Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار اردبیل گفت: ظرفیت صنایع تبدیلی سیب‌زمینی استان از ۹۰ هزار تن به ۱۲۵ هزار تن می‌رسد که بی‌شک در توسعه استفاده از این محصول استراتژیک نقش اساسی ایفا می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل،  اکبر بهنامجو صبح امروز در بازدید از سردخانه‌های اردبیل اظهار داشت: برداشت 850 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع دشت اردبیل طی امسال پیش‌بینی شده و به همین منظور تمهیدات لازم به عمل آمده که امیدواریم در راستای استفاده از این محصول کشاورزی در استان موفق عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که سردخانه‌های استان برای انبار سیب‌زمینی از فصل پاییز فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: نیاز است تا تمام سعی و تلاش خود را برای کمتر کردن فروش عادی این محصول کشاورزی به کار برده و از ارزان‌فروشی و فاسد شدن این محصول استراتژیک جلوگیری شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در طول امسال 35 هزار تن به مجموعه سردخانه‌ها اضافه شده و یک سردخانه با ظرفیت 35 هزار تن به مجموعه سردخانه‌ها اضافه شده و یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیز برای احداث سردخانه‌های جدید در استان اردبیل اختصاص یافته است.

بهنامجو بیان کرد: اهمیت به بخش صادرات و نیز توصعه صنایع تبدیلی و تکمیلی جزو اولویت‌های اساسی بوده و به همین منظور ظرفیت صنایع تبدیلی سیب‌زمینی استان از 90 هزار تن به 125 هزار تن می‌رسد که بی‌شک در توسعه استفاده از این محصول استراتژیک نقش اساسی ایفا می‌کند.

چوب حراج دلالان به دست‌رنج سیب‌زمینی‌کاران گلستانی/ ورود دیرهنگام دولت برای خرید حمایتیصادرات سیب‌زمینی در اردبیل 300 درصد افزایش یافتمشکل سیب‌زمینی‌های باقی مانده در انبارهای اردبیل برطرف می‌شود

وی اظهار کرد: گسترش زیرساخت‌های صادرات و نیز تلاش در امر نگه‌داری و بسته‌بندی این محصول جزو اولویت‌های اساسی است و نیاز است با شناخت استان‌ها و کشورهای هدف به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم و شاهد رضایتمندی کشاورزان اردبیلی باشیم.

انتهای پیام/140/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع تبدیلی سردخانه ها هزار تن سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است