Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شکوفایی استعدادهای بخش کشاورزی به تنهایی استان را متحول میکند، لذا باید طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی مورد حمایت جدی دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، احمدعلی موهبتی روز یکشنبه از مجتمع گلخانه‌ای سیادک زاهدان با هدف بررسی تامین منابع آب و رفع مشکلات این مجتمع و همچنین ایستگاه پساب شهر  بازدید کرد و پس از آن در نشست با جمعی از مدیران دستگاه‌های مربوطه به بررسی مشکلات مربوط به طرح‌های سرمایه گذاری بخش کشاورزی در استان و اجرای خط انتقال تصفیه‌خانه پساب زاهدان به شهرک صنعتی و مجتمع گلخانه‌ای سیادک پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست اظهار داشت: مصر هستیم شرایط کشاورزی سیستان و بلوچستان را تغییر دهیم لذا حمایت از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی ضروری است.

 استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: گروه‌های سرمایه گذاری حوزه کشاورزی یا حجم سرمایه‌گذاری حدود چهار هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام آمادگی کرده‌اند که نقاط مورد نظر برای اینکار توسط استان به آنها پیشنهاد شده و در این راستا اراضی که دارای تخصیص آب است به این طرح ها واگذار می شود.

وی بر اهتمام لازم برای واگذاری و جانمایی ۳۰ حلقه چاه برای تامین آب مورد نیاز طرح های سرمایه گذاری حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی استعداد های این بخش را شکوفا و به تنهایی استان را متحول می‌کند که اشتغال پایدار برای افراد جویای کار را بدنبال دارد.

موهبتی با بیان اینکه مجتمع گلخانه ای سیادک زاهدان در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار بنا شده است گفت: بر اساس بازدید امروز باید آب مورد نیاز این مجتمع از محل تصفیه خانه پساب شهر زاهدان تامین شود.

وی اجرای خط انتقال از تصفیه خانه پساب زاهدان تا شهرک صنعتی و این مجتمع گلخانه‌ای را خواستار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تصفیه خانه پساب زاهدان ظرفیت مناسبی برای تامین آب مورد نیاز طرح ها و صنایع کم آب بر است افزود: با تکمیل خط انتقال پساب تصفیه شده این تصفیه خانه، شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه محیا می شود.

وی همچنین در این بازدید به ضرورت احداث کمربند سبز شرقی شهر زاهدان توسط منابع طبیعی و شهرداری زاهدان و همچنین پیشگیری از تصرفات غیرقانونی در این منطقه تاکید کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 احمدعلی موهبتی کشاورزی سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری بخش کشاورزی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 طرح های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان تصفیه خانه پساب مجتمع گلخانه ای بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
عباس اشکانی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود ۴۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل این محصول استراتژیک در سطح استان پیش بینی شده است و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
اشکانی افزود: شهرستان‌های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپوربا هشت هزار تن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خریدرا به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان