Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی در خصوص فعالیت های اقتصادی سفارتخانه های ایرانی در خارج از کشور، گفت: همواره افزایش سطح مراودات سیاسی در گرو افزایش تعامل اقتصادی میان دولت ها بوده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیپلماسی سیاسی با دیپلماسی اقتصادی درهم آمیخته است، اظهار کرد: در واقع دیپلماسی سیاسی راه تعامل اقتصادی و افزایش صادرات کشورها را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مطالب بالا، ادامه داد: هم اکنون ایران اسلامی تحت شدیدترین تحریم ها قرار دارد و این در حالیست که کشورهای زیادی در اطرافمان وجود دارند که می توان با برقراری روابط اقتصادی، فشارهای کاخ سفید را کاهش دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه صادرات غیر نفتی کشورمان در سال حدود ۶۰ میلیارد دلار است، افزود: این مهم در حالیست که همسایگان ایران اسلامی سالانه بیش از یک تریلیون دلار واردات انجام می دهند که فرصت بزرگی برای افزایش سطح روابط اقتصادی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت های خوبی برای صادرات است و می تواند کالاهای تولیدی خود را با هزینه کم در بازارهای منطقه عرضه کند، خاطرنشان کرد: بنابراین سفرای کشورمان باید با توجه به ظرفیت های کمیسیون های مشترک اقتصادی با همسایگان تلاش کنند نیاز این کشورها را شناسایی و زمینه ورود بازرگانان ایرانی به این بازارها را فراهم کنند./

منبع: نماینده

کلیدواژه: سفیر عضو کمیسیون امنیت ملی منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

سعید کیا کجوری مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران در مراسم گرامی داشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، گفت: عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در فروردین ماه امسال ۱۵۰ درصد افزایش داشت.

او با اشاره به افزایش چشم گیر عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، افزود: با تلاش همه همکاران اداره کل و شرکت‌های تابعه بخش خصوصی، برای نخستین بار طی ۱۳ سال گذشته حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون تن گذشت و در مجموع بیش از یک میلیون و صد و پنجاه هزار تن کالا در سال گذشته در این بندر تخلیه و بارگیری انجام شد که این امر مرهون زحمات همه‌ی همکاران عزیز در بخش‌های مختلف بوده است.

بندر نوشهر بزرگترین بنگاه اقتصادی غرب استان است که حدود ۶۰۰ نفر در شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه‌های دریایی و بندری مشغول به کار هستند که حدود دو برابر نیرو‌های شاغل در اداره کل به شمار می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش مازندران افزایش پیدا کند
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس