Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@18:54:50 GMT

شبکه توزیع نهاده های دامی در کشورسالم نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۳۷۳۱

شبکه توزیع نهاده های دامی در کشورسالم نیست

یزد -نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه تمام نهاده های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود، گفت: شبکه توزیع نهاده های دامی در کشور سالم نیست.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده یزد ، محمدصالح جوکاردردیداربا نماینده دامداران دریزد با اشاره به مشکلات بسیار گسترده ای که در حوزه نهاده های دامی و کشتار دام های مولد به وجود آمده اظهار داشت: متاسفانه برنامه ریزی لازم از سوی دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی را در ارتباط با نهاده های دامی نمی بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مدت ها قبل مشخص بود که امسال با خشک سالی روبرو می شویم و طبیعی است در سالی که با خشک سالی روبرو هستیم در تامین نهاده های دامی با مشکل مواجه می شویم و باید از همان زمان برنامه ریزی لازم برای عبور از این مشکل انجام می شد ولی این موضوع صورت نگرفت.

جوکار تصریح کرد: این که الان کشتار دام آبستن یا مولد را در کشور مشاهده می کنیم موضوعی بسیار ناراحت کننده است که در هیچ کجای دنیا انجام نمی شود و اتفاق افتادن آن در ایران مایه تاسف است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در بحث مرغ هم یک زمانی جوجه های یک روزه را زنده زنده زیر خاک می کردند یا جوجه ها را می سوزاندند؛ همان زمان به مسئولان امر هشدار دادیم که در تامین مرغ به مشکل برمی خوریم و الان این مشکلات پیش آمده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی امسال به مشکلات افزوده خاطر نشان ساخت: باید برای شش ماهه دوم سال برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و از همین الان به فکر تامین خوراک دام و طیور در سراسر کشور باشیم وگرنه با مشکل بسیار جدی تری روبرو می شویم.

بخش زیادی از این نهاده ها به بازار آزاد وارد می شود

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: تقریبا تمام نهاده های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد می شود ولی به دلیل عدم وجود شبکه توزیع سالم، بخش زیادی از این نهاده ها به بازار آزاد وارد می شود و با قیمت بالا به دست دامدار و مرغدار می رسد.

جوکار تاکید کرد: اینکه ما دامدار را مجبور کنیم شیر را ۴۵۰۰ تومان بفروشد و بعد فرآورده های لبنی را با ارز ۲۴ هزار تومانی صادر کنیم هم یکی دیگر از مشکلاتی است که در حوزه دام با آن روبرو هستیم؛ این روند فقط برای دامدار ضرر به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: اگر بحث نهاده های دامی و واردات آن را آزاد کنیم و این نهاده ها به صورت کامل با ارز آزاد به کشور وارد شود، می توانیم یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی را به تولید کننده یا در آخر زنجیره تولید به مصرف کننده بدهیم و به این صورت دست مفسدان را از این روند به صورت کامل قطع کنیم.

وی افزود: تنها به این صورت است که می توان فساد در این صنعت را ریشه کن کنیم وگرنه هرچه که ما یارانه به واردات اختصاص دهیم، قرار نیست جز فساد و رانت چیزی عاید ما کند

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: به دلیل بی تدبیری که صورت گرفته، در شرایط فعلی هم مردم و هم دامداران و تولید کنندگان ناراضی هستند و تنها دلالان هستند که از این بازار سود واقعی می برند و رضایت کامل از مشکلات به وجود آمده دارند

جوکار گفت: در حال حاضر بخش مهمی از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت درگیر تنظیم این بازار هستند ولی همین مشکلات مانع از موفقیت در این کار شده است

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: توزیع نهاده های دامی در استان یزد دامداران نهاده های دامی وارد می شود نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: شرکت پشتیبانی امور دام و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان ها مشغول هستند و خرید مرغ نسبت به یک ماه گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، حسین شیرزاد اظهار کرد: امروز بازار نهاده ها در آرامش کامل است. شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره گیری از مکانیزم استمهال، خدمتی به جامعه مرغداران کرده به گونه ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی ادامه داد: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفت و گوی ملی با مرغداران عزیز کشور هستیم. زمان آن رسیده که با بهره وری و کارایی بالاتری تولید کنیم.

شیرزاد یادآور شد: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان ها مشغول هستند و با همه ظرفیت مان متعهد به خرید مرغ هستیم و با شیبی ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد. طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ ها در کشتارگاه ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده است، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می دارند. پیامد این روش از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور است.

بنابر اعلام شرکت پشتیبانی امور دام، وی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه های بین المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

 شیرزاد گفت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات اش دارد. حتما باید کریدورهای صادراتی فعال شود. صادرکنندگان مرغ باید مشوق های صادراتی و بسته های حمایتی دریافت کنند. صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت های مناسب صادراتی و ظرفیت های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد