Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست جمع بندی حوزه فرهنگی نخستین جایزه کتاب روایت پیشرفت با حضور داوران آن سجاد صفار هرندی، میثم رشیدی مهرآبادی، فائضه غفار حدادی و محمد نمازی به عنوان دبیر علمی رویداد در کافه قرار برگزار شد.

در این نشست، داوران با بررسی نقاظ ضعف و قوت کتاب‌های بانگ آزادی، مربای گل محمدی، به توان مردم، به اضافه مردم، جنگ جنگ تا پیروزی، رسول مولتان، برخیزید، خانم مربی و بچه‌های قرن پانزدهم به عنوان کتب راه یافته به مرحله داوری حوزه فرهنگی جایزه کتاب روایت پیشرفت بررسی شد و نهایتا داوران آثار برتر را انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رشیدی مهرآبادی خبرنگار و فعال فرهنگی، ضمن تشکر از برگزاری این رویداد و گردآوری و داوری آثار حوزه روایت پیشرفت و با توجه به حجم قابل توجه آثار در دوره اول جایزه، تولید آثار جدید در این رده و رشد کمی و کیفی کتاب‌های روایت پیشرفت را نیازمند توجه فعالان این حوزه و سیاستگذاران فرهنگی کشور دانست.

فائضه غفار حدادی، نویسنده کتاب خط مقدم، ضمن بیان اهمیت برگزاری این رویداد و توجه به آثار روایت پیشرفت به عنوان یک راهنما برای حرکت در مسیر پیشرفت، دغدغه خود نسبت به پایان یافتن توجه به کتاب‌های روایت پیشرفت با اهدای جایزه در اختتامیه را بیان کرد. او افزود: هدف غایی کتاب خوب، بیشتر خوانده شدن است و این هدف با بازنشر کتاب در یک انتشارات توانمند و قرار گرفتن کتاب در فهرست خرید کتابخانه‌های عمومی و ترویج کتاب محقق می‌شود.

سجاد صفار هرندی، عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با تایید نظر سایر داوران در اهمیت جایزه کتاب روایت پیشرفت، تحقق هدف جایزه را نیازمند پررنگ‌تر شدن فعالیت‌های رسانه‌ای و ترویجی دانست. او آثار روایت پیشرفت حوزه فرهنگی ـ اجتماعی را به دو دسته روایت شمایل و روایت تجربه طبقه‌بندی کرده و روایت شمایل را روایت تجربه یک شخصیت ویژه در حوزه فرهنگ و روایت تجربه را بیان فراز و نشیب‌های یک پروژه فرهنگی و سازوکارهای ایجاد یک نهاد فرهنگی دانست.

نخستین جایزه کتاب روایت پیشرفت در پنج حوزه فرهنگی، علم و فناوری، ادبیات داستانی، حکمرانی و دفاعی امنیتی برگزار می‌شود و نشست‌های جمع‌بندی داوری هریک از حوزه‌های نامبرده به تفکیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب روایت فرهنگ داوری جایزه کتاب روایت پیشرفت حوزه فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی

با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور و جمعی از دانشگاهیان سراسر کشور در تالار فجر دانشگاه شیراز ترتیب یافت، از سه کتاب «سرو سیمین: منتخب اشعار دومین جشنواره سراسری شهید آوینی»؛ «سرو زرین: آثار منتخب رشته‌های هنری دومین جشنواره سراسری شهید آوینی» و «سرو سرخ: منتخب داستان‌های کوتاه دومین جشنواره سراسری شهید آوینی» رونمایی شد.

دکتر حامد تقوایی، دبیرکل دومین جشنواره شهید آوینی درخصوص انتشار این سه اثر توضیح داد: کتاب‌های سرو سیمین، سرو زرین و سرو سرخ، به‌همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز با همکاری اداره‌کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان آماده شده و دربردارنده‌ی آثار برگزیده و منتخب آثار دومین جشنواره سراسری قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی در زمینه‌های شعر، داستان و هنر‌های تجسمی اعم از نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، طراحی پوستر و تصویرسازی است. همچنین معرفی دبیران و داوران بخش‌های مختلف جشنواره در کتاب آورده شده است.

گفتنی است، فاطمه فرهادی، مدیر هنری این مجموعه، فرج‌الله زارعیان جهرمی، ویراستار، محسن گل‌آرایش، طراح جلد و آزاده حق‌شناس گرافیست و صفحه‌آرای این سه‌جلد بوده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • نگاه استاد مطهری به آینده جمهوری اسلامی به روایت افروغ
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»