Web Analytics Made Easy - Statcounter

«خورشیدگرفتگی»، «شیپور» و «مجبوریم» سه فیلم سینمای ایران در تازه‌ترین حضورهای‌بین المللی خود در جشنواره‌های مختلف جهانی از سائوپولو تا لس‌آنجلس و بلژیک رقابت می‌کنند.

فیلم سینمایی مجبوریم تازه‌ترین ساخته رضا درمیشیان در یازدهمین حضور جهانی خود در سی‌وششمین جشنواره فیلم مونز بلژیک به نمایش درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی مونز از تاریخ ۹ تا ۱۶ جولای (۱۸ تا ۲۵ تیر) در بلژیک برگزار می‌شود و فیلم مجبوریم در بخش ویژه حقوق بشر این رویداد سینمایی به روی پرده می‌رود.

مجبوریم پیش از این سه جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین از نگاه تماشاگران و بهترین فیلم هیات داوری نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیاوپاسیفیک) را در جشنواره آسیاتیکای رم را به خود اختصاص داده است.

تمام فیلمبرداری مجبوریم در نود جلسه در صد لوکیشن در تهران انجام شده که از این میان بخش عمده‌ای از آن در جنوب شهر تهران فیلمبرداری شده است اما همچون فیلم‌های گذشته درمیشیان از شمال شهر تا جنوب شهر را در برمی گیرد.

فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، بهمن فرمان آرا، پردیس احمدیه، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه، رضا بهبودی، احمد حامد، مریم بوبانی، راموناه شاه، هوشنگ قوانلو، مسیح کاظمی، سپیده علی محمدی، غزل شجاعی، خورشید چراغی‌پور، مهدی نصرتی، رویا بختیاری، محمد رضا مالکی، محمد حیدری، نسیم جمشیدی، محسن خویینی‌ها، حامد رحیمی نصر، حسین مسلمی، سیامک ادیب، یگانه ظرافتی، نازی خاتمی، شراره رنجبر، یاسمین پازوکی، حسام زارع مقدم، مهناز کرباسچیان، حیدر طلوعی نیا، سیدداود مرتضوی، سهیل قناعتی، فرهاد ریش سفیدی، بشیر ادریسی، سعید اکبری، علی بلوردی و ژاله علو بازیگران این فیلم هستند.

کیهان کلهر (موسیقی)، عبدالله اسکندری (طراح گریم)، هایده صفی‌یاری (تدوین)، محمدرضا دلپاک (طراحی و ترکیب صدا)، نظام الدین کیایی (صدابردار)، آیین ایرانی (فیلم بردار)، گلناز گلشن (طراح لباس)، امیرحسین حداد (طراح صحنه)، فواد بوربور (مدیر تولید)، فرید ناظر فصیحی (جلوه های ویژه بصری)، حمیدرضا غفارزاده (دستیار اول کارگردان)، مینا سنگ سفیدی (برنامه ریز) و نوشین جعفری (عکاس) از عواملی هستند که درمیشیان را در تولید فیلم همراهی کرده اند.

پخش کننده بین‌المللی این فیلم مستقل‌های ایرانی (محمد اطبایی) و تهیه کننده آن رضا درمیشیان است.

راه یابی «خورشیدگرفتگی» به جشنواره‌ فیلم لس‌آنجلس

فیلم کوتاه خورشید گرفتگی به کارگردانی رها امیرفضلی و علیرضا قاسمی در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «لس‌آنجلس» به رقابت خواهد پرداخت.

این جشنواره قدیمی‌ترین جشنواره در شهر لس‌آنجلس است که برنده جایزه آن به آکادمی اسکار و بفتا معرفی خواهد شد. تاکنون ۶۰ فیلم اکران شده در بخش مسابقه‌ جشنواره فیلم‌های کوتاه «لس‌آنجلس» نامزد جایزه اسکار شده‌اند.

در خلاصه داستان خورشیدگرفتگی آمده است: کمی پیش از کامل شدن خورشیدگرفتگی واقعیت زندگی ساقی دست‌خوش تغییر می‌شود.

این چهارمین حضور بین‌المللی خورشیدگرفتگی به شمار می‌آید. این فیلم محصول مشترک کمپانی ایرانی ضلع ششم و کمپانی فرانسوی ستاره سفید بوده و پخش بین‌المللی آن فیلم بر عهده کمپانی مانیفست است.

جایزه بهترین طراحی صدای جشنواره برزیلی به «شیپور» رسید

حسین قورچیان جایزه بهترین طراحی صدای یک جشنواره فیلم برزیلی را برای فیلم کوتاه شیپور از آن خود کرد.

فیلم کوتاه شیپور به کارگردانی محمدرضا سیف موفق به دریافت جایزه بهترین طراحی صدا برای حسین قورچیان از جشنواره (Souit America Award) در ژوئن ۲۰۲۱ شد.

قورچیان پیش از این نیز در حوزه طراحی صدا جوایز بین‌المللی دیگری را برای سینمای ایران کسب کرده است.

فیلم کوتاه شیپور به کارگردانی محمدرضا سیف در چهارمین حضور بین‌المللی خود در جشنواره SouthAmericaAwards که در سائوپولوی برزیل در تاریخ ۲۹ تا ۳۰ ژوئن مصادف با ۸ تا ۹ تیرماه برندگان خود را اعلام کرد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فیلم کوتاه بین المللی لس آنجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن سینمای جوانان ایران سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

این انجمن به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم‌اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات‌مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالابودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به این نشانی ورود و اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آیین‌نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتماً پیش از اقدام به ارایه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه کنند.

کد خبر 6092190

دیگر خبرها

  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما