Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بوریس جانسون» برای تکمیل کتاب زندگینامه «ویلیام شکسپیر» که از سال ۲۰۱۵ در دست تالیف دارد، به یک شکسپیرشناس برجسته متوسل شده بود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه گاردین، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی، زمانی که هنوز شهردار لندن بود، با انتشارات انگلیسی هودر و استاتن یک قرارداد ۵۰۰ هزار پوندی برای نوشتن زندگینامه ویلیام شکسپیر (نمایشنامه‌نویس انگلیسی قرن شانزدهم) امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا، اما با گذشت ۶ سال هنوز از چاپ این کتاب خبری نیست. جانسون در سال ۲۰۱۹ با اشاره به مشغله زیاد در مقام نخست‌وزیری، گفت نمی‌تواند این کتاب را تمام کند و ابراز تأسف کرد.

حالا ادعای جدیدی که از سوی یکی از شکسپیرشناسان برجسته انگلیسی مطرح شده، رسوایی دیگری برای جانسون رقم زده است. این محقق می‌گوید نماینده جانسون به او مراجعه کرده بود تا برای تمام کردن کتاب به نخست‌وزیر کمک کند.

به گفته این محقق، جانسون برای نوشتن کتاب پرفروش فاکتور چرچیل (۲۰۱۴) هم از روش ضبط جلسات با یک استاد و بازنویسی جواب‌ها استفاده کرده بود.

این پژوهشگر که درخواست جانسون را رد کرده، می‌گوید: نماینده جانسون به من گفت اصالت و هوشمندی این اثر در سؤالاتی است که جانسون انتخاب می‌کند و روش منحصربه‌فردی که در بازنویسی جواب‌های تخصصی دارد.

بر اساس گزارش که به تازگی در خبرنامه فنس منتشر شد، وارن داکتر عضو پژوهشکده تاریخ دانشگاه کمبریج در گردآوری شواهد و ادبیاتی که برای نگارش کتاب فاکتور چرچیل مورد استفاده قرار گرفت، نقش راهنما را داشت، اما کل کار به اسم جانسون تمام شد که زمانی روزنامه‌نگار بود. به استناد این گزارش، جانسون معمولا هر روز ۵ صبح پیش‌نویس فصل‌هایی از کتاب را که نوشته بود برای بررسی، بازبینی و تایید به داکتر می‌فرستاد، اما در کل کتاب تنها در بخش قدردانی به نام داکتر اشاره شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نویسندگی ویلیام شکسپیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهایش، جنگ غزه را باخته است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «عمون» اردن، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز طی سخنانی در نشست گفت‌وگو محوری که حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است.

وی گفت: نتانیاهو می‌گوید که به دنبال پیروزی در غزه است اما وی اکنون به شکست رسیده و اسرائیل نیز مطرود شده است. روشن است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

الصفدی با اشاره به اینکه ۱.۳ میلیون فلسطینی بمباران می‌شوند، گفت: همه خواهان صلحی مبتنی بر راه‌حل «دو دولتی» هستیم و باید اسرائیل پایبندی خود به صلح عادلانه و فراگیر را اعلام کند؛ همچنان که جامعه جهانی نیز بر این باور است که راه حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت و صلح خواهد بود.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که ابتدا رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند و پس از آن از حماس برای آزادی اسرای صهیونیست درخواست خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • همیلتون: تمام عمرم منتظر قهرمانی آرسنال بودم
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد