Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صالحی، صبح دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ارتباط زنده با برنامه چاپ اول شبکه خبر سیما، به واریانت دلتا اشاره کرد و گفت: این ویروس از هر نظر خطرناک‌تر از همزاد انگلیسی است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با عنوان این مطلب که یک فرد مبتلا به واریانت دلتا می‌تواند ۵۰ نفر را مبتلا کند، افزود: درگیری ریه در این نوع ویروس زودتر اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با اشاره به سالمندانی که واکسن زده اند، گفت: این افراد گول واکسن را نخورند و در خانه بمانند. زیرا، معلوم نیست واکسن‌ها به این نوع ویروس جواب بدهد.

وی به درگیری اطفال و نوجوانان به این ویروس اشاره کرد و افزود: واریانت دلتا نسبت به جهش‌های قبلی ویروس، اطفال و نوجوانان را بیشتر مبتلا می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی بر ضرورت در خانه ماندن و رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها تاکید کرد و گفت: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلاء به ابن نوع ویروس هم نسبت به جهش‌های قبلی بیشتر است.

وی افزود: به طور کلی دلتا در تمامی زمینه‌ها و موارد، خطرناک‌تر از جهش‌های قبلی ویروس کرونا است و باید خیلی بیشتر مراقب باشیم.

کد خبر 5250696

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری های عفونی آمار کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا واکسیناسیون سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیستان و بلوچستان سرطان دارو تغذیه علیرضا زالی ریسک بیماری قلبی محدودیت های کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!

 فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود