Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@19:30:23 GMT

چین: ۴۸۰ میلیون دز واکسن برای ۱۰۰ کشور فراهم شده

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۰۱۱۱

چین: ۴۸۰ میلیون دز واکسن برای ۱۰۰ کشور فراهم شده

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «هووا چان‌ینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در پیامی در توییتر اعلام کرد که پکن ۴۸۰ میلیون دز واکسن کرونا را به نزدیک به ۱۰۰ کشور در جهان ارائه داده است.

این مقام وزارت امور خارجه چین اضافه کرد که پکن به تلاش خود در زمینه ارائه واکسن به دیگر کشور‌ها ادامه خواهد داد.

در همین راستا چند روز پیش دولت چین در اقدامی بشردوستانه ۳۰۰ هزار دز واکسن کرونا «CoronaVac» به تاجیکستان اعطا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه از رهبران کشور‌ها خواست مانع مو‌ج‌های جدید نگران‌کننده «کووید-۱۹» با افزایش واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی شوند.

وی با اشاره به این که گونه دلتا به سرعت در حال تبدیل به گونه غالب در بسیاری از کشور‌ها است، گفت: ما در دوره بسیاری خطرناکی از همه‌گیری قرار داریم.

او در کنفرانس مطبوعاتی خود که هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، ضمن بیان این که در کشور‌هایی که پوشش واکسیناسیون کرونا پایین است، صحنه‌های وحشتناک پر شدن بیمارستان‌ها در حال تکرار و عادی شدن است، هشدار داد با این حال هیچ کشوری از خطر خارج نشده است.

آدهانوم سپس به توضیح این مسئله پرداخت که گونه دلتا خطرناک است و به تکامل و جهش ادامه می‌دهد و بنابراین نیاز به ارزیابی مداوم و تنظیم دقیق واکنش بهداشت عمومی در همه کشور‌ها وجود دارد.

به گزارش شبکه چینی «سی‌جی‌تی‌ان»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه گفت گونه دلتا در دستکم ۹۸ کشور شناسایی شده است.

پیشتر مقام‌های سازمان جهانی بهداشت در پرتوی نگرانی‌ها از سویه دلتای ویروس کرونا از افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند هم خواستند ماسک زده و به سایر توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار این ویروس عمل کنند.

روزنامه نیویورک‌تایمز اخیراً گزارش داد با آنکه افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند تا حد زیادی در برابر ویروس جدید مصون هستند، اما برخی مطالعات نشان می‌دهند واکسن‌ها در برابر سویه دلتا کارآیی کمتری دارند و این کارآیی در کسانی که تنها یک دز واکسن مصرف کرده‌اند کمتر هم می‌شود.

از زمانی که سازمان جهانی بهداشت تصمیم گرفت بجای نام کشور‌ها از الفبای یونانی برای نامگذاری گونه‌های کرونا استفاده کند، نام کرونا دلتا در صدر اخبار قرار گرفت. نوع جهش‌یافته دلتای ویروس کرونا با نام علمی B.1.617.2 اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ در ایالت «مهاراشترای» هند دیده شد و به سرعت در سراسر هند و تمام دنیا پخش شد. به همین دلیل ابتدا این نوع ویروس، جهش هندی ویروس کرونا نامیده می‌شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان چین واکسن کرونا تولید واکسن انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان سازمان جهانی بهداشت دز واکسن کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت