Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به مناسبت ۱۴ تیرماه روز قلم، یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی پیامی به این شرح صادر کرد:

«به نام خداوند لوح و قلم 
(سوگند به قلم و آنچه که از خامه او می‌تراود)
چرا خداوند در قرآن کریم، به قلم و خامه او سوگند یاد کرده است؟ 

به راستی کدامین رسالت است که بر دوش صاحبان قلم گذاشته شده، خداوند قلم را یکی از مظاهر وجودی هستی می‌داند، آنگاه که می‌فرماید نون والقلم و ما یسطرون.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدام پیام و کدامین تعلیم است که باید برجریده هستی حک شود تا انسان رسالت انسان بودنش را به‌جای آورده باشد و در راستای همان فرمان الهی که در غارحرا، امر به خواندن آن شد که اقرا و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، رسالتی بزرگ بر دوش نگاری مکتب نرفته و ثبت اسرار هستی بر آن قلب مبارک، تا آیندگان آن را نه از جانب بشر، بلکه فرمانی از لوح محفوظ بدانند.

بنابراین اهتمام پیامبر اکرم(ص) بر حفظ آیات الهی و گردآوری و کتابت آیات وحی و اصرار بر ثبت دقیق و صحیح آن از این جهت بود که آنچه باید بر ابناء بشر برسد، حقیقتی است از چشمه سار زلال لایزال الهی برای تمام ایام و برعهده قلم است که این رسالت را به درستی به سرانجام برساند.

۱۴ تیر و نامگذاری این روز به نام قلم، فرصت مغتنمی است برای پاسداشت شأن و حرمت صاحبان قلم، حافظان تفکر و اندیشه و تقدیر از نویسندگان، ناشران، ویراستاران و تمامی خادمان فرهنگ مکتوب. 

یوسف امینی 
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی»

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: یوسف امینی روز قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

همزمان با هفته زمین پاک جمع آوری زباله‌های حاشیه روستای رهنه از توابع شهر تایباد استان خراسان رضوی به همت دانش آموزان، مدیر و دبیران مدرسه شهید مولایی و با حضور دیگر مسئولان انجام شد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر