Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون سازمان امور دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور گفت: با اصلاح قانون ارزش افزوده توسط مجلس، اعتباراتی که از محل مالیات برارزش افزوده به دهیاری ها و شهرداری ها اعطا می شد سه درصد بود که این رقم به چهار درصد افزایش یافت و از شش ماه آینده اجرایی خواهد شد.

"علی قربانی" امروز ۱۳ تیرماه در نشست با فرماندار و بخشداران رفسنجان اظهار کرد: از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده که مجلس قانون آن را، اصلاح کرده و از  سه درصد به چهار درصد افزایش یافته، از این به بعد چهار درصد از مالیات ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها  و چهار درصد هم به دولت اعطا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با اصلاح قانون ارزش افزوده، حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جمع خواهد شد که برای توسعه روستاها بسیار موثر است و این اصلاحیه قانون ارزش افزوده در کمتر از شش ماه دیگر اجرایی می شود و این کمک خوبی برای توسعه روستایی کشور است.

قربانی افزود: از طریق سازمان شهرداری ها تسهیلاتی به دهیاری ها ارائه می شود که این رقم امسال در راستای توسعه روستاها به سه برابر بودجه دهیاری افزایش یافته تا رونق در روستاها را شاهد باشیم. این تسهیلات پنج ساله است و با نرخ شش تا هشت درصد و دوره تنفس یک ساله است که به دهیاری ها چنانچه طرح مناسب و اشتغالزا داشته باشند واگذار می شود.

معاون امور دهیاری ها و شهرداری های کشور افزود: در بحث روستایی، برای اینکه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای دهیاری شوند مجوزی گرفتیم که این امر اجرایی خواهد شد و نقش این روستاها همانند دیگر روستاها در توسعه امنیت و زیست محیطی موثر است.

قربانی در ادامه گفت: شرکت تعاونی آسفالت دهیاری های بخش مرکزی رفسنجان در کشور بی نظیر و منحصر به فرد است.

وی تصریح کرد: ارزش افزوده ای که از این محل ایجاد شده واقعا در کمتر نقطه ای دیدیم زیرا هم موجب اشتغالزایی شده هم اینکه آسفالت موردنیاز معابر و خیابان های روستاهای شهرستان را تأمین و تولید می کند.

قربانی با اشاره به اینکه بیکاری و فقر در روستاهاست و وقتی این مشکل حل شود، مشکل شهرها حل می شود، گفت: در استراتژی روستایی ۶۲ هزار آبادی داریم که برای ۳۷ هزار، مجوز دهیاری صادر کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دهیاری ها قانون مالیات برارزش افزوده تسهیلات اشتغال روستایی رفسنجان دهیاری ها ارزش افزوده شهرداری ها چهار درصد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است