Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:53:45 GMT

دوربین های مدار بسته دید در شب چیست

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۶۶۰۳

دوربین های مدار بسته دید در شب چیست

ویژگی دید در شب از کاربردی ترین و پر اهمیت ترین ویژگی های یک دوربین مدار بسته به شمار می رود... - اخبار بازار -

ویژگی دید در شب از کاربردی ترین و پر اهمیت ترین ویژگی های یک دوربین مدار بسته به شمار می رود زیرا این سیستم امنیتی بیشتر اوقات به منظور حفظ امنیت اماکن به هنگام شب استفاده می شود . دوربین های مدار بسته دید درشب به شکل فعال و غیر فعال اقدام به تولید تصاویر با کیفیت در شب می کنند حالت فعال همان ویژگی مادون قرمز بوده و حالت غیر فعال نیز بدون هیچ نوری در شب قابلیت تصویر برداری را دارد که یک مزیت محسوب می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه می شود به هنگام خرید یا نصبدوربین مدار بسته به این نکته دقت کنید.

مزایای نصب دوربین مدار بسته دید در شب

هزینه مناسب: یکی از مزایای دوربین های امنیتی دید در شب هزینه پایین آنها می باشد و به همین دلیل بسیاری از دوربین‌های امروزی با این قابلیت تولید می‌شوند.نظارت بر محیط حتی به هنگام تاریکی مطلق: یکی دیگر از مزایای  نصب دوربین مدار بسته  دید در شب تصویربرداری آنها در در تاریکی مطلق است این امر به دلیل مجهز بودن این دوربین ها به مادون قرمز میباشد نور مادون قرمز بدون اینکه توجه کسی را جلب کند در تاریکی تصویر برداری می کند.سادگی دوربین دید در شب: به دلیل فناوری های ساده ای که در این دوربین ها به کار رفته است اغلب تولید کنندگان تمایل به ساخت این سری از دوربین ها را دارند.داشتن مقاومت بالا: همانطور که میدانید مقاومت دوربین ها یکی از ویژگی های مهم آنها است دوربین های دید در شب نیز دارای مقاومت بالایی هستند و در محیط های داخلی و خارجی می توان از آنها استفاده کرد.مصرف انرژی بهینه: دوربین دید در شب انرژی زیادی مصرف نمی‌کنند و به همین منظور جزو دوربین های کم هزینه به حساب می آیند و از تنوع بالایی برخوردارند.

انواع دوربین دید در شب

دوربین های دید در شب به دو نوع دوربین مدار بسته مادون قرمز و دوربین مداربسته حرارتی تقسیم می شوند که در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح می دهیم.

دوربین حرارتی

این نوع دوربین ها به علت دارا بودن برد بالا نسبت به سایر دوربین های دید در شب برتری دارد و برای موارد امنیتی استفاده می شود . کارکرد این نوع دوربین بدین شکل می باشد که حرارتی که اجسام تولید می کنند توسط دوربین حرارتی قابل تشخیص و نمایش است درون آن دستگاه اندازه گیری به نام میکروبلومتر قرار دارد و با ثبت دما به هر پیکسل رنگی اختصاص می دهد . رنگ سیاه برای اجسام سرد و رنگ سفید برای اجسام گرم نمایش داده می شود قابل ذکر است که این دوربین نمونه های با امکان تصویر برداری رنگی را نیز دارد همچنین دارای ویژگی تشخیص حرکت جسم از راه دور و امکان تصویر برداری در شب بدون وجود نور می باشد.

دوربین مادون قرمز

دوربین دید در شب مادون قرمز کاربردی ترین نوع این دوربین ها می باشد که با وجود تعداد زیادی led در اطراف لنز آن ، به سادگی قابل تشخیص است و برای استفاده در محیط های کوچک بسیار مناسب می باشد. برخلاف دوربین حرارتی ، دوربین مادون قرمز برد کوتاهی دارد. بعضی از دوربین های مادون قرمز قابلیتی دارند که تابش نور را بر اساس فاصله جسم تنظیم می کند که به آن تکنولوژی دید در شب هوشمند می گویند.

چگونه تصاویر دوربین مدار بسته دید در شب را رنگی کنیم

برای رنگی کردن تصاویر دوربین های امنیتی دید در شب روش سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که هریک را با هم بررسی می‌کنیم.

سخت افزاری: دوربین دید در شب که تصاویر را به صورت رنگی ضبط می‌کنند به صورت سخت افزاری این امکان برای آنها تعبیه شده است و به دلیل این ویژگی از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.نرم افزاری: برای رنگی کردن تصاویر دوربین های دید در شب به وسیله نرم افزارها می‌توان عملیات پردازشی روی تصاویر اعمال کرد و آنها را رنگی کرد ناگفته نماند که وجود سنسور AHD در دوربین های مداربسته این امکان وجود دارد که از طریق تنظیمات به کمک نرم افزار کیفیت تصاویر را بالا برد به طوری که برای مثال می توان پلاک خودرو را شناسایی کرد. این سری از دوربین های مداربسته دید در شب قیمت مناسب تری نسبت به مدل سخت افزاری آن دارند و ارزان تر هستند.

 

نکاتی که باید هنگام خرید دوربین مدار بسته دید در شب رعایت کنید

رزولوشن یا همان کیفیت تصاویر: یکی از مهمترین نکاتی که در خرید دوربین دید در شب باید رعایت کنید رزولوشن تصاویر می باشد هرچه رزولوشن دوربین ها بالاتر باشد شما تصاویر واضح تری خواهید داشت. به خصوص برای مکان های باز وضوح تصاویر بسیار مهم است به همین منظور هنگام خرید دقت کنید دوربین مداربسته دید در شبی را انتخاب کنید که رزولوشن بالایی داشته باشد.برد دید در شب: یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید همه دوربین‌ها به خصوص دوربین‌های دید در شب باید دقت کنید برد دید دوربین است در واقع دوربین تا چه مسافتی از محیط را تحت پوشش خود دارد به این نکته نیز توجه کنید که معمولاً برد اسمی که در داخل کاتالوگ نوشته شده است مقداری کمتر از برد مفید دوربین مدار بسته می باشد.زاویه دید: زاویه دید نیز از نکاتی است که هنگام خرید یا نصب دوربین ها باید دقت کنید هرچه زاویه دید دوربین وسیع تر باشد شما می توانید محیط بیشتری را تحت پوشش خود داشته باشید و مناطق وسیع تری را نظارت کنید.

شرکت رهاورد نیرو مهرگان از جمله شرکت های پیشرو در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی محسوب می شود. این شرکت در کنار دوربین مدار بسته خدمات دیگری از جمله  نصب دزدگیر اماکن را با بهترین کیفیت انجام می دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان خبره مجموعه با شماره02166476200تماس حاصل فرمایید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس دوربین های دید در شب دوربین مدار بسته دوربین دید در شب دوربین های مدار تصویر برداری دوربین ها دوربین ها مادون قرمز سخت افزاری هنگام خرید دقت کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است

غزال زیاری: در ژانویه ۲۰۱۹ با فرود سطح‌نشین چانگ‌ای ۴ (Chang'e ۴) روی سطح ماه، محموله‌ای هیجان‌انگیز به تنها قمر کره زمین رسید که خبر از ماجراجویی جدیدی در فضا می‌داد: این محموله شامل دانه‌های چهار گونه گیاهی بود که محققان قصد داشتند تا آن‌ها را در سطح ماه رشد و پرورش دهند.

جوانه زدن یک دانه پنبه در آن زمان، توجه زیادی را به خود جلب کرد، اما نکته مهم‌تر از جوانه زدن، رشد گیاه است. اگر گیاهانی که در سطح ماه رشد می‌کنند، کمتر از سطح زمین محصول بدهند یا ضعیف‌تر و شکننده‌تر باشند، بشر با مشکل بزرگی در پیشرفت فضایی خود مواجه خواهد بود.

با گذشت بیش از چهار سال، حالا نتایج مهمی از این آزمایش منتشر شده است. از قرار معلوم به‌رغم تمام موانع پیش‌رو در ماه و مریخ، ممکن است پرورش مواد غذایی تنها مشکل موجود نباشد و باید این را در نظر داشت که همه این بررسی‌ها در روزهای ابتدایی‌اش است.

موانع پیش‌رو چیست؟

لازم به ذکر است که Chang'e ۴ در مأموریتش سعی نکرد تا دانه‌ها را در خاک قمری رشد دهد. آزمایش‌های مختلف حکایت از آن دارند که این کار گرچه ممکن و شدنی است ولی بسیار سخت خواهد بود. هدف از انجام این آزمایش، بررسی این موضوع بود که آیا محیط ریزگرانشی و تشعشعات زیاد در سطح ماه برای رشد گیاهان مشکل‌ساز خواهد شد یا خیر.

تأکید اصلی این آزمایش روی بررسی جاذبه و گرانش ماه قرار داشت؛ چراکه درهرصورت اگر تابش خورشید بدون فیلتر اتمسفر به گیاهان آسیب برساند، همیشه می‌توان راهکارهایی برای حل این مشکل یافت؛ ولی تغییر نیروی رو به پائین گرانش، چالش به‌مراتب بزرگ‌تری به نظر می‌رسد.

خوشبختانه گویا نیازی به مداخله این‌چنینی وجود ندارد و حتی این گرانش کم، ممکن است در جبران برخی مشکلات دیگر که فراتر از مشکلات روی کره زمین هستند، به کمک دانشمندان بیاید.

ساخت شرایط ماه روی زمین

در ژوئن سال ۲۰۲۳، نتیجه اولین مقایسه گیاهان روی سطح ماه با گیاهان روی زمین توسط تیمی از دانشگاه چونگ کینگ منتشر شد و جزئیات بیشتری دراین‌باره در دسترس قرار گرفت. در شرایطی که Chang'e ۴ کار خود را در ماه انجام می‌داد، نویسندگان مقاله، دانه‌هایی را مشابه آنچه به ماه فرستاده بودند، در یک آزمایشگاه در شرایطی مشابه، در خاکی یکسان و دما، رطوبت و فشار هوایی مشابه با ماه کاشتند.

دریکی از این مقالات در این رابطه می‌خوانیم: «ما کشف کردیم که گرانش یک‌ششم g در ماه، باعث افزایش سرعت جوانه‌زنی بذرها می‌شود.» (جاذبه در سطح ماه، ۶ برابر ضعیف‌تر از شتاب جاذبه در سطح زمین است).

برخلاف گزارش‌های منتشره در آن زمان، تنها یکی از دانه‌های پنبه روی سطح ماه جوانه زد و در دانه‌های دیگر خبری از جوانه نبود؛ ولی در آزمایشگاه روی سطح زمین، گیاهان کلزا و دانه‌های پنبه هم جوانه زدند.

بزرگ‌ترین تهدید برای نهال‌های جوانه‌زده در سطح ماه، شب‌های طولانی ماه بود که حدود ۹ روز زمینی بعد از فرود Chang'e ۴ آغاز شد. دمای ماه به ۵۲- سانتی‌گراد کاهش یافت و از همین رو دمای محیط آزمایشگاهی روی زمین هم کاهش یافت تا با شرایط طبیعی ماه مطابقت داشته باشد و حدود ۱۸ روز زمینی، خبری از گرما نبود.

در کمال تعجب، نهال جوانه‌زده روی سطح ماه، همچنان سبز و صاف بود تا اینکه نور و گرما دوباره به سطح ماه بازگشت؛ اما در همین زمان، نهال‌های داخل آزمایشگاه سطح زمین، مرده بودند و به رنگ زرد و سیاه در آمده بودند؛ اما نهال رشد کرده در سطح ماه، از دومین روز قمری هم جان سالم به در برد، هرچند که روند رشدش متوقف شد و محققان دلیل این اتفاق را کمبود اکسیژن در محفظه‌اش می‌دانند.

محققان به این شک کردند که گرانش پایین ماه باعث ایجاد مقاومت در برخی از گیاهان قطبی در برابر یخ‌زدگی شده؛ اما متأسفانه نهال پنبه در شب دوم قمری مرد و در طول پنج روز قمری هیچ‌کدام از بذرهای دیگر جوانه نزدند.

نویسندگان دلیل جوانه نزدن سه گونه گیاهی دیگر را به خاطر قرار گرفتن آن‌ها در دمایی بالاتر از دمای مناسب این گیاهان در پنج روز اول می‌دانند.

در کنار موانع موجود باید این را در نظر داشت که کشاورزی در ماه مزایای متعددی دارد و مشابه با کشاورزی زیر آب، عاری از آفات و علف‌های هرز خواهد بود و درنتیجه نیازی به مواد شیمیایی برای کنترل این آفات وجود نخواهد داشت.

آزمایش‌های انجام‌شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی حکایت از آن دارد که گیاهان برای رشد و حتی میوه دادن به جاذبه نیاز چندانی ندارند. بااین‌حال، این گیاهان از هر لحاظ دیگری در شرایط بهینه هستند. این واقعیت که پنبه در جاذبه کم ماه، توانایی غلبه بر سرما را دارد، کشفی است که قطعاً بسیار ارزشمند خواهد بود.

توانایی کشت‌وکار در پایگاه‌های مریخ، حتی مهم‌تر از کشت‌وکار در ماه خواهد بود. چراکه حمل‌ونقل مواد غذییا از سطح کره زمین به ماه گرچه هزینه زیادی خواهد داشت ولی شدنی است؛ اما حمل غذا به مریخ به‌مراتب سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر خواهد بود. با در نظر داشتن اینکه گرانش مریخ تقریباً دو برابر گرانش ماه است، می‌توان امید داشت که کاشت گیاهان در مریخ هم شرایط مشابهی داشته باشد.

منبع: iflscience

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901339

دیگر خبرها

  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا