Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه‌های جداگانه، مراتب ثبت ۹ اثر در فهرست میراث طبیعی ملی را به استاندار چهار محال و بختیاری ابلاغ کرد.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان در نامه‌ای به اقبال عباسی استاندار چهار محال و بختیاری نوشت: در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آئین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ ت ۳۲۹۱۵ ه، هیأت وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی، درخت گردوی کهنسال گهرو واقع در استان چهار محال و بختیاری، شهرستان کیار، بخش شلمرار، شهر گهرو، منزل شخصی خداداد بهرامی پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۸۴۴ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۳ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: اثر مذکور (درخت گردوی کهنسال گهرو) با رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

مونسان همچنین در هشت نامه مشابه و جداگانه دیگر ثبت ملی هشت اثر طبیعی ملی را به استاندار چهار محال و بختیاری به شرح زیر ابلاغ کرده است:

درختان کهنسال گردوی بلداجی واقع در شهرستان بروجن، شهر بلداجی، شمال قطب صنعتی شهر بلداجی، به شماره ۴۸۵ مورخ ۹۷/۸/۲۸

درختان کهنسال نارون امام‌زاده امام قیس واقع در شهرستان بروجن، بخش گندمان، روستای امام قیس به شماره ۴۸۶ مورخ ۹۷/۸/۲۸

مجموعه درختان گردوی کهنسال تنگ سیاه واقع در شهرستان بروجن، بخش بلداجی، دهستان چغاخور، روستای سیبک به شماره ۴۸۷ مورخ ۹۷/۸/۲۸

تک درخت کهنسال بلوط میهه واقع در شهرستان کوهرنگ، بخش مرکزی، شهرچلگراد، دهستان دشت زرین، حومه شهر میهه به شماره ۵۹۳ مورخ ۹۸/۶/۶

درختان کهنسال گردوی باغ خان واقع در شهرستان بروجن، بخش بلداجی، دهستان چغاخور، روستای آوارگان، به شماره ۵۹۴ مورخ ۹۸/۶/۶

درخت تا (داغداغان) روستای بازگیران (شیخ محراب) واقع در شهرستان کوهرنگ، بخش بازیافت، دهستان چمن گلی، روستای بازگیران بالاتر از قبرستان به شماره ۷۹۷ مورخ ۹۹/۱۱/۱۸

غار یخی چما واقع در شهرستان کوهرنگ، بخش مرکزی، دهستان موگویی به شماره ۸۴۲ مورخ ۹۹/۱۲/۳

آبشار شیخ علیخان واقع در شهرستان کوهرنگ، کیلومتر ۵ بعد از شهر چلگرد، روستای شیخ علیخان به شماره ۸۴۳ مورخ ۹۹/۱۲/۳

کد خبر 504999

منبع: ایمنا

کلیدواژه: میراث طبیعی ثبت ملی ثبت ملی آثار تاریخی ثبت ملی آثار طبیعی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری علی اصغر مونسان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق چهار محال و بختیاری استاندار چهار میراث طبیعی طبیعی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مهندس محمد کریمی گفت دولت سیزدهم مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت‌ و آبادانی روستاها ۱۰۰۰۰ (ده هزار) روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه ، نصب اتاقک برق ، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده است.

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا ، اجرای ۱۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن ، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز ، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و...

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را پنجاه میلیارد ریال معادل پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

قابل ذکر است، روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

گفتنی است، در این آیین بهره برداری آقای حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری ، سرهنگ رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش ، حاج آقا زمانی نماینده ولی فقیه در شهرستان ، ذیلایی فرماندار ‌کیار و دیگر مسئولین استانی و محلی و مردم مهمان نواز کهن دژ حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900035

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار