Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی چالش ها و فرصت های پیش رو صبح امروز، ۱۳ تیرماه در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سید مهدی ابطحی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اولین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی، چالش ها و فرصت های پیش رو از ۲۲ تا ۲۴ تیرماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انگیزه شکل گیری این کنفرانس که کل استان در آن نقش دارد، این است که  ما در استانی به سر میبریم که با علاقه‌مندی وافر به ایران زمین خدمت کرده‌است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار مرد: در یک صده گذشته یعنی از ۱۲۸۵ تا کنون، نقش اصفهان در رویداد های بزرگ میهنی واضح بوده است.

وی در ادامه گفت: اصفهان در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع لز سرزمین، نقشی موثر داشته‌است و این نقش آفرینی به دلیل مسئولیت نسبت به میهن انجام گرفته‌است و حرکت های استان اصفهان از سر مسئولیت‌پذیری می‌باشد.

ابطحی تاکید کرد: اصفهان در تربیت نیروی انسانی خلاق و اخلاق‌مدار در کشور نقش داشته است و مدیران زیادی از اصفهان برخواستند و مسئولیت های بسیاری را پذیرفتند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: اصفهان در زمینه هنر، اصیل و صاحب سبک است و در زمینه های مخالف هنری از موسیقی، تصویرنگاری،داستان‌نویسی، سینما، عکاسی و زمینه های مختلف هنری خلاقیت زیادی به خرج داده‌است و در رشد این کشور بسیار فعال بوده‌است.

وی اظهار کرد: این استان پذیرای دانشگاه‌های برتر کشور است و استان اصفهان با تربیت ۱۰ درصد نیروی انسانی کارآمد در دانشگاه‌ها، بیش  از ۱۵ درصد دستاوردهای علمی کشور را ایجاد می‌کند.

ابطحی گفت: رسالتی که اصفهان پذیرفته‌است مربوط به صنایع مادر است و همیشه اصفهان در پیشرو بوده است و دانش فنی خود را در صنایع مختلف، گسترش داده است.

وی افزود: این استان در صنایع نفت، گاز و  پتروشیمی همیشه پشتاز بوده است و کمک به توسعه این صنایع کرده‌است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: از قدیم در فلاحت و کشاورزی، سخت‌کوشی مردم این استان زبان‌زد بوده است و  بسیار اشاره شده‌است و دانش کشاورزی  در اصفهان دانش کم نظیری است.

ابطحی در ادامه گفت: همچنین استان اصفهان در حوزه سلامت همیشه به استان های دیگر کمک میکرده‌است و این بستر خوبیست برای گردشگری سلامت.

وی اظهار کرد: لازم است استان اصفهان ساخته‌شود؛ زیرا این استان، رسالت‌های ملی را تلقی کرده‌است اما علی‌رغم تلاش‌های زیاد در اصفهان و رخ ندادن توسعه پایدار، مشکلاتی هم به وجود آمده‌است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه افزود: این چالش ها شامل چالش های آب، فرونشست زمین، عدم توجه سرمایه‌گذاران به این استان و حتی فرار نخبگان است.

ابطحی تاکید‌کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل، شناخت چالش ها می‌باشد زیرا ما باید به کسانی که در گام‌های عقب‌تری از توسعه هستند، مشکلات را گوش‌زد شویم و در این صورت آنها  مسیری که ما به اشتباه رفتیم را تکرار نخواهد کرد.

وی گفت: اصفهان در طول تاریخ، کم چالش نبوده است و این چالش ها نیاز به رصد درست و شفاف‌سازی دارد همچنین شناخت پتانسیل های اصفهان بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: یکی از لازمه های این فرایند، تکیه بر جوانان اصفهان و تیکه بر نسل جوان است. حفظ سرمایه های انسانی در اصفهان و توجه بر تکنولوژی های جدید یکی دیگر از موارد است.

ابطحی گفت: استفاده از موقعیت های مکانی این استان و استفاده از ظرفیت اصفهان، در تجارت و گردشگری و خدمات سلامت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: این نخستین کنگره است و در کنار این کنگره، دبیرخانه دائمی اصفهان و توسعه ملی شکل گرفته است که اصفهان می‌تواند باعث توسعه خود و پیرامون خود شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: دانشگاه اصفهان همکاری بسیار خوبی نشان داده است و مجامع استان اصفهان، بسیار خوب در کنار هم قرار گرفته اند.

ابطحی تاکید کرد: امیدوارم همین شرایط یک سرمایه بسیار خوب برای ما و استان اصفهان باشد و همچنین امیدوارم این کنگره که با خلوص شروع شده است به بهترین شکل ادامه یابد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان اصفهان رشد کشاورزی موسیقی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان استان اصفهان چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر حمایت از شرکت‌های فناور این شهرک در حوزه مواد و ساخت تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آن‌ها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته او، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم