Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدی نقشبندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۱۰۲فقره آتش سوزی در جنگلهای طبیعی استان رخ داده که ۱۶ فقره در بانه، ۱۰ فقره در سروآباد و ۴۶ فقره در مریوان بوده است.

وی افزود: در پی این آتش سوزی‌ها ۳۲.۶ هکتار جنگل در بانه، ۵۸ هکتار در سرواباد و ۷۲۸.۱ هکتار در مریوان دچار آسیب و خسارت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان به وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگلهای دست کاشت در بانه به مساحت ۳۵۰ مترمربع هم اشاره کرد و افزود: ۲۵ فقره آتش سوزی در مراتع استان هم اتفاق افتاده که بیشترین آن با ۹ فقره به سقز اختصاص دارد و ۶ فقره در کامیاران، چهار فقره در قروه، سه فقره در سنندج، یک فقره در سروآبادیک فقره بیجار و یک فقره در بانه بوده است.

نقشبندی بیشترین مساحت آسیب دیده از آتش را مربوط به کامیاران با ۹۳ هکتار اعلام و اظهار داشت: در مجموع ۳۱۳.۲ هکتار از مراتع استان دچار آتش سوزی شده که ۸۱ هکتار در بیجار، ۶۶ هکتار در سروآباد، ۲۷.۱۶ هکتار در سقز، ۱۹ هکتار در قروه، ۱۶هکتار در سنندج و ۱۱ هکتار در بانه بوده است.

وی گفت: چهار فقره آتش سوزی در اراضی جنگلی استان اتفاق افتاده که ۲۰ هکتار در کامیاران و هفت هکتار و ۶۵۱ مترمربع در مریوان در آتش سوخته است.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد، جنگل های این استان که جزو جنگل های زاگرس شمالی به حساب می آیند، در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

جنگل های این استان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ضمن دعوت از مردم و دوستداران و همیاران طبیعت به مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی جنگلها و مراتع استان، از شهروندان خواست هرگونه تخریب و تصرف، قطع چوب خودرو و غیرمجاز، آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع را به شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به صورت شبانه‌روزی اطلاع رسانی کرده در صورت مشاهده آتش سوزی ضمن اعلام سریع محل به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ تا رسیدن نیروهای ویژه اطفای حریق به محل با توجه به طی مسیر با رعایت کامل نکات ایمنی از گسترش آتش جلوگیری کنند.

برچسب‌ها آتش سوزی مریوان کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مریوان کردستان آتش سوزی مریوان کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری زاگرس فقره آتش سوزی منابع طبیعی یک فقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس