Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@15:28:26 GMT

مرز باشماق مریوان بر روی مسافران بسته است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۸۴۱۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته و در راستای محدودیت تردد از مرز رسمی باشماق مریوان، این مرز تا اطلاع بعدی به روی مسافران بسته بوده و تردد در آن ممنوع است.

محمدابراهیم زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: مرز باشماق مریوان از ۶ اسفند سال گذشته در پی افزایش بسیار زیاد ورود مسافر با توجه به بسته شدن چند مرز رسمی کشور به روی مسافران عراقی، با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته به استان، بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه این محدودیت تنها برای مسافران است، افزود: برای رانندگان ترانزیت عراقی هم برگه موقت تردد صادر نمی‌شود و آنها اجازه ورود به داخل شهرهای استان را ندارند.

زارعی به وضعیت استان در زمینه کرونا هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر وضعیت کرونا در دهگلان قرمز بوده و شهرستان‌های سنندج، قروه، مریوان و کامیاران در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سقز، بانه، دیواندره، بیجار و سروآباد در وضعیت زرد به سر می‌برد.

وی افزود: دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و ادارات مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام مسوول ( در سطح استان و ملی) در شهرهای قرمز می توانند نسبت به کاهش ۵۰ درصد کارکنان مشروط به اینکه خللی در ارائه خدمات ضروری پیش نیاید اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ارائه خدمت در سایر ادارات مناطق قرمزبا حضور یک سوم کارکنان انجام می شود و در شهرهای با وضعیت نارنجی هم ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری همانند شهرهای قرمز با تشخیص بالاترین مقام می توانند با یک سوم کارکنان خود به فعالیت بپردازند.

زارعی اضافه کرد: ارائه خدمت در شهرهای زرد توسط ۱۰۰درصد کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و ادارات مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری در محل خدمت حاضر شوند و سایر ادارات بصورت دو سوم خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند شیفت‌بندی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که کارکنانی که در محل خدمت حضور ندارند به ورش دورکاری وظایف خود را در هر روز انجام دهند که انجام این مساله بصورت نامحسوس بازرسی شده و با خاطیان برخورد می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خدمات ضروری معاون سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد غریوی، مدیر کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن صدور و ابلاغ بخشنامه‌ای با موضوع تعارض منافع، از ممنوعیت ارائه مشاوره روابط کار توسط کارمندان ادارات کل اجرایی این وزارتخانه خبر داد.

وی اظهار کرد: با عنایت به ماده (۹۰) قانون مدیریت خدمات کشوری و اصول مقرر در این ماده از جمله صداقت، امانت و انصاف در انجام وظایف و همچنین با استناد به ماده (۹۱) قانون مذکور مبنی بر ممنوعیت سو استفاده از مقام اداری و دریافت حق مشاوره در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی و نیز با توجه به مسئولیت مقرر در ماده (۹۲) قانون موصوف در نظارت و کنترل کارمندان توسط مدیران و سرپرستان بلافصل برای حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله و نظر به وجود تعارض منافع شدید در ارائه مشاوره‌های روابط کار به شرکت‌ها و سازمان‌ها و بنگاه‌ها و به طور کلی عموم متقاضیان توسط کارمندان ادارات کل اجرایی، ارائه هر گونه مشاوره روابط کار تحت هر عنوان و دریافت حق مشاوره و یا عناوین مشابه و تشکیل گروه‌ها و تیم‌های مشاوره روابط کار به منظور ارائه مشاوره روابط کار برای کسب سود و منفعت توسط کارشناسان و کارمندان روابط کار در ادارات کل اجرایی ممنوع است.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده موارد ذکر شده، فرد متخلف برابر با قوانین و مقررات مربوطه به هیأت تخلفات اداری معرفی و در ضمن برابر با ماده (۹۲) قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران و سرپرستان بلافصل مسؤول نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله بوده و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند.

مدیر کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت کار تصریح کرد: به منظور ارائه مشاوره‌های قانونی و رایگان به کارگران و کارفرمایان واحدهای مشاوره روابط کار در سطح ادارات کل اجرایی با بهره‌گیری از توان فنی و کارشناسی کارشناسان روابط کار ایجاد گردیده و کارگران و کارفرمایان می‌توانند خدمات مشاوره روابط کار را به صورت رایگان از کارشناسان این واحدها دریافت کنند.

غریوی خاطرنشان کرد: ادارات کل اجرایی وزارت کار مکلف‌اند در ابتدای هر فصل گزارش نظارتی خود را در این خصوص به این اداره کل ارسال کنند.

کد خبر 6089632

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود