Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که سقف بالایی برای مصرف برق خانگی و صنایع در استان ، تعیین و حفظ شود ، گفت : در مذاکره با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، توافق کردیم سقف برق استان تا حدود سه هزار و 400 مگاوات باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر فریدون همتی پس از بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای استان هرمزگان و در جلسه فوق‌العاده به صورت ویدئو کنفرانس با وزارت نیرو ، با بیان اینکه شرایط هر استان متفاوت است ، عنوان کرد : این تفاوت باید در تعیین سهمیه و سقف برق هر استان ، رعایت شود و استان هایی که تولید برق کافی و نزدیک به مصرف دارند ، باید در این شرایط مورد توجه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : استان های جنوب کشور از جمله هرمزگان از شرایط آب و هوایی گرم و بسیار متفاوت با دیگر مناطق کشور برخوردار هستند و باید توجه داشته باشیم که در این وضعیت آب و هوایی، قطعی برق در استان هرمزگان، برای مردم غیرقابل تحمل است.

استاندار هرمزگان که با توجه به خاموشی های دو روز گذشته ،شخصا در محل دیسپاچینگ برق استان حاضر شد با بیان اینکه مصرف برق در استان هرمزگان، ترکیبی از مصرف ملی و استانی است، افزود: برخی از واحدهای مصرف کننده در استان هرمزگان، نقش ملی دارند و سهمیه مصرف آنها باید جدا از سهمیه استان، در نظر گرفته شود.

همتی تصریح کرد : از وزارت نیرو انتظار داریم در این زمینه توجه و کمک داشته باشد تا از اختلال جدی در استان، جلوگیری شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش بخش‌های تولید، انتقال، توزیع و نیروگاه‌های برق استان هرمزگان و وضعیت شبکه سراسری برق کشور که به هم متصل است، گفت: در این زمینه، خیلی از موارد خارج از اراده و اختیارات استان است و قطعی و خاموشی برق توسط شبکه سراسری متصل به همدیگر صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که سقف بالایی برای مصرف برق خانگی و صنایع در استان، تعیین و حفظ شود، خاطرنشان کرد: در مذاکره با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، توافق کردیم سقف برق استان تا حدود سه هزار و 400 مگاوات باشد.

همتی بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش در خصوص مصرف بهینه برق تاکید کرد و اظهار داشت: اگر همه مردم به ویژه در ماه تیر، با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق از جمله با عدم استفاده از کولرهای اضافه، خاموش کردن لامپ های اضافه و غیرضروری و روشن نکردن وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، همکاری لازم را داشته باشند، با قطعی برق مواجه نخواهیم شد.

وی اضافه کرد: زمانی که مصرف بهینه رعایت نشود و همه با هم مصرف بالای برق داشته باشیم، سیستم سراسری شبکه برق دچار اختلال و منجر به قطعی برق خواهد شد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: در شرایط خشکسالی و آب و هوای گرم در کشور از مردم می‌خواهیم رعایت و همکاری لازم در مصرف برق را داشته باشند و همه با هم مصرف را مدیریت و صرفه‌جویی کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق صرفه جویی قطعی استاندار هرمزگان استان هرمزگان برق استان مصرف برق قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در یازدهمین کنفرانس ملی ماهی‌شناسی ایران که در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به لزوم نزدیکی عرصه‌های عملی و نظری برای شکوفایی ظرفیت‌های استان هرمزگان، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد کشور در کناره‌های سواحل دریا در حال زندگی هستند و بیش از پنج هزار کیلومتر از کشور را نوار ساحلی تشکیل داده است اما متاسفانه به نسبت سایر کشورهایی که دارای ظرفیت‌های مشابه هستند، فاصله زیادی داریم.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، شیلات را یکی از مزیت‌های نسبی استان هرمزگان دانست و بیان کرد: استان هرمزگان در عرصه شیلات و به ویژه صید و صیادی، از روش‌های سنتی و قدیمی استفاده می‌کند و همین امر باعث کاهش بهره‌وری در این بخش شده است که استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این عرصه باعث جبران بسیاری از کمبودها خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که تنها راه بر غلبه بر مشکلات اقتصادی، اعتماد به مردم است، تصریح کرد: وقتی بحث مشارکت مردمی مطرح می‌شود، هم مقصود بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی عموم مردم در حوزه تولید و هم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشمندان است.
 
وی، با اشاره به این نکته که دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود رد عرصه اقتصاد و بخش‌های مردمی کاهش دهند، خاطرنشان کرد: دولت باید نقش هدایت، نظارت، سیاست‌گذاری و حمایتی در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد ایفا کند و حوزه تصدی‌گری را به مردم واگذار کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، سیاست دشمن برای شکست برنامه‌های کشور را جلوگیری از ورود مردم به عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد شود، تشریح کرد: هر موقع گامی در راستای مردمی سازی عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد و فرهنگ مطرح می‌شود، مشاهده می‌شود که صدای دشمن بالا می‌رود و برای صرف‌نظر کردن مردم تلاش می‌کند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود