Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس پایتخت از تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه‌ها و جاده‌های تهران بزرگ خبر داد.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظارت پلیس راه تهران بزرگ بر ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: حدود نیمی از سفرهای اتوبوسی در کشور از تهران یا به مقصد تهران انجام می‌شود. همچنین چهار پایانه اتوبوسرانی در تهران داریم که این اتوبوس‌ها در آنها تردد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا نیز دستور ویژه به پلیس راه صادر کردیم تا بر اساس آن نسبت به کنترل و مراقبت ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام شود. همچنین تاکید شد تا آموزش های بیشتر برای رانندگان و کمک رانندگان نیز ارائه شده و  مراقبت های فنی از همان مقصد و در پایانه‌ها انجام شود، تا خدایی ناکرده دیگر شاهد تکرار مواردی مشابه آنچه که برای اتوبوس سربازان و خبرنگاران رخ داد نباشیم. البته این دو اتوبوس هیچ کدام ارتباطی با تهران نداشتند.  

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: در اجرای طرح برخورد با تخلفات ناوگان عمومی مسافربری نیز تاکنون با تخلفات ده‌ها دستگاه اتوبوس مسافربری برخورد شده و از ادامه سفر برخی از این اتوبوس ها نیز جلوگیری شده است.

پیش از این سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: «آنچه که مشخص است این است که ناوگان اتوبوسی و به خصوص اتوبوس‌های بین شهری ما یک ناوگان فرسوده است و شاید بیش از ۱۰ سال باشد که آنچنان اتوبوس جدیدی وارد این ناوگان نشده و باید این ها مورد نظر قرار بگیرد.» فرمانده ناجا با بیان اینکه «بایداز نظر زیرساخت اقدامات فنی خوبی صورت بگیرد»، افزود: «همه دستگاه‌ها اعم از وزارتخانه های مربوطه و دستگاه‌های دارای مسئولیت در این زمینه باید بیشتر همت کنند و خودشان را مسئول کنند. روزانه اتوبوس‌هایی هستند که حتی مسافر هم دارند اما به دلیل نکات ایمنی همکاران ما مانع از حرکت آنها در پایانه و پلیس راه می‌شوند. ما عقب افتادگی در این خصوص داریم و امیدواریم که همه تلاش کنند و بتوانیم این تصادفات را به صفر برسانیم و کاهش دهیم.»

به گزارش ایسنا، در روزهای چهارشنبه دوم تیرماه و پنجشنبه سوم تیرماه وقوع تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران که به ماموریتی با دعوت سازمان حفاطت محیط زیست رفته بود و نیز تصادف اتوبوس حامل سربازان موجب به فوت مهشادکریمی، خبرنگار ایسنا، ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا و پنج سرباز معلم شد. حادثه ای که پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا «بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب (نقص ماده ۱۲۹ و ۱۳۰ آیین نامه راهور)» و «بی مبالاتی و قصور مسئولان هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک» را به عنوان دلیل وقوع حادثه برای اتوبوس خبرنگاران و «بی‌مبالاتی و عدم مهارت راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از بکارگیری وسیله نقلیه با عیب و نقص فنی مستمر (نقض ماده ۵۴ و ۹۸ آیین نامه راهور)» و « بی مبالاتی مدیرعامل و مدیر فنی شرکت مسافربری ماهان سفر ایرانیان به علت صدور صورت وضعیت برای وسیله نقلیه دارای نقص فنی» را به عنوان دلایل وقوع حادثه برای اتوبوس سربازان اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تهران پلیس پایتخت حسین اشتری پليس سردار حسین رحیمی واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست ناوگان حمل و نقل وسیله نقلیه اتوبوس ها پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ

سردار علی ولی پور گودرزی در حاشیه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه به خبرنگاران گفت: ما به صورت مستمر با شرکت‌های خودروساز داخلی جلساتی را برگزار می‌کنیم که استاندار تهران هم حضور دارند.

وی ادامه داد: در این جلسات نظرات خود را مطرح می‌کنیم تا معایب خودرو‌ها را برطرف کنند و در این راستا تولید برخی خودرو‌ها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی در خودرو‌ها راهکاری برای عدم سرقت خودرو‌ها بوده و سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه است.

سردار ولیپور گودرزی در ادامه افزود: همکارانم طی چند روز گذشته و با تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضایی افرادی که در سرقت خودرو و محتویات آن نقش داشتند شناسایی و ۵۷ متهم دستگیر شدند.

او ادامه داد: از این سارقان و مالخران تعداد ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه و ۱۵ دستگاه موتور و ۲ هزار قطعه لوازم خودرو مسروقه، کشف شد.

سردار ولیپور گودرزی یادآور شد: این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق خودرو
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت