Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- امسال افزایش تولید نسبت به سال گذشته محقق خواهد شد و خودروسازان، تنوع در تولید و ارائه محصولات جدید را در برنامه دارند.

 محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در برنامه روز از نو رادیو اقتصاد گفت: با تلاش خودروسازان و قطعه‌سازان، وابستگی چهار میلیارد دلاری صنعت خودروسازی‌ امروز به ۱,۵ میلیارد دلار کاهش یافته و عمق داخلی‌سازی‌ها افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش خودروسازان برای افزایش کیفی تولیدات تصریح‌کرد: امسال افزایش تولید نسبت به سال گذشته محقق خواهد شد و خودروسازان، تنوع در تولید و ارائه محصولات جدید را در برنامه دارند.

نجفی منش افزود: ما هم می توانیم با داشتن امکانات اولیه در تولید به خودکفایی برسیم همچنان که در صنایع لوازم خانگی خوب عمل کرده ایم و باید فرهنگ واخوردگی و خود باختگی را فراموش کنیم و به این باور باید برسیم که از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

نجفی منش ضمن انتقاد از دخالت های دولت در قیمت گذاری و مدیریت در این صنعت گفت: ما دو خواسته مهم از دولت داریم اول اینکه مدیریت این صنعت را به بخش خصوصی واگذار کند و دیگر عدم دخالت در قیمت گذاری و اجازه دهد تا کارخانجات تولیدی و خودروسازان قیمت واقعی را مشخص تا در بازار هم در کیفیت و کیمیت رقابت سالم داشته باشند.

نجفی منش با اشاره به مشکلات قطعه سازان افزود: با توجه به تحریم ها قبلا برای خرید هر وسیله وارداتی خارج از کشور اول پولش واریز می شد و بعد از چند ماه جنس درخواست شده به دست شان می رسید اما در داخل اول جنس تولید شده را دریافت و سپس بعد از چند ماه پولش را می دهند.

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در پایان با تاکید بر فرهنگ عادت به مصرف از تولیدات داخلی خاطر نشان کرد: باید فضای نقد و مصرف را برای مردم با رسانه ای کردن آن اطلاع رسانی شود و اگر ایرادی هم از تولید دیدند کمک کنند تا رفع شود و از این فرهنگی که بدون زحمت به سادگی پول به دست آوریم خارج شویم و به نقد آنهم نقد سازنده ورود کنیم.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قطعه سازان نجفی منش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت: با همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید، از ابتدای فروردین تاکنون ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه جوجه در واحدهای مرغداری انجام که این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷ درصد افزایش دارد.

سید محمد رضا سیدحسینی تصریح کرد: با این میزان جوجه ریزی ۳۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت است.

حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان وبلوچستان مشغول تولید هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی