Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@22:05:30 GMT

سه مسوول غیرقانونی در فدراسیون چهارماهه فوتبال!

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۶۹۹۲

شهاب عزیزی خادم پیچ تند انتقادهای اولیه از انتصاب هایش را پشت سر گذاشته است اما حالا با گذشت بیش از سه ماه از تاریخی که او اداره نایب رییسی اول فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و دبیرکلی را به مهرعلی، بهاروند و قنبرزاده سپرده، دیگر حضور هر سه در این مناصب غیر قانونی است.

به گزارش تابناک ورزشی، سه ماه حیدر بهاروند حوالی 10 خرداد، سه ماه سرپرستی قنبرزاده حوالی 15 خرداد و دوره سرپرستی مهرعلی هم اواخر خرداد به پایان رسیده و این همکاران رییس از این تاریخ ها به بعد از لحاظ اساسنامه همکاری شان با فدراسیون وجاهت قانونی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا شهاب عزیزی خادم باید ابتدا یک هفته قبل از جلسه هیات رییسه که قرار است هفته آینده برگزار شود، دبیرکل فدراسیون را به اعضا معرفی کند و سپس با برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای نواب رییس پیشنهادی خود (چه بهاروند و مهرعلی باشند و چه گزینه های دیگر) از اعضا رای بگیرد.

شایعه تمدید حکم سرپرستی نواب رییس؛ اساسنامه می گوید نه!

شایعه شده رییس فدراسیون فوتبال می خواهد ابتدا یک حکم سه ماهه دیگر به این افراد بدهد و سرپرستی آنها را برای یک دوره سه ماهه دیگر تمدید کند هرچند قانون این اجازه را در مورد نواب رییس به او نمی دهد. در اساسنامه ماده 26، بند 4 به وضوح نوشته شده؛ اگر به هر دلیلی نواب رییس در مجمع عمومی رای نیاورند و فدراسیون بدون نواب رییس باشد، رییس باید حداکثر ظرف سه ماه از روز برگزاری مجمع عمومی، نواب پیشنهادی خود را به مجمع معرفی کند. عزیزی خادم باید اواسط خرداد این کار را انجام می داد اما منابع آگاه می گویند او فعلا از برگزاری مجمع خودداری خواهد کرد چون دست کم تا زمانی که این وزارت ورزش سرکار است نمی تواند حیدر بهاروند را برای ریاست سازمان لیگ به مجمع معرفی کند و اگر هم به جای بهاروند فرد دیگری را معرفی کند، حمایت او و حامیانش را در مجمع از دست می دهد. عزیزی خادم ترجیح می دهد بازی را حداقل تا پاییز بکشاند و بعد یک تصمیم درست بگیرد.

تغییر در هیات رییسه؛ رضاییان باید برود!

اما این تمام ماجرای مجمع نیست! در مجمع بعدی علاوه بر تعیین نواب رییس، یک رای گیری هم در بخش اعضای هیات رییسه انجام خواهد شد.

در مجمع بعدی فدراسیون فوتبال، بهرام رضاییان نیز باید جای خود را به یک عضو دیگر بدهد. بهرام رضاییان که در انتخابات هیات رییسه به عنوان مدیرعامل پارس جنوبی شرکت کرد، با استفاده از دو سهمیه مدیران باشگاه های لیگ برتری و لیگ یکی به هیات رییسه راه یافت اما او حالا از مدیرعاملی پارس جنوبی کنار رفته و طبق قانون دیگر نمی تواند عضو مجمع باشد. این کرسی متعلق به مدیران لیگ برتری است و رضاییان که به اتفاق سراجی مدیرعامل سایپا به هیات رییسه راه یافته بود، باید جای خود را به یکی دیگر از مدیران باشگاهی بدهد.

در هیات رییسه فعلی احسان اصولی، طهمورث حیدری نماینده هیات ها، سراجی و رضاییان نماینده باشگاه ها هستند و براتی، افشاریان و میرشاد هم کرسی کارشناس و مدیر ورزشی را در اختیار دارند. رضاییان بعد از کنار رفتن از مدیرعاملی پارس جنوبی، تلاش کرد با عضویت در هیات مدیره تراکتور کرسی هیات رییسه را برای خود حفظ کند اما اساسنامه به صراحت می گوید؛ مدیرعامل باشگاه ها نه عضو هیات مدیره باشگاه ها!

تعویق مجمع فوق العاده به نفع چه کسانی است؟

ماده 33 اساسنامه، بند جیم در توضیح اعضای هیات رییسه آورده این دو نفر باید مدیرعامل لیگ برتری یا لیگ آزادگان باشند و رضاییان که فعلا مدیرعامل هیچ کدام از این دو گروه نیست با برگزاری مجمع باید جای خود را به یک عضو جدید بدهد.

به نفع بهرام رضاییان است فعلا مجمع فوق العاده برگزار نشود اما عزیزی خادم تا چه زمان می تواند مجمع فوق العاده را عقب بیاندازد؟ 

همین حالا، عقب افتادن های پی در پی جلسه هیات رییسه، صدای برخی اعضا که با رییس همسو نیستند را در آورده و هیچ بعید نیست صدای ساز مخالف از مجمع هم به گوش برسد!

مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال زمستان برگزار خواهد شد اما برای تعیین نواب رییس طبق اساسنامه باید مجمع فوق العاده برگزار شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: طالبان انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای سقوط ایرباس ایران هور العظیم عزیزی خادم فدراسیون فوتبال اساسنامه فدراسیون فوتبال هیات رییسه فدراسیون طالبان انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای سقوط ایرباس ایران هور العظیم فدراسیون فوتبال مجمع فوق العاده برگزاری مجمع هیات رییسه عزیزی خادم باشگاه ها نواب رییس سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان

سید احمد موسوی: به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سعید هدایتی در مراسم تجلیل از مدال آوران رشته ورزش بولینگ و بیلیارد استان لرستان با حضور دکتر وحید والی‌زاده مرادی مدیر کل ورزش و جوانان و جمعی از پیشکسوتان گفت : قهرمانان این ورزش در سال گذشته در دو رشته اسنوکر و ایتبال در رده‌ های مختلف سنی زیر 17سال تا 21 سال و بزرگسالان مقام های اول تا سوم کشوری را کسب کرده اند.

سعید هدایتی که از مجریان توانمند و خاص کشور نیز می‌باشد و تجربیات زیادی از عرصه رسانه و عرصه اجتماعی برای توسعه ورزش بهمراه دارد افزود: در تلاش هستیم که زیرساختهای مناسب را برای همه ورزشکاران و قهرمانان مهیا نموده تا در آینده بیلیارد استان بیشتر از گذشته در سطح ملی موفق عمل نموده و عناوین درخشانی توسط قهرمانان لرستانی کسب گردد.

رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان ادامه داد : ‌با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و اعزام بازیکنان و مربیان به مسابقات مختلف مهم و ملی خوشبختانه نگاه فدراسیون به لرستان تغییر یافته و عم‌اکنون نگاه ویژه ای به استان دارند که توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی در سال گذشته را بدنبال داشته که در قیاس به ادوار گذشته کاملا بی سابقه است ‌

همچنین در ابن مراسم وحید والی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان از رشد ۲۵۰ درصدی این ورزش در لرستان خبر داد و گفت : بولینگ و بیلیارد یکی از هیئت های برتر ورزش استان هستند که حاصل تلاش و کوشش رییس هیات و هیات‌های شهرستانی می‌باشد ‌.

وی افزود : از طرف فدارسیون مربوطه هم اعلام شده که لرستان جز پنج هیت کشور است که در این راستا نیز اداره کل ورزش و جوانان نیز حمایت‌های لازم را از این هیات‌های موفق بعمل خواهد آورد.

در پایان این مراسم با اهدا لوح یادبود و هدایا از قهرمانان این رشته ورزشی تجلیل بعمل آمد و به رسم تقدیر از حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان از هیات بولینگ و بیلیارد استان لوح یادبودی به وحید والی‌زاده مرادی مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از سوی رییس هیات اهدا گردید .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903090

دیگر خبرها

  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • عقب ماندگی بزرگ در هیات موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان
  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری