتتاح در مرحله نخست این طرح اظهارداشت: در طبقه همکف ساختمان شماره یک، درمانگاه، کلینیک ها و بخش های تشخیصی مثل تصویربرداری، آزمایشگاه، سی سی یو، تاسیسات موتورخانه، در طبقه اول بخش آمفی تئاتر، اداری، آموزشی،( Micu) ،(sicu)، در طبقه دوم بخش های (Csicu) ، (post micu) و در طبقه های سوم تا ششم نیز بخش های بستری کودکان و جراحی و در طبقه هفتم پاویون بیمارستان به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: در طبقه همکف ساختمان شماره سه، بخش اورژانس شامل بستری اورژانس و اتاق های عمل اورژانس، در طبقه اول ۱۶ اتاق عمل و بخش های مربوطه و در طبقه دوم چهار اتاق عمل جراحی قلب و آنژیوگرافی و فضاهای مربوطه افتتاح می‌شود.

فرشیدی با بیان اینکه فعال سازی بیش از یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی طی چهار سال اخیر یکی از مهمترین دستاوردهای دولت در بخش بهداشت و درمان در هرمزگان محسوب می شود، عنوان کرد: این تخت های بیمارستانی جدید در قالب الحاق به بیمارستان های موجود و یا احداث بیمارستان های جدید بوده است.

وی اضافه کرد: بخش الحاقی بیمارستان شهید محمدی توسط نفت ستاره خلیج فارس، بیمارستان کودکان توسط شرکت پالایش نفت بندرعباس، بیمارستان میناب و دو بیمارستان که توسط ارتش در حال احداث است و به زودی یکی از این دو بیمارستان در جاسک به بهره برداری می رسد و همه این ظرفیت ها که منابع آن از محل بودجه عمومی دولت در بخش وزارت بهداشت و نیروهای مسلح تأمین شده است، در اختیار مردم قرار می گیرد و  مقرر شده است این فضاهای بیمارستانی به همه شهروندان خدمات بدهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر نسبت تخت به جمعیت در استان هرمزگان ۱.۳۶ است و استاندارد کشوری این شاخص ۱.۷۷ می باشد.

وی مجموع تخت های بیمارستانی دانشگاهی و غیردانشگاهی هرمزگان را ۲هزار و ۵۷۳ تخت فعال اعلام کرد و افزود: برای رسیدن به میانگین کشوری تخت به جمعیت باید ۷۷۵ تخت دیگر به مجموع تخت های هرمزگان اضافه شود که بخش قابل توجهی از این مهم تا پیش از پایان دولت و با بهره برداری از بیمارستان بزرگ ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس محقق خواهد شد.

گام های مهم دولت در جهت بیمارستان سازی در هرمزگان و لزوم تداوم این گام ها

آمار و ارقام نشان دهنده فعالیت ویژه دولت دوازدهم در بخش درمان و بیمارستان سازی در استان هرمزگان است و از ابتدای این دولت تاکنون در بسیاری از بخش‌ها با تکمیل بیمارستان‌های موجود در شهرستان‌ها، ایجاد بخش‌های دیالیز، توسعه اورژانس‌ها، افزایش تخت در مجموعه بیمارستان‌های استان، گام‌های بزرگی در راستای توسعه و افزایش امکانات بیمارستانی این استان برداشته شده است.

همانگونه که بیان شد، تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید ، استان هرمزگان از نظر ایجاد زیرساخت های بهداشت و درمان که از مهمترین و پایدارترین سرمایه گذاری ها در هر منطقه ای می باشد، جزو فقیرترین استان‌ها بود که با تلاش‌های صورت گرفته شمار تخت های بیمارستانی و همچنین تجهیزات پزشکی و درمانی در این منطقه افزایش یافته است.

بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی فوق تخصصی زنان و زایمان دکتر علی شریعتی بندرعباس به عنوان یکی از طرح‌های مهم بهداشت و درمان در استان هرمزگان مهرماه پارسال با حضور معاون اول رییس جمهوری و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

این مرکز درمانی ۱۳۰ تختخوابی با زیربنای ۱۰هزار و ۶۶۰ مترمربع و اعتباری افزون بر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای ارائه خدمت به زنان، مادران باردار و کودکان و نوزادان ساخت و تجهیز شده است.

اورژانس، پنج اتاق عمل مجهز، بخش زایمان، بخش مراقبت پس از زایمان، بخش مادران پرخطر، (آی.سی.یو و ان.آی.سی.یو)، بخش نوزادان، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش زنان، بخش بستری و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی از مهم‌ترین بخش‌های این بیمارستان می‌باشد.

با اجرای طرح بیمارستان شریعتی بندرعباس که تنها بیمارستان تخصصی زنان در استان هرمزگان است نیاز بیش از ۱.۶ میلیون نفر از جمعیت هرمزگان به خدمات فوق تخصصی حوزه زنان و زایمان و بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان‌های مجاور که خدمات درمانی خود را از استان هرمزگان دریافت می‌کنند، برطرف شده است.

این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های استان هرمزگان است و آبان ماه پارسال آزمونی برای جذب نیرو برای خدمت در این بیمارستان برگزار و ۱۰۲ نیرو جذب و آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس نیز همانگونه که در ابتدای این گزارش عنوان شد یکی دیگر از مهمترین پروژه های دولت تدبیر و امید در هرمزگان است که طبق برنامه ریزی های انجام شده استانداری هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی باید تا قبل از پایان دولت به بهره برداری کامل برسد.

بر اساس پیش بینی‌ها قرار بود این طرح در ۲ سال آینده به بهره برداری برسد که با دستور رییس جمهوری و اهتمام وزارت بهداشت، این مهم تا پیش از پایان کار دولت دوازدهم محقق می شود.

از سویی دیگر دولت دوازدهم حمایت ویژه ای از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان دارد که در نتیجه این حمایت ها ، پارسال عملیات احداث بیمارستان ۲۲۶ تختخوابی رازی بندرعباس با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.

بیمارستان فوق تخصصی رازی بندرعباس با زیربنای ۳۶ هزار متر مربع و ۲۲۶ تخت بستری و ویژه در مدت زمان حدود ۴۸ ماه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان ساخت و به بهره برداری خواهد رسید.

اجرای این پروژه ها نشان دهنده تلاش دولتمردان تدبیر و امید برای بهبود هر چه بیشتر شاخص های بهداشت و درمان در هرمزگان است و همگان می دانند که لازمه دستیابی به توسعه پایدار، توجه ویژه به مقوله سلامت است که این بحث در طول هشت سال اخیر و با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی و تحریم های ظالمانه دشمنان در هرمزگان با جدیت هر چه تمام تر دنبال شده است، اما نباید فراموش کنیم که این اقدامات لازم هنوز برای این استان پهناور کافی نیست و مسیر بسیاری برای برقراری عدالت در حوزه سلامت باقی مانده است.

اگرچه که مردم هرمزگان برای استفاده از خدمات بهداشت و درمان دیگر کمتر به استان های همجوار مراجعه می کنند، اما هنوز دسترسی مردم روستاها و مناطق محروم به امکانات و متخصصان به طور کامل فراهم نیست و راه زیادی برای رسیدن به نقطه مطلوب باقی مانده است و به طور یقین باید دولت بعدی نیز برای بهتر شدن شرایط در این استان، اقدامات جهادی ویژه ای انجام دهد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان دولت تدبیر و امید بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید بندرعباس دولت تدبیر و امید بندرعباس بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس دانشگاه علوم پزشکی تخت های بیمارستانی بهداشت و درمان استاندار هرمزگان دولت تدبیر و امید بهداشت و درمان استان هرمزگان استان هرمزگان بهره برداری بهره برداری وزارت بهداشت میلیارد ریال دولت دوازدهم رییس جمهوری فوق تخصصی تا پیش پروژه ها تا پایان تخت ها بخش ها گام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله

دکتر امیر حسابی  رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس افزود: ظهر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

دکتر حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین اعمال جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دکتر سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی اطفال که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختربچه ۲/۵ ساله، ۲هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدودا ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

وی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شد و حال عمومی کودک مساعد است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد