Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@09:49:38 GMT

اولویت‌های دولت رئیسی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۵۹۰۱

اولویت‌های دولت رئیسی

گروه سیاست سایت فردا: جواد آرین‌منش، تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی اختصاصی برای سایت «فردا» نوشت: اخیرا تماس‌هایی از سوی دفتر آقای سید ابراهیم رئیسی با برخی فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب گرفته شده است که چنین حرکتی با واکنش‌های زیادی همراه بود؛ برخی از این تماس‌ها ابراز شگفتی کردند و برخی نیز آنها را به فال نیک گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر من مشابه گروه دوم است؛ یعنی باور دارم که تمایل آقای رئیسی برای برقراری ارتباط با نخبگان سیاسی از هر گروه و جناحی یک اقدام ارزشمند محسوب می‌شود زیرا بناست که در دولت سیزدهم بر اساس شایسته‌سالاری شکل بگیرد و حتما نظرات نخبگان خاصه در حوزه سیاسی و اقتصادی می‌تواند در توسعه و پیشبرد منافع ملی و حل مشکلات موجود مؤثر باشد. بنابراین تا اینجای کار عملکرد آقای رئیسی مثبت ارزیابی می‌شود اما در عین حال او باید چند اولویت مهم را مدنظر داشته باشد.

1. قبل از آغاز به کار دولت نخستین قدم چیدمان یک کابینه قوی است. اگر آقای رئیسی بتواند کابینه‌ای چابک و متخصص چیدمان کند، می‌تواند در ادامه مسیر از پس مشکلات موجود برآید و در غیر این صورت کار بسیار مشکل می‌شود. من بعید می‌دانم شاهد چهره‌های اصلاح‌طلب در کابینه او باشیم اما آقای رئیسی می‌تواند از همه ظرفیت‌های اصولگرایان که تنوع و گستردگی زیادی دارند، استفاده کند. با این اوصاف او قادر خواهد بود که با فراگیرکردن دولت فاصله میان حاکمیت و مردم را هم کاهش دهد و اعتماد عمومی به سیاست را بازسازی کند.

2. اولویت بعدی دولت آقای رئیسی باید تدوین برنامه‌ای چهارساله با در نظرگرفتن اولویت‌های کشور باشد. حتما این انتظار نمی‌رود که همه مشکلات در چهارسال پیش رو حل شود اما اگر برنامه‌ای دقیق نوشته شود، راهی که قرار است طی شود، مشخص می‌شود و بر اساس نیازهایی که وجود دارد، از ظرفیت‌های موجود حداکثر بهره‌برداری می‌شود.

3. اولویت دیگر تحقق شعارهایی است که آقای رئیسی در تبلیغات انتخابات داده است. مردم شعارها و وعده‌ها را به خاطر دارند و می‌خواهند تمام آنها محقق شود؛ وعده‌هایی مانند حل بیکاری، مهار کرونا، توسعه واکسیناسیون، توجه به مسئله مسکن و... که یکی از دلایل رأی‌دادن مردم به آقای رئیسی هم همین شعارها بوده است؛ پس نباید شعارها به دست فراموشی سپرده شود.

4. اولویت بسیار مهم دیگر موضوعات اقتصادی است. می‌دانیم کشور در شرایط خوبی از نظر اقتصادی به سر نمی‌برد و آقای رئیسی باید به تأمین کالاهای اساسی و مهار تورم بپردازد.

5. در پایان باید گفت که موضوع سیاست خارجی هم یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها باید باشد. واقعیت این است که اگر تحریم‌ها رفع نشود، سیاست خارجی توسعه نیابد و دیپلماسی اقتصادی فعال نشود، بسیاری از مشکلات لاینحل باقی می‌ماند؛ بنابراین ضرورت دارد که تکلیف دولت با موضوع سیاست خارجی روشن شود و در این بین سعی شود که سرمایه‌های خارجی و سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور جذب و از آن سو تدابیری برای جلوگیری از فرار سرمایه‌ها اتخاذ شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیسی جواد آرین منش دولت سیزدهم آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا: بعضی از وزرای رئیسی پشیمانند، برای پایان دولت لحظه‌شماری می‌کنند!

فعال سیاسی اصولگرا در شبکه ایکس نوشت:

‌بعضی مدیران ⁧‫#دولت_رئیسی‬⁩ نقش ⁧‫#شاه‌سلطان‌حسین‌صفوی‬⁩ را بازی می‌کنند و با آمار‌های قلابی، دل خود و رئیس‌جمهور را خوش می‌کنند.

جمع کوچکی از وزرا هم پشیمان از حضور در دولت، لحظه شماری می‌کنندتا دولت تمام شود!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • ببینید | ادعای یک اصولگرا درباره دخالت‌های خاص همسر و داماد رئیسی در تصمیمات دولت!
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا: بعضی از وزرای رئیسی پشیمانند، برای پایان دولت لحظه‌شماری می‌کنند!
  • عکس معنادار آذری جهرمی درباره دولت رئیسی
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟