Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:29:08 GMT

بهره برداری از یک واحد صنعتی طی کمتر از یک سال

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۶۳۳۵

بهره برداری از یک واحد صنعتی طی کمتر از یک سال

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بهره برداری از یک واحد صنعتی طی کمتر از یک سال در شهر یاسوج خبر داد.

حسین کلانتری روز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰ در بازدید از واحد صنعتی فراوران طبیعت کیان یاسوج افزود: یکی از ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی است که باید زنجیره تولید در این زمینه کامل باشد و نمونه آن این واحد صنعتی است که از چشم تا فرآوری و جلوگیری از خام فروشی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در زمینه اشتغال، کارآفرینی و تولید، حمایت همه جانبه از متقاضیان سرمایه گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت می‌گیرد و مانع ها برطرف می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد این طرح صنعتی از زمان شروع به بهره برداری کمتر از یک سال طول کشیده است و با بهره برداری از آن تا یک ماه آینده، برای حدود ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

کلانتری تصریح کرد: این واحد صنعتی باید از همه مزیت ها و مشوق های قانونی لازم بهره مند شود و بانک ها نیز همچون گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش به این واحد صنعتی کمک و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: در همین راستا وظیفه همه مسئولان استان است که در زمینه پشتیبانی های به موقع و رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی استان تلاش کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این واحد صنعتی اولین واحد در سطح خود در کشور است و همه دستگاههای مربوطه و متولی لازم است حمایت های مورد نیاز را از این واحد داشته باشند.


کلانتری تاکید کرد: در این واحد صنعتی با استفاده از آخرین روش های علمی از خام فروشی در زمینه گیاهان دارویی جلوگیری شده است.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی چنین واحدهایی می‌تواند به توسعه کشت گیاهان دارویی، تولید فرآوری و تجاری‌سازی حوزه گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد کمک قابل توجهی کند که حتی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی تاثیر گذار باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال گذشته ۳۵ واحد صنعتی راکت استان کهگیلویه و بویراحمد فعال و به چرخه تولید برگردانده شدند برای امسال نیز پیش بینی کرده‌ایم که ۲۵ تا ۳۰ واحد صنعتی راکد را به چرخه تولید بازگردانیم.

کلانتری با اشاره به قانون شرکت شهرک های صنعتی برای دادن معافیت‌ها و تخفیف‌های به واحدهای صنعتی که در کمتر از یک سال به بهره برداری می رسند، بیان کرد: باید حداکثر تخفیف‌ها و معافیت‌های لازم برای این واحد صنعتی اعمال شود.

همچنین "مهر اورنگ قائدی"، مالک این واحد صنعتی در این بازدید گفت: کارهایی که در این واحد صنعتی انجام شده برای اولین بار در کشور بودند، همچنین یک خط تولید این واحد صنعتی برای اولین بار در خاورمیانه ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با بهره برداری کامل از این واحد صنعتی برای ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای حدود ۶۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

قائدی اظهار کرد: محصولات این واحد صنعتی کاملاً دانش‌بنیان است و بیشتر محصولات تولید شده آن نیز قابلیت صادرات دارند.

این فعال اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این واحد صنعتی برای اولین بار استخراج و فرآوری مواد موثره گیاهان دارویی و کاربرد آنها در تهیه داروهای گیاهی، افزودنی های خاص برای مواد خوراکی و مواد آرایشی و بهداشتی تولید و بررسی می شوند.

قائدی تصریح کرد: با این کار دنبال جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده ایم و حدود ۸۰ گیاهان دارویی مختلف را کشت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در تهیه دمنوش ها و  نوشیدنی های ارگانیک گیاهی خدمتی به مردم کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه دهیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج به همراه ۱۵ دانشمند دیگر از جمهوری اسلامی ایران در میان ۴۰۵۸ پژوهشگر پراستناد جهان قرار گرفته و تاکنون ۷۰۰ مقاله علمی داشته تاکید کرد: در فاز بعدی این واحد صنعتی به دنبال تولید داروهای گیاهی برای بیماریهای چربی کبد، سرطان معده و سرطان قلب هستیم و امیدواریم ظرف دو سه سال آینده این محصولات را وارد بازار کنیم.

قائدی ادامه داد: این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری آغاز شده است بیشترین میزان سهم آورده و ۱۱ میلیارد تومان از این میزان نیز تسهیلات بانکی بوده است.

وی در خصوص ویژگی های محصولات تولیدی این واحد صنعتی تصریح کرد: در تولید محصولات این واحد صنعتی از ایده های علمی استفاده شده، در حال طراحی نانو ساختار جدیدی هستیم، مواد شیمیایی و سرطان‌زا را در محصولات این خود حذف شدیم و به جای آن از موادی که داستان ها در بدن و سیستم های بیولوژیکی بالاتر است استفاده کردیم، از خواص جذب سطحی به عنوان جایگزین موادی که عمدتاً سرطان‌زا هستند استفاده شده و مشکلات زیست محیطی کمتری دارند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در تهیه لوسیون‌ها از عصاره های گیاهان دارویی استفاده شده و حتی از عصاره‌های گیاهی به عنوان چند عصاره ای برای بهبود خواص دارویی و درمانی آن ها استفاده کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد واحد صنعتی گياهان دارويي استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد واحد صنعتی گیاهان دارویی کمتر از یک سال بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی افتتاح و تحویل مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری 33863 واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: 33 هزار و 863 واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح شد که از این تعداد، 2105 واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال 1401، طی دو سال تعداد 6000 واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می شود.سال گذشته 1900 واحد مسکن مددجویی و امروز 2105 واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شد،گفت: تلاش می شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، 50 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و 200 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده