Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، جلوگیری از خام فروشی است که با وجود شرایط سخت تحریم این موضوع در فولاد کشور اجرایی شده است.

او افزود: در حوزه معادن نیز با توسعه فرآوری معادن تلاش داریم جلوی خام فروشی معادن گرفته شود تا از این طریق میزان ارزش افزوده در داخل کشور افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:  سبزوار یکی از قطب‌های معدنی خراسان رضوی در بخش‌های کرومیت، منگنز، سنگ آهک و مس است که باید به خام‌فروشی ماده‌های معدنی این منطقه پایان داده شود.

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت گیاهان دارویی منطقه سبزوار نیز بیان کرد: راه اندازی پالایشگاه گیاهان دارویی در این شهرستان از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در مرحله پیگیری قرار دارد.

او  همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی تصریح کرد: در طرح تام برای تأمین مالی واحد‌ها و پروژه‌های دارای اولویت از طریق بانک صنعت و معدن ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که فرایند پرداخت آن به واحد‌هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند و برای بازگشت واحد‌ها به چرخه تولید آغاز شده است.

بیشتر بخوانید

بهره برداری از یک طرح در چناران با حضور وزیر صنعت، معدن


در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان شهر‌های غربی استان خراسان رضوی مشکلات ۳۰ واحد صنعتی که اغلب شامل تامین سرمایه در گردش و تسهیل در صدور مجوز‌ها بود بررسی و مصوباتی به منظور رفع این موانع ابلاغ شد.

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه داروسازی طا‌ها در سبزوار و بازدید از کارخانه پارس هستی آسیا که در زمینه تولید آهک هیدراته با ظرفیت سالانه ۱۴۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مرحله بهره برداری قرار دارد از برنامه‌های روز یکشنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان بود.

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر صنعت و معدن معادن خراسان رضوی طرح های صنعتی معدن و تجارت وزیر صنعت خام فروشی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در رأس هیئتی با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت وارد سیستان و بلوچستان شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان، امروز (چهارشنبه 12 اردیبهشت) در رأس یک هیئت بزرگ اقتصادی و تجاری وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

عزیزی پیش از این نیز در دیدار با مقامات ایران گفته بود پس از حکومت جدید در افغانستان زمینه افزایش دادوستد مساعد شده است و با ظرفیتی که افغانستان و ایران در بخش‌های مختلف دارند، می‌توان میزان تجارت را افزایش داد.

وی همچنین اعلام کرده بود: در شرایط کنونی روند طی مراحل اسناد و صدور مجوز نسبت به گذشته سهل‌تر شده است و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز می‌توانند مانند یک افغان در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

امضای تفاهم‌نامه 55ماده‌ای ایران و افغانستان برای همکاری در حوزه کشاورزیسند همکاری‌ حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان امضا شدبرگزاری نشست مشترک فنی حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان در کابل

انتهای پیام/.+

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی