Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان از مجتمع گلخانه‌ای سیادک زاهدان با هدف بررسی تامین منابع آب و رفع مشکلات این مجتمع و همچنین ایستگاه پساب شهر بازدید کرد و پس از آن در نشست با جمعی از مدیران دستگاه‌های مربوطه به بررسی مشکلات مربوط به طرح‌های سرمایه گذاری بخش کشاورزی در استان و اجرای خط انتقال تصفیه‌خانه پساب زاهدان به شهرک صنعتی و مجتمع گلخانه‌ای سیادک پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست اظهار داشت: مصر هستیم شرایط کشاورزی سیستان و بلوچستان را تغییر دهیم لذا حمایت از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: گروه‌های سرمایه گذاری حوزه کشاورزی یا حجم سرمایه‌گذاری حدود چهار هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام آمادگی کرده‌اند که نقاط مورد نظر برای اینکار توسط استان به آنها پیشنهاد شده و در این راستا اراضی که دارای تخصیص آب است به این طرح ها واگذار می شود.

وی بر اهتمام لازم برای واگذاری و جانمایی ۳۰ حلقه چاه برای تامین آب مورد نیاز طرح های سرمایه گذاری حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی استعداد های این بخش را شکوفا و به تنهایی استان را متحول می‌کند که اشتغال پایدار برای افراد جویای کار را بدنبال دارد.

موهبتی با بیان اینکه مجتمع گلخانه ای سیادک زاهدان در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار بنا شده است گفت: بر اساس بازدید امروز باید آب مورد نیاز این مجتمع از محل تصفیه خانه پساب شهر زاهدان تامین شود.

وی اجرای خط انتقال از تصفیه خانه پساب زاهدان تا شهرک صنعتی و این مجتمع گلخانه‌ای را خواستار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تصفیه خانه پساب زاهدان ظرفیت مناسبی برای تامین آب مورد نیاز طرح ها و صنایع کم آب بر است افزود: با تکمیل خط انتقال پساب تصفیه شده این تصفیه خانه، شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه محیا می شود.

وی همچنین در این بازدید به ضرورت احداث کمربند سبز شرقی شهر زاهدان توسط منابع طبیعی و شهرداری زاهدان و همچنین پیشگیری از تصرفات غیرقانونی در این منطقه تاکید کرد.

در این نشست مقرر شد؛ در مجموع ۱۵لیتر بر ثانیه از حجم سهم آب شهرداری، فرودگاه و شهرک صنعتی زاهدان کسر و به مجتمع گلخانه‌ای سیادک تخصیص داده شود.

همچنین خط انتقال پساب تصفیه شده که تا شهرک صنعتی زاهدان اجرا شده است با تخصیص اعتبار ۱۰۰درصد تامین اعتبار شود و جهاد کشاورزی نیز مطالعه، اجرا و نظارت آن را عهده‌دار شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان کشاورزان سیستان و بلوچستان محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری تصفیه خانه پساب شهرک صنعتی خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با هدف تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری با اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته و با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت این محصول امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ هکتاری به ۱۴۰ هکتار رسید.

سعید نارویی افزود: پیش‌بینی شده است امسال ۳۰۰ تن گل محمدی از سطح باغات سیستان و بلوچستان برداشت شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ کارگاه نیمه صنعتی و سنتی گلابگیری و اسانس گیری در استان فعال است که همه ساله بخش قابل توجهی از نیاز منطقه را تامین می‌کند.
وی افزود: شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان، میرجاوه، زاهدان و خاش گل محمدی کشت شده و تولیدات آن پس از فرآوری در منطقه بصورت گلاب وگل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)