Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مروج نجوم از رویت سیاره عطارد با چشم غیر مسلح خبر داد و گفت: فردا بهترین فرصت برای رویت این سیاره است.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: کاظم کوکرم، مروج نجوم درباره رصد سیاره عطارد با چشم غیرمسلح اظهار کرد: بامداد دوشنبه، ۱۴ تیر به وقت ایران، سیاره عطارد به بیشترین کشیدگی غربی می‌رسد و در افق شرق و شمال شرق قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: زمانی که سیاره عطارد در بیشترین کشیدگی غربی قرار می‌گیرد، از دید ناظران زمینی بیشترین جدایی زاویه ممکن نسبت به خورشید را در مدار خود پیدا کرده و آسان‌تر رویت می‌شود، براین اساس زمان بیشتری برای رصد آن خواهیم داشت.

کوکرم ادامه داد: سیاره عطارد نزدیک‌ترین سیاره منظومه شمسی به خورشید بوده و مدار گردش آن به دور خورشید بین مدار زمین و خورشید است. تماشای عطارد در سحرگاه فردا حدود ۷۵ دقیقه پیش از طلوع خورشید (بسته به نقاط مختلف کشور) خواهد بود و تنها ۵۰ دقیقه زمان داریم تا آن را با چشم غیرمسلح مشاهده کنیم. برای دیدن سیاره عطارد باید سحرگاه فردا رو به افق مشرق بایستیم.

این ستاره شناس بیان کرد: سیاره عطارد در سحرگاه ۱۴ تیر، ۲۱.۶ درجه با خورشید جدایی زاویه‌ای دارد که همین موجب می‌شود کار آسانی برای رویت عطارد داشته باشیم. اگر با تلسکوپ سیاره عطارد را رصد کنیم می‌توانیم جزئیات هلال این سیاره را ببینیم.

او گفت: عطارد نسبت به سایر سیاره‌ها در یک بازه زمانی کوتاه، بیشتر بین ستاره‌ها جابجا می‌شود. به همین دلیل در اساطیر یونان باستان، عطارد را مرکوری (Mercury) پیک بادپاد خدایان می‌نامیدند.

این مروج نجوم تصریح کرد: سیاره عطارد بار دیگر با وضعیت مشابه، اما این بار در افق مغرب و پس از طلوع خورشید در شامگاه ۲۳ شهریور با فاصله ۲۶/۸ درجه با خورشید قرار خواهد گرفت.

کوکرم بیان کرد: برای تماشای بهتر سیاره عطارد در سحرگاه ۱۴ تیر ماه می‌توان از سامانه‌های کمک کننده نجوم و یافتن اجرام و موقعیت آسمانی استفاده کرد.

در همین زمینه: تصاویری خیره‌کننده از رویارویی سیاره عطارد و خورشید

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سیاره عطارد نجوم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیاره عطارد نجوم سیاره عطارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان تاثیر بسیاری در توسعه و پیشرفت کشور دارند گفت: آنان آینده سازان این کشور هستند و باید با آموزش درست و هنرمندانه آنان را برای کشور آماده کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید به توانایی های کشور اعتماد داشته باشند، افزود: اگر قرار است اتفاقی در کشور روی دهد تنها از طرق آموزش و پرورش انجام می پذیرد.

این مراسم با همکاری آموزش و پرورش و بسیج سپاه همدان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • حقایق پنهان درباره ماه
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!
  • نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی
  • مالک استقلال در خانه کشتی رویت شد (عکس)
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • «استون‌هنج» چه ارتباطی با «ماه» دارد؟ (+عکس)
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند