Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان امروز (یکشنبه ۱۳ تیر) در جلسه توجیهی طرح شمیم خدمت و مانور سلامت که به‌صورت ویدئوکنفرانسی با معاونان فرهنگی و اجتماعی استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت عظیمی که در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور وجود دارد، در جایی پیدا نمی‌شود؛ هیچ نهاد و سازمانی چنین ظرفیتی ندارد و ما نسبت به این امکانات و ظرفیت‌ها مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امامزادگان عظیم‌الشان در طول حیات پر برکت خود برای مردم منشاء خیر و برکت بودند، افزود: اگر امامزادگان و بقاع متبرکه بخواهند همان نقش را ایفا کنند، یکی از مشکلات کشور بحث اقتصادی و معیشتی است که امامزادگان می‌توانند در این موضوع نقش‌آفرینی داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای حل مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: تمامی شعار‌های سال‌های اخیر که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است، بر روی موضوعات تولید، معیشت و اقتصاد تمرکز دارد؛ با این حال آیا ما می‌توانیم بگوییم که وظیفه‌ای در این خصوص نداریم؛ ما نمی‌توانیم در این موضوع، شانه خالی کنیم، زیرا با ظرفیت و ابزاری که در اختیار داریم، بهترین فرصت پیش روی ما قرار دارد؛ حتی اگر به یک زمانی برسیم که در بحث تولید، معیشت و اقتصاد مشکلی نداشته باشیم، باز هم می‌توانیم از ظرفیت عظیم امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام عادل با تشکر از استان‌های مختلف برای اجرای طرح شمیم خدمت، یادآور شد: با طرح موضوع و پشتیبانی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه از این طرح، تمامی ارکان سازمان در کارگروه شمیم خدمت عضو هستند و وظیفه‌ای دارند و برای هر کدام نقش و فعالیتی تعریف شده است؛ در استان هم باید کارگروه شکل بگیرد؛ نکته مهم این است که با دستورالعمل نوشتن و برگزاری جلسه کار حل نمی‌شود و باید با تمامی ظرفیت‌ها وارد میدان شد.

وی با بیان اینکه مزیت نسبی هر استان ممکن است در طرح شمیم خدمت راهگشا باشد، تاکید کرد: ممکن است بسیاری از استعداد‌ها در طول ورود اولیه به کار کشف شود؛ این طرح نیاز به پخته‌تر شدن و کاربردی‌تر شدن دارد، اما تا کار را شروع نکنیم، ایرادات و اشکالات کار مشخص نمی‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص مانور سلامت گفت: موضوع مانور سلامت یکی از ظرفیت‌های است که می‌تواند شکوفا شود؛ فعالیت‌هایی که در امامزادگان و بقاع متبرکه برای مقابله با ویروس کرونا انجام شد، باعث شد تا ادارات کل اوقاف در استان‌ها، رکن اصلی ستاد مقابله با کرونا در استان‌ها شوند.

در ادامه این جلسه، معاونان فرهنگی و اجتماعی ادارات کل اوقاف استان‌های مختلف از طریق ویدئوکنفرانس به بیان نظرات خود در خصوص طرح «شمیم خدمت» و «مانور سلامت» پرداختند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بقاع متبرکه امامزادگان شاخص امامزادگان و بقاع متبرکه فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف مانور سلامت شمیم خدمت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل تدینی ظهر پنجشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) با برگزاری مراسم سخنرانی و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه‌های گرامیداشت شهادت امام صادق (ع) از روز گذشته در بقاع متبرکه گیلان با برگزاری کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن کریم آغاز شده و تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ادامه داد: ۱۳۲ مبلغ بومی و مربیان قرآن کریم بقاع متبرکه در برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) مشارکت دارند.

تدینی اضافه کرد: ۲۵ ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه شاخص گیلان با توزیع چای و آش نذری و پخش مرثیه سرایی یاد و خاطره امام صادق (ع) را گرامی خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از عموم مردم گیلان برای شرکت در مراسم گرامیداشت امام صادق (ع) در بقاع متبرکه دعوت کرد.

کد خبر 6095024

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است