Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@15:27:29 GMT

پایتخت موظف به اختصاص سهم بیشتر برق به گیلان است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۳۸۶۷

پایتخت موظف به اختصاص سهم بیشتر برق به گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس مجمع نمایندگان گیلان ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن اجتماعات غدیر استانداری با بیان اینکه باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه گسترش پیدا کند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تأکیدات در برنامه اقتصاد مقاومتی توجه به توان داخلی در تمامی عرصه‌ها است زیرا وابستگی به بیگانه جوانان ما را منزوی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری با تأکید بر لزوم توجه به بهره‌مندی از ظرفیت گیلان در تکمیل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گیلان گفت: استان گیلان به لحاظ تکمیل پروژه‌های عمرانی دارای ظرفیت علمی و پیمانکاران بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان یکی از راه‌ها در توسعه گیلان را توجه‌ به کشاورزی و صنایع تبدیلی دانست و بیان کرد: توجه به صنایع تبدیلی منجر به ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری در گیلان می‌شود.

وی با گله‌مندی از بوروکراسی شدید اداری در کشور و گیلان افزود: بوروکراسی و تداخلات اداری نگرانی تولیدکننده‌ها را بیشتر کرده است که‌ می‌تواند به اشتغال استان آسیب بزند.

چرخه درست در توسعه پرورش کرم ابریشم در گیلان وجود ندارد

عضو مجمع نمایندگان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه سد مخزنی لاسک باید به اولویت مسؤولان گیلانی تبدیل شود، اظهار کرد: هنوز تکلیف سد مخزنی لاسک مشخص نشده و یک دوره تزلزل در تکمیل این سد وجود دارد که بسیار آزاردهنده است.

خلیل بهروزی فر با تأکید بر اینکه باید به واحدهای تولیدی فعال در گیلان رسیدگی سریع انجام شود، بیان کرد: باید شرکت‌هایی که توسط مدیران آن سرپا مانده و مشغول به کار هستند، رسیدگی شده و مشکلات آنان مثل بدهی معوقه برطرف شود.

وی با انتقاد از عدم وجود چرخه درست در توسعه پرورش کرم ابریشم در گیلان بیان کرد: پرورش کرم ابریشم در گیلان سلیقه بسیار طولانی دارد ولی تاکنون چرخه درست برای توسعه این صنعت ایجاد نشده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در مجلس یکی از مشکلات اساسی ما در گیلان بی‌توجهی به صنایع تبدیلی دانست و تصریح کرد: در گیلان محصولات کشاورزی بسیار زیادی مثل بادام و عسل وجود دارد که دارای محصولات تبدیلی است به این منظور باید به آن توجه و به رشد اقتصاد گیلان کمک کرد.

بهروزی فر با قدردانی از اقدام مناسب کمیته امداد در خرید پیله کرم ابریشم در گیلان گفت: خریداری کردن پیله کرم ابریشم توسط کمیته امداد اقدام خوب بوده و دست دلالان را کوتاه کرده است.

وی با اشاره به کمبود بحران آب کشاورزی در گیلان بیان کرد: کمبود آب در مزارع استان به یک بحران تبدیل‌شده و برخی از مناطق بخشی از شالیزاری کشاورز در اثر خشک‌سالی آسیب جدی دیده است.

اولویت‌بندی پروژه‌ها در گیلان مناسب نیست

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه زیبنده استانی مثل گیلان نیست که برخی پروژه‌ها ۱۰ سال نیمه‌تمام باقی بماند، اظهار کرد: در گیلان پروژه‌هایی مثل سد شفا رود ۱۰‌سال نیمه‌تمام مانده و ادامه‌دار بودن این روند به کشاورزی استان آسیب‌زده است.

سید علی آقازاده با انتقاد از اولویت‌بندی نادرست پروژه‌های عمرانی در گیلان گفت: سؤال من از مسؤولان گیلانی این است این چه مدل اولویت‌بندی تکمیل پروژه در گیلان است؟ مگر می‌شود برخی از پروژه‌های بزرگ هنوز بدون تکلیف باقی بماند، لذا باید در اجرای این پروژه باید نظارت بیشتر شود.

چه کسی پاسخگو وضعیت شهرک صنعتی رشت است؟

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم احداث تصفیه‌خانه سفیدرود در گیلان اظهار کرد: تصفیه‌خانه شهرک سفیدرود اگر احداث نشود محیط‌زیست جلو اجرای این پروژه را خواهد گرفت.

جبار کوچکی نژاد با اشاره به تولید دو هزار مگابایت برق در گیلان گفت: گیلان دو هزار مگابایت برق تولید می‌شود و صادرکننده برق است لذا باید تهران به گیلان سهم  برق بیشتری اختصاص دهند.

وی با انتقاد از وضعیت شهرک صنعتی در شهرستان رشت بیان کرد: وضعیت شهرک صنعتی رشت اصلاً مناسب بوده و باید تکلیف آن مشخص شود آیا کسی در آنجا پاسخگو است؟

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان دارای ظرفیت خوبی در احیای کارخانه‌های کشور است،  تصریح کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان ماشین‌سازی اراک را در اختیار گرفت و این کارخانه بدون دغدغه در حال فعالیت بوده و هیچ‌گونه مشکلی ندارد ولی اجازه بازدید به این افراد در شرکت پوشش داده نشده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان برق عضو مجمع نمایندگان گیلان جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس رئیس مجمع نمایندگان گیلان مجمع نمایندگان گیلان کرم ابریشم در گیلان اقتصاد مقاومتی گیلان گفت پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک»، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • جزئیات یارانه اختصاص یافته به دانشجویان، طلاب و اساتید
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳