Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمران احمدخان نیازی، نخست‌وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ضمن تبریک انتخاب وی افزود: شرح حال زندگی شما را مطالعه کردم و متوجه شدم شما یک عالم برجسته هستید. 

عمران خان با اشاره موضوعات مشترک فی ما بین گفت: ما نگران وضعیت افغانستان و درگیر شدن این کشور در جنگ طولانی مدت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بهترین راه‌حل برای افغانستان را راه حل سیاسی دانست و البته دستیابی به آنرا در شرایط کنونی دشوار قلمداد کرد. نخست وزیر پاکستان ابراز امیدورای کرد در آینده نزدیک با رئیس جمهور منتخب ایران ملاقات کرده و درباره موضوعات مختلف از جمله فرصت‌ها و نگرانی‌های مشترک گفتگو کند.

در این گفتگوی تلفنی سید ابراهیم رئیسی نیز ضمن ابراز تشکر از تماس تلفنی و پیام تبریک ملت و دولت پاکستان، پیوندهای درهم‌تنیده دو ملت و ظرفیت‌های گسترده و متوع دو کشور را بستر مناسبی برای ارتقای همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف عنوان کرد.

رئیسی، توفیقات دولت دوست و ملت برادر پاکستان را توفیقات دولت و ملت ایران دانسته و افزود: "اعتماد متقابل" و "اتکای هم‌افزا" میان کشورهای منطقه، دو رکن اصلی ثبات و پایداری "مناسبات همسایگی" است.

رئیس جمهور منتخب گفت: در دیپلماسی اقتصادی دولت جدید به همه ظرفیت‌های اقتصادی همسایگان به عنوان فرصت‌های ارزشمند همکاری  نگریسته می‌شود و به همین جهت هیچ ظرفیت اقتصادی مورد غفلت قرار نمی‌گیرد.

رئیسی نیل به "امنیت پایدار" را صرفا از طریق مشارکت کشورهای منطقه عملی دانسته و بیان کرد: تجربه نشان داده که بیگانگان به بهانه ایجاد امنیت بذر ناامنی را کاشته و عدم ثبات را نهادینه می‌کنند.

رییس جمهور منتخب فلسطین را رمز همگرایی جهان اسلام عنوان کرده و دفاع مؤثر و مستمر از ملت مظلوم فلسطین را ضامن "پایداری امنیت منطقه‌ای" دانست. 

رئیسی همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت افغانستان گفت: امنیت افغانستان برای ما مهم است و  این امنیت باید توسط افغانستانی ها برقرار شود.

27215

کد خبر 1532125

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی ایران و پاکستان عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود در مناطق سیل زده (فیلم)

 

منبع: آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی (فیلم) استقبال پرشور مردمی از ابراهیم رئیسی در سریلانکا (فیلم) رئیسی : شخصا به سیستان و بلوچستان آمدم تا درباره احتمال وقوع سیل تشکیل جلسه داده و موضوع را بررسی کنیم (فیلم)

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود در مناطق سیل زده (فیلم)
  • شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود + ویدئو
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه