Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماجرای مرگ یک مادر ۱۳ ساله در سیستان و بلوچستان حین زایمان با واکنش‌های گسترده و البته ضد و نقیض در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

 کمی بیش از ۲۴ ساعت پیش بود که یکی از رسانه‌های داخلی با سرخط خبر «مرگ عروس ۱۳ ساله هنگام زایمان» نوشت: «یک کودک‌همسر ۱۳ساله در سیستان و بلوچستان هنگام زایمان جان خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این «خبر» اندکی بعد سر از شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های خبری درآورد و بازخوردهای فراوان یافت.

از آنجا که در این مطلب نام «سراوان» آمده بود، طبیعی بود منابع خبری این شهرستان استان سیستان و بلوچستان برای سنجیدن میزان درستی یا نادرستی آن دست به کار شوند. با این حال، کاربران بلوچ به ویژه در توییتر بیکار ننشستند و تلاش کردند داده‌های بیشتر و مطمئن‌تر درباره این مطلب منتشر کنند؛ «خبری» که با گذر زمان به نظر می‌رسید دست‌کم آن‌گونه که نقل می‌شود نیست.

در این میان، خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شستون (پوشش اخبار شهرستان سراوان) در سیستان و بلوچستان سراغ رئیس بیمارستانی رفت که گفته می‌شد مادر ۱۳ ساله سراوانی در آن جان داده است. ابوالحسن صفدری، رئیس بیمارستان رازی در این باره گفت: شایعه فوت مادر باردار ۱۳ ساله در بیمارستان رازی سراوان حین زایمان صحت ندارد و این موضوع تکذیب می‌شود.---

وی افزود: ماجرا از این قرار است که فرد ۱۷ سال سن داشت و فروردین امسال به بیمارستان رازی سراوان مراجعه کرده و پزشک جراح زنان با عمل سزارین نوزاد او را به دنیا آورده بود. بیمار با حال عمومی خوب ترخیص اما دو ماه بعد به دلیل نارسایی کلیه در یکی از بیمارستان‌های زاهدان بستری شده و با وجود دیالیز شدن در زاهدان فوت کرده است.

به گفته صفدری، از آنجا که فوت بیمار به بیمارستان رازی ارتباط نداشته و مرگ حین زایمان رخ نداده پس فوت در سراوان و ۱۳ ساله بودن بیمار صحت ندارد. گفته می‌شود این مادر با سن نزدیک به ۱۸ سال حدیثه سپاهی، اهل شهرستان سراوان، بوده و به دلیل نارسایی کلیه از دنیا رفته است.همشهری آنلاین 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بیمارستان رازی ۱۳ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند