Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@23:32:25 GMT

دستگیری شکارچی گوزن مینیاتوری در بندرگز

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۰۷۷۸

دستگیری شکارچی گوزن مینیاتوری در بندرگز

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرگز در غرب گلستان از دستگیری شکارچی غیر مجاز یک راس گوزن مینیاتوری در جنگل‌ روستای وطنای این شهرستان خبر داد و گفت که متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش برنا؛ وحید عرب‌امیری، رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرگز در غرب گلستان گفت: از این شکارچی که در جریان گشت و کنترل مشترک محیط‌بانان این شهرستان و نیروی انتطامی دستگیر گردید لاشه حیوان شکار شده (یک راس شوکا) و یک قبضه سلاح تک لول کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: در حال حاضر نسل شوکا به دلیل تخریب گسترده و تغییر کاربری عرصه های جنگلی به مناطق مسکونی و زمین های کشاورزی و همچنین شکار غیرمجاز به شدت کاهش یافته و در آستانه انقراض قرار دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرگز افزود: با توجه به جنگلی بودن زیستگاه این گونه و عدم امکان سرشماری به روش مشاهده مستقیم در نقاط جنگلی، آمار دقیقی از تعداد شوکاهای باقیمانده وجود ندارد اما تردیدی نیست که جمعیت این گونه در بسیاری از مناطق جنگلی شمال کشور بطور کامل از بین رفته و یا شدیدا کاهش یافته است.

گوزن مینیاتوری کوچکترین گونه گوزن ایران به شمار می رود و با رنگ بدن تقریبا قهوه‌ای و نوک موهای روشن‌ حدود ۱۵ کیلوگرم وزن دارد.

شورای عالی حفاظت محیط زیست جریمه نقدی هر راس شوکا را برای شکارچیان متخلف حدود ۳۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست حیوان کشف و ضبط تغییر کاربری زمین کشاورزی محیط زیست ایران وزن دستگیری شکارچی بندرگز گوزن مینیاتوری حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید گفت: یک خرس قهوه‌ای به همراه دو توله‌اش در کوه‌های روستای چشمه رعنا از توابع بخش مرکزی شهرستان اقلید مشاهده شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست، علی بخش نجاتی اظهار کرد: از ساکنان جوامع محلی اطراف این روستا و جوامع عشایری خواست با همکاری بیشتر با یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید برای حفاظت بیشتر از این گونه جانوری حمایت شده کوشا باشند.

وی افزود: در این فصل که بیشتر جوامع محلی برای برداشت گیاهان دارویی به مناطق زیستگاه‌های این شهرستان می‌روند ممکن است با گونه‌های حیات وحش برخورد داشته باشند، این افراد نباید زیستگاه‌های حیات وحش را ناامن و نا ایمن کنند، خرس وحشی از گونه‌های تحت حفاظت است و باید با رفتاری مهربانانه با این گونه در معرض انقراض برخورد شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید مشاهد خرس وحشی و دو توله خرس در اطراف روستای چشمه رعنا را فرصتی برای ازدیاد و افزایش این گونه حیات وحش دانست.

کد خبر 751808

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی بی رحم حیات وحش در تنگ هفت خرم‌آباد
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت