Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فریبرز عباسی مشاور وزیر و مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بررسی روند اجرای طرح آبیاری تحت فشار در نخلستان‌های دشتستان، عنوان کرد: آبیاری نوین نقش مهمی در افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی خواهد داشت.

او کاهش هدررفت آب، کاهش تلفات و میزان مصرف آب را از مهمترین مزایای آبیاری نوین عنوان کرد و افزود: روش سنتی آبیاری در نخلستان‌ه صدمات زیادی به زیرساخت‌های این باغ‌ها وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان دشتستان طرح‌ خوبی را اجرا کرده و در گام نخست دو هزار و ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های بخش سعدآباد این شهرستان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

نخل‌های تشنه دشتستان، قطره‌ قطره سیراب می‌شوند

عباسی ادامه داد: فاز اول طرح نخلستان با تکمیل خط انتقال و ایستگاه پمپاژ به بهره‌برداری می‌رسد.

او با اشاره به اینکه هنوز وزارت نیرو برای تامین آب این شبکه آماده نیست، گفت: شبکه طرح آبیاری نوین دو هزار و ۴۰۰ هکتاری سعدآباد در حال تکمیل شدن است و باید آب مورد نیاز تامین شود.

مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تامین منابع آب طرح نخلستان از سدهای منطقه از جمله سد رئیسعلی دلواری، بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد سامانه‌های آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی در هفت سال گذشته اجرا شده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبیاری نوین نخلستان نخیلات دشتستان تامین آب آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌هد.


محمد هادی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد آب‌بندان‌های شهرستان محمودآباد آبگیری شد، گفت: این شهرستان دارای هزار و ۳۵۰ هکتار آببندان برای ذخیره آبی کشاورزان و کاهش تنش‌های ناشی از خشکسالی احتمالی است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه آب رودخانه‌ها و هرز آب ناشی از بارندگی در فصل‌های غیرکاشت از طریق کانال‌ها و پمپاژ به آببندان‌ها هدایت شده و در فصل بهار و تابستان برای آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان در ۴۸ روستا است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌دهد.


هادی‌زاده با بیان اینکه آببندان‌های اراضی کشاورزی این شهرستان با توجه بارش‌های خوب پاییزی و هدایت آب‌های روان به سمت آببندان ها، تاکنون آبگیری مطلوبی داشت، به کشاورزان توصیه کرد ضمن استفاده بهینه از آب، نسبت به شخم و شیار شالیزار‌های خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد