Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:04:51 GMT

شناسایی نقاط پر خطر در زمان بارش های فصلی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۸۶۱۰

خبرگزاری آریا - در جلسه ای که با حضور شهردار، معاونان اجرایی، شهرداران نواحی و روسای ادارات خدمات شهری و قنوات منطقه 20 برگزار شد، اقدامات انجام شده در شبکه جمع آوری آبهای سطحی شامل کانالهای اصلی، درجه 2 و انهار بررسی شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار شهردار منطقه گفت: استفاده و بهره برداری بهینه از طرحهای ارائه شده از سوی مهندسین مشاور جمع آوری آبهای سطحی منطقه، شناسایی نقاط نیازمند اصلاحات عمرانی، نگهداشت و پایش مستمر شبکه آبهای سطحی و اجرای آن به ویژه در بخشهای مورد نیاز را ضروری برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افشار با بیان اینکه در حال حاضر کانال های اصلی این منطقه به طول 30 هزار و 350 متر، کانال های درجه دو 20 هزار و 870 متر و شکبه انهار و کانیو 419 هزار متر است اظهار داشت: با توجه به اینکه روان آب های سطحی ناشی از بارندگی های فصلی و نزولات جوی در مسیر کانال های جمع آوری کننده به پایین دست هدایت می شود، بخش قابل توجهی از کانال های اصلی و درجه 2 منطقه در سه سال اخیر توسط حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری این منطقه و شرکت خاکریز آب بهسازی شده است.
او در ادامه با اشاره به اینکه پاکسازی و لایروبی مسیل ها و کانال های فرعی و اصلی از مهمترین اقداماتی است که به صورت مستمر و منظم در حال اجراست، افزود: منطقه 20 دارای 7 رشته کانال درجه یک با نام های سرخه حصار، فیروزآباد، ماندگاری، خروجی سوم، بازیافت، یاغچی آباد و بهشتی است که به صورت مستمر لایروبی می شوند تا شاهد تجمع ضایعات و زباله های شهری در این مسیرهای مهم شهری نباشیم.
افشار در ادامه در خصوص اهمیت بهسازی و مرمت کانال سرخه حصار در راستای تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی تهران و کاهش آب گرفتگی ها در بخش های جنوبی پایتخت تاثیرگذار است گفت: بخشی از این کانال به طول 4500 متر نیاز به بازسازی دارد و طرح های فاز یک و 2 آن به تایید سازمان مشاور مهندسی معاونت فنی و عمران شهرداری تهران رسیده و پس از تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.
شهردار منطقه با اشاره به اینکه بیش از نیمی از آبهای سطحی شهر تهران از قسمتهای شمال شرقی، شرق و بخش مرکزی شهر تهران از این منطقه عبور می کند افزود: جمع آوری آبهای سطحی و هدایت آن به کانال های درجه یک و دو؛ رفع خطر وقوع سیلاب در زمان بارندگی، کاهش آلودگی و مشکلات زیست‌محیطی، با انجام لایروبی مستمر در طول مسیر انجام می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جمع آوری آب آبهای سطحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد

میانگین بارش سال‌ زراعی جاری در سیستان و بلوچستان از سوی مدیرکل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: میزان بارش از ابتدای سال زراعی در استان تاکنون ۱۲۱.۸ میلی‌متر بود که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت این دوره است، همچنین میانگین بارش بلندمدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی‌متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلندمدت سال زراعی مشابه افزایش پیدا کرده است.

وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب‌شرق کشور و استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی بوده است، گفت: این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش دهند، همچنین با توجه به ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.

وی ادامه داد: میانگین دمای استان تا خرداد ۰.۵ تا ۱ درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه‌خرداد تا شهریور در نیمه‌شمالی استان ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در نیمه‌جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

حیدری میانگین دمای استان سیستان و بلوچستان را از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلندمدت مشابه خبر داد.

کد خبر 749355

دیگر خبرها

  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد