Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن خیرمند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دستاوردهای جشنواره ملی فیلم کوتاه «شراره در شمعدانی‌ها» در حوزه پیشگیری از خشونت، عنوان کرد: خوشبختانه آثار ارسالی از استاندارد و محتوای مطلوب برای اکران عمومی به مخاطبان برخوردار بود به همین جهت قرار است دبیرخانه ملی جشنواره هنری «نفی خشونت» با هماهنگی وزارت ارشاد و معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه کشور در استان مرکزی به صورت دائم دایر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۹ فیلم برگزیده جشنواره ملی شراره در شمعدانی‌ها قرار است در تمامی سینماها استان به عنوان پیش نمایش فیلم‌های اکران شده پخش شود و علاوه بر این فیلم‌ها در بانک‌ها، ادارات و جاهایی که مجهز به تلویزیون شهری هستند نمایش داده شوند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با توجه به تغییر مدیر اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اظهار کرد: هنوز ابلاغ سیاست مدونی از سوی آقای غلامی، مدیر اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در حوزه سیاست‌های این معاونت در حوزه هنر اتفاق نیافتاده است، اما آنچه که هم اکنون در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان مرکزی به طور جد دنبال می‌شود و توانستیم با اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان مرکزی به نتیجه برسانیم، استفاده حداکثری از بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی بود که نزدیک به ۳۰۰ دقیقه از برنامه‌هایی که دستگاه‌ها با صدا و سیما در حوزه آسیب‌های اجتماعی تولید می‌کردند، این امر برای اولین بار در کشور در استان مرکزی اتفاق افتاد که در این خصوص تفاهم نامه با صدا و سیما بسته و میزان دقیقه برنامه تولیدی در صدا و سیما مشخص شد.

خیرمند با اشاره به ورود معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی به آموزش‌های شهروندی در کلانشهر اراک، گفت: این معاونت چند موضوع را با مدیریت شهری و شورای شهر اراک به عنوان آموزش شهروندی هماهنگ کرده است و قرار است دوره «هور» (مدیریت رفتار)، دوره «مهر» برای زوجینی که دچار اختلاف شدند ولی کارشان به دادگاه نکشیده شده است و در بحث ۲۰ مهارت مربوط به ارتباط مادران با بچه‌های زیر ۷ سال قرار است با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اراک برگزار شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های طرح «هجرت» معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم که ویژه زندانیان است، برای تمام نوجوانان کانون اصلاح و تریبت که افراد زیر ۱۸ سال هستند، برای تمامی زندانیان بند جوانان در حال گسترش دادن هستیم که بتوان باز اجتماعی کردن خوبی در بحث نوجوانان و جوانان اتفاق بیافتد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار ریاست محترم قوه قضائیه در سال گذشته و تأکیدات رئیس کل محترم دادگستری بر استفاده حداکثر از ظرفیت‌های دانشگاهی در استان مرکزی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان شدت گرفت که می‌توان به برگزاری نشست‌های تخصصی، استفاده از پایان نامه‌ها و طرح‌های آموزشی در پیشگیری از جرم اشاره کرد.

خیرمند در ادامه گفت: امسال استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها در حوزه پیشگیری از جرم با جدیدت توسط این معاونت دنبال می‌شود و قرار است در این هفته با حضور اساتید هیأت اندیشه ورز دانشگاه و مجموعه معاونت اجتماعی برای احصای آسیب‌های مناطق مختلف شهر در مساجد منتخب شرکت خواهد شد که هم اساتید دانشگاه از نزدیک با معضلات و آسیب‌های شهر اراک آشنا شوند همین اینکه راهبرد عملیاتی‌تری با استفاده از ظرفیت اساتید برای رفع آسیب‌های اجتماعی شهر اتخاد شود.

وی در پایان بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی به دنبال عملیاتی کردن سند تحول قضائی با استفاده از تمام ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها و مشارکت‌های مردمی است.

کد خبر 5250346

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری وزارت ارشاد طرح هجرت دادگستری استان مرکزی سند تحول قضایی شهرداری اراک صدا و سیما قوه قضاییه مقام معظم رهبری اراک ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 اراک اردبیل عکس استانها واکسن کرونا خشکسالی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی استان مرکزی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود

سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌ هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

دکتر رئیسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکار‌های رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه