Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – تام هنکاک؛ یورو ۲۰۲۰ تا به الان بیشتر از تمام تورنمنت‌های قبلی گل‌به‌خودی داشته است. جریان چیست؟

شاید باید از همان بازی اول که مریح دمیرال از ترکیه توپ را به دروازه خودی وارد کرد می‌فهمیدیم که اتفاقات عجیب و غریبی دارد رخ می‌دهد. اولین بار در تاریخ بود که یورو با گل‌به‌خودی آغاز می‌شود.

جام جهانی آخری نشان از افزایش تعداد گل‌به‌خودی‌ها نسبت به سال‌های گذشته داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ می‌گوید هری کین با زدن ۶ گل در روسیه کفش طلا را برنده شد، اما گل‌به‌خودی‌ها که رقمشان در آن تورنمنت به ۹ رسید و رکورد ۶تایی قبلی را شکسته بود باید این جایزه را به خود اختصاص می‌داد.

هنوز هم جام جهانی با ۳۲ تیم و ۶۴ بازی انجام می‌شود. اما در یورو فقط ۵۱ بازی انجام می‌شود و الان که ۴۵ بازی را پشت سر گذاشتیم و ۱۰ گل‌به‌خودی داشتیم جا دارد بپرسیم که واقعاً جریان از چه قرار است؟ یورو ۲۰۲۰ از مجموع ۱۵ یوروی قبلی تعداد بیشتری گل‌به‌خودی داشته است؛ صرف نظر از این نکته که تا سال ۱۹۹۲ تنها ۸ تیم در تورنمنت حضور داشتند، رقم گل‌به‌خودی‌های این تورنمنت خیلی بالاست.

این موضوع را باید به چه چیز نسبت بدهیم؟ آیا روش بازی که این روزها در فوتبال شاهدش هستیم زمینه را برای گل‌به‌خودی مساعدتر کرده است؟ آیا همه‌گیری کرونا تاثیر خود را بر این بازی‌ها گذاشته است؟ یا این فقط یکی از همان ناهنجاری‌های غیرقابل پیشبینی است که عشق ما را به این بازی بیشتر کرده است؟ احتمالاً کمی از هر ۴ مورد در این موضوع دخیل است.

اگر ۱۰ گل‌به‌خودی که یورو ۲۰۲۰ تا به الان داشته را بشکافیم میبینیم که ۳ تا از آنها بعد از ارسال پاس به عقب از حوالی خط شش‌قدم وارد دروازه شده‌اند: همان گل اول مریح دمیرال، گل متس هوملس که باعث پیروزی فرانسه بر آلمان شد و ضربه روبین دیاس در شکست ۴-۲ پرتغال از آلمان در همان گروه. این مدل ضربه زدن‌ها به توپ در حال افزایش است، همینطور تعداد پاس‌های رو به دروازه، پاس‌هایی که مدافعان را مجبور می‌کند در لحظه تصمیم بسیار پرهزینه‌ای بگیرند و همچنین عدم اطمینان در محوطه که بازیکنان را مجبور می‌کند به دروازه‌بان خودشان پاس بدهند.

به طور کلی، شوت‌ها از فاصله نزدیک‌تری زده می‌شوند. در واقع فصل ۲۱-۲۰۲۰ اولین فصل در لیگ برتر از زمان ۱۱-۲۰۱۰ بود که تعداد شوت‌های خارج از محوطه جریمه افزایش داشته است، البته فقط ۳۰ تا نسبت به فصل قبل از آن. تصادفی نیست که از سال ۲۰۱۲ میانگین مسافت شوت‌ها به شدت کاهش یافته و اکنون تاکید بر استفاده از شانس‌های محتمل‌تر است. ۱۰ سال پیش، به طور متوسط در لیگ برتر ۱۲٫۶ شوت از خارج محوطه پنالتی داشته‌ایم؛ فصل گذشته این رقم ۸٫۶ بوده است. به نظر می‌رسد که اگر تیم‌ها جلوی دروازه بیشتر با توپ کار می‌کنند و سعی در گل کردنش دارند تعداد گل‌به‌خودی‌ها بیشتر می‌شود.

البته بعضی از گل‌به‌خودی‌های یورو ۲۰۲۰ را نمی‌توان به تغییر شگرف داده‌های فوتبال و تغییر سبک بازی‌ها نسبت داد. تا به الان دوتا از خنده‌دارترین گل‌به‌خودی‌های این جام گل دروازه‌بان اسلواکی مارتین دوبراوکا در شکست ۵-۰ مقابل اسپانیا با ضربه آبشارگونه به درون دروازه خودی و گل پدری از اسپانیا مقابل کرواسی در مرحله یک‌هشتم نهایی که پس از عدم توانایی اونای سیمون در کنترل توپ وارد دروازه شد، بوده‌اند.

لحظات به‌خصوصی هم در این بازی‌ها بوده که اشاره به مورد خاصی ندارند به جز افزایش اشتباهات فاحش بازیکنان؛ مثل پاس رحیم استرلینگ به توماس مولر که نزدیک بود منجر به گل آلمان به انگلیس در مرحله یک‌هشتم نهایی شود (راستی چه شد که این توپ گل نشد؟). پس احتمالاً باید انتظار این را داشته باشیم که در تورنمنتی که پس از یک فصل دشوار در حال برگزاری است بیش از حد معمول خطا و اشتباه پیش بیاید. ساده‌لوحانه است اگر موضوع خستگی (روحی به اندازه جسمی) را نادیده بگیریم.

شاید بعد از این دیگر گل‌به‌خودی نداشته باشیم و یا شاید این رقم از اینی که هست هم بیشتر شود، در هر صورت یورو ۲۰۲۰ در تعداد گل‌به‌خودی‌ها اول است و اگر دلیل علمی پشت این قضیه باشد یا نباشد، دیوانگی‌های هفته‌های اخیر، مناسب فوتبال در دوران کووید-۱۹ است.

به نظر شما گل‌به‌خودی باعث قهرمانی تیمی در فینال این رقابت‌ها خواهد شد؟

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: خبر ویژه یورو 2020 گل به خودی گل به خودی ها یورو ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وینیسیوس جونیور به رکورد تعداد بازی گرت بیل برای رئال مادرید رسید

با حضور وینیسیوس جونیور، رئال مادرید جای خالی وینگرهایی چون گرت بیل را هیچ‌وقت حس نکرد

طرفداری | شب گذشته (جمعه) و در دیداری از هفته سی و سوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با یک گل، رئال سوسیداد را شکست داد و صدرنشینی خود را تثبیت کرد.

رئال سوسیداد 0-1 رئال مادرید؛ برد روحیه‌بخش پیش از ال‌کلاسیکوی اروپا

با حضور در این جدال، وینیسیوس جونیور به رکورد ۲۵۸ بازی برای رئال مادرید در تمامی رقابت‌ها رسید. این وینگر برزیلی طی مدت زمان حضورش در ترکیب کهکشانی‌ها، موفق به ثبت 78 گل و ۷۵ پاس گل شده‌ و یکی از بهترین بازیکنان جهان در سال‌های اخیر بوده‌است.

بر اساس داده‌های آماری، گرت بیل نیز طی دوران بازی برای رئال مادرید، در ۲۵۸ مسابقه پیراهن این تیم را به تن کرد. وینگر سابق تیم ملی ولز که سال گذشته از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد، 106 گل و ۶۷ پاس گل را برای لوس بلانکوس به ثبت رسانده بود.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • تاتنهام ۲ - ۳ آرسنال/ توپچی‌ها از رقابت با سیتی کنار نمی‌کشند+ فیلم
  • تاتنهام نمی‌خواهد جام را از آرسنال بگیرد! (عکس)‏
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • وینیسیوس جونیور به رکورد تعداد بازی گرت بیل برای رئال مادرید رسید
  • ماتا: رشفورد در یورو احیا می‌شود
  • گل‌به‌خودی مانع‌ اولین کلیت شیت آرشا!
  • جام ملت های فوتسال آسیا| صعود سخت ایران به فینال با ضربات پنالتی
  • قطعی: ستاره ایتالیایی یورو را از دست داد